recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Media Center

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 01:46

#Billa

"minner meg litt om å se gamle vhs filmer"

Hvad tænker du på???

Retur med maskinen!!

Hvem fanden gider give 12.000 (godt nok NKR) for en VHS båndoptager

Du må sgu da slå i bordet og sige at nu får de en sidste chance for at få det til at virke, ellers er det retur med maskinen og pengene tilbage!!

Du spørger om du får et godt billede med en digital dekoder fra Canal Digital: NEJ det får du ikke. Den skal tilsluttes via SCART der efter min mening ikke kan levere et tilfredstillende signal, uanset hvilken signaltype det er sat op til. Hvis dekoderen derimod er forsynet med DVI eller HDMI, så er det da meget godt, men jeg kender ikke nogen TV kort (der kører under MCE2005) som kan håndtere det.

Så er du over i Technotend og DVBwiewer som måske kan løse dine problemer, men jeg ville nok se at komme af med maskinen førtst og få købt en der fungerer godt med alt det andet først!

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 10:17

Oprindeligt skrevet af Billa Billa skrev:

Hvis jeg fixer digital dekoder fra canal digital, blir det knall bilde da, og må jeg bruke 17 forskjelige fjernkontroller?

Hej,

ja, da jeg selv prøvede at optage fra selector via scart indgangen fik jeg en 100%  brugbar kvalitet....Hvis bare tuneren havde leveret noget der lignede, havde jeg beholdt min .... 

 

Til top
encorez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 01:02

Idea 500 kan ikke længere bestilles på TDC online så jeg har bestilt den i TDC butikken på gågaden i Århus i Mandags den 4/9. Jeg venter stadig på at de ringer ellers må jeg købe over nettet.

Jeg var der nede i midten af sidste uge hvor jeg fortalte om det omtalte tunerproblem. De havde nærmest lige fået den ind af døren så medarbejderen vidste ikke noget om det. Men han var så flink at han ringede til Acer og fik at vide at det er et kendt problem og de arbejder på en ny driver der skulle blive tilgængelig på deres hjemmeside om en måneds tid. Det er så 1½  uge siden, så hvis det holder stik skulle de komme med en ny driver sidst i denne måned.

Så må vi håbe på det løser problemet. Jeg har set test i en anden tråd hvor en person har fået fat i en driver opdatering, som hjælper betydeligt meget. Og man kunne da håbe på at denne kommende opdatering fra Acer gør det endnu bedre.

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af datori datori skrev:

jeg har kun haft et par begynderproblemer med lidt hakken ved live tv. (løst med en format af optagerdisken - drev d: med 64 kb blokke)

 

Vil det sige, det eneste, du har lavet om fra fabrikken er at ændre mappen til Recorded TV i MCE fra C:\Delte dokumenter til drev D? Og så formateret D til 64K NTFS? For det burde vel ikke ændre noget ved Live TV, da det stadig er drev C, det foregår på?

Jeg har nemlig selv gjort ovenstående, men det hakker stadig i Live TV. Jeg har prøvet at formatere drev C til 64K blokke med Partition Magic, men det resulterede i, at pc'en ikke kunne starte op, og jeg måtte reinstallere.

Hvilket tvkort har du? Min siger Hauppauge WinTV 88x. Jeg tror måske det skal forestille at have hardware mpeg encoder, og så forstår jeg sklet ikke, det hakker.

Til top
datori Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 20:34

Ja det er det eneste jeg har gjort.

men jeg kan ikke se hvor du har oplysningerne fra med at det er på Drev C den optager live tv på?????

Den optager da live tv der hvor du gemmer alle andre film og optagelser.

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 20:53

Det er jo styresystemet, MCE overbygningen og drivere, der håndterer afkodning og transportering af video, hvilket alt sammen ligger på drev c. Dvs alt software tilknyttet kortet er at finde på drev c. 

