Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3978
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 12:57 |
Jeg har købt Acer Idea 500 i dag, skulle få den i morgen fra ProShop.
Apros. har du prøvet det der med at have den i standby, og så starter den op og optager ?? Det skulle jo være en VIIV feature.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Apros
Bruger
Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 185
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:24 |
perf skrev:
hvordan har den det med varme ?? Har selv lige opgivet Aldi x-one
mediacentret.....det blev mega varmt..
Er den cpu i acer ikke "for sløv" kun vist 1,7 mhz ? (her havde Aldi cpu'en jo 3 ghz)
Vedr. tilslutning til tv....jeg har også selv hdmi i fjernsynet...vil det sige at billedet bliver fint/super via et af "tv-formatterne" f.eks. 720p også når man bruger windows grænsefladen ? Hvad sætter man så egentlig opløsningen til på computeren/mediacentret??
hilsen
|
Den har det fint med varme - selvfølgelig bliver den lun, men ikke brænd varm - den bliver faktisk mest varm lige over displayet.
Hvorvidt processoren er for sløv er jo en individuel vurdering, og afhænger jo af, hvad du har tænkt dig, at bruge maskinen til.
Har netop testet WMV HD klip i 720p og 1080p - og det spiller og ser rigtig godt ud på min LCD-skærm. Jeg har tilsluttet via DVI->VGA på mit Samsung 32m51b. Opløsningen indstilles automatisk alt efter hvilken måde Idea er tilsluttet. HDMI kræver dog 1:1 pixel mapping, hvilket ikke er muligt på 32m51b.
|
Apros
Bruger
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:31 |
hummelmose skrev:
Apros. har du prøvet det der med at have den i standby, og så starter den op og optager ?? Det skulle jo være en VIIV feature.
|
Er testet og virker! Optagelsen var manuelt indstillet, da jeg stadig kæmper med DVB-t modtagelse samt MCE EPG'en![](smileys/smiley5.gif)
Den gik dog ikke umiddelbart i standby efter endt optagelse.
/Anders
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:57 |
Apros skrev:
hummelmose skrev:
|
Er testet og virker! Optagelsen var manuelt indstillet, da jeg stadig kæmper med DVB-t modtagelse samt MCE EPG'en![](smileys/smiley5.gif)
Den gik dog ikke umiddelbart i standby efter endt optagelse.
/Anders |
Gjorde den det så senere ??
|
Helmø
Super bruger
Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 23:30 |
Apros skrev:
perf skrev:
hvordan har den det med varme ?? Har selv lige opgivet Aldi x-one
mediacentret.....det blev mega varmt..
Er den cpu i acer ikke "for sløv" kun vist 1,7 mhz ? (her havde Aldi cpu'en jo 3 ghz)
Vedr. tilslutning til tv....jeg har også selv hdmi i fjernsynet...vil det sige at billedet bliver fint/super via et af "tv-formatterne" f.eks. 720p også når man bruger windows grænsefladen ? Hvad sætter man så egentlig opløsningen til på computeren/mediacentret??
hilsen
|
Den har det fint med varme - selvfølgelig bliver den lun, men ikke brænd varm - den bliver faktisk mest varm lige over displayet.
Hvorvidt processoren er for sløv er jo en individuel vurdering, og afhænger jo af, hvad du har tænkt dig, at bruge maskinen til.
Har netop testet WMV HD klip i 720p og 1080p - og det spiller og ser rigtig godt ud på min LCD-skærm. Jeg har tilsluttet via DVI->VGA på mit Samsung 32m51b. Opløsningen indstilles automatisk alt efter hvilken måde Idea er tilsluttet. HDMI kræver dog 1:1 pixel mapping, hvilket ikke er muligt på 32m51b.
|
Det er da