At MCE så  kontinuerligt skal lagre optagelser på d drevet, må jo et eller andet sted give mere forsinkelse og større risiko for afbrydelse i datastrøm.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 23:41

Back to Basic:

System og programmer på en disk

Data på en anden disk

Det er mantraet for god performance på ethvert computersystem

Næstbedst er på separate partitioner

Årsagen er at hvis operativsystem og program skal hente programkode fra den samme disk som der skrives/læses data fra/til så bliver der trafikkaos. Derfor er det god skik at dele det op, således at data og program/operativsystem ligger hver for sig.

MEN

Idag er det mindre relevant, idet Harddiskene er ekstremt hurtige i forhold til for få år siden. Da var det nærmest utænkeligt at optage video på en harddisk SAMTIDIGT med at man så det der blev optaget fra selvamme harddisk. Det vil sige at man skriver i enden af filen mens man samtidigt læser fra begyndelsen af filen (TimeShift). Det går fint i dag med denye hurtige harddiske

Jeg selv har en gammel Pentium 4 med 512 mb Ram og en ældre 200 gb Harddisk. Det er godt nok ikke den hurtigste elev i klassen når der skal skiftes skærmbileder, men optagelse af TV fra 2 kanaler samtidigt med at jeg ser en tidligere optaget udsendelse køre fuldstændig gnidnigsløst. Det skyldes nok at der er HW MPEG2 på mit Hauppauge PVR 500 TV Kort

Hvad den ikke kan, er at vise de HDTV optagelser jeg har taget med mit Sony HDTV kamera, det er for voldsom for den gamle maskine

Summa sumarum: Det er TV tunerkortet der er væsentligt her



Redigeret af MCenterFreak - 04-December-2006 kl. 08:40
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

.......

Summa sumarum: Det er TV tunerkortet der er væsentligt her

 

Ok. Det gør det bare endnu mere mærkeligt, at det hakker så, da det er et tvkort med hardware encoder (WinTV HVR1300).

Men jeg må nok prøve med lidt flere ram.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 08:50

Som du så, har jeg kun 512 mb, og du har næppe mindre. Så det er nok et andet sted fejlen ligger.

Jeg kan umiddelbart komme i tanke om 3 ting: codec, defrag og opdaterede drivere

Er det en maskine der der har kørt længe kunne drevet være fragmenteret. Prøv en defragmentering?

Er det en god codec du benytter? Prøv eventuelt med nVidia PureVideo codecen. Den findes i en prøveversion her?

Har du opdateret med alle tilgængelige updates fra MS, Hauppauge og din grafikkortleverandør?

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 15:00

Maskinen er ny, så alt skulle være iorden.

 

Jeg har alligevel prøvet at opdatere tvkort driver til nyeste version, men ingen forskel. Jeg undrede mig dog over, at der lå et MCE softencoder program i drivermappen. Er det til at få tvkortet til at softwareencode istedet?. Jeg undrer mig så også over, om det måske allerede er installeret og det er derfor, den hakker. Hvordan kan man lige se, om den hardwareencoder eller softwareencoder, når man optager?

Nå, men uanset må jeg hellere prøve med flere ram. Den opfører sig lidt  som en gammel maskine, der er designet til Win98 og ikke kan tygge XP (langsom opstart, megen harddisksnurren, langsom åbning af programmer etc.)

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 20:33

Jeg glemte lige; hvad gør man for at få sådan en pc til at gå i standby igen efter optagelse? Og vække den fra standby med fjernbetjeningen? Den kan godt gå igang med at optage fra standby, men forbliver "vågen" efter optagelse, og jeg kan godt sætte den i standby med fjernbetjening, men ikke vække den med fjernbetjening.

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af datori datori skrev:

Ja det er det eneste jeg har gjort...

Har du problemer med at din L250 fryser ved belastning? Jeg har et program til at starte automatisk hver nat, som konverter de grotesk pladskrævende optagelser til divx. Men maskinen fryser åbenbart hver gang. Den kan ogå finde på at fryse, hvis jeg overfører store mængde data mellem partitionerne. Har du evt. oplevet det?

Og en anden ting: Jeg kan se, der er installeret en softwareencoder til tvkortet; måske det er den, der er skyldig i tvhakkeriet? Kortet skulle jo være bygget med hardwareencoder. Har dog ikke pørvet at afinstallere eller ændre endnu...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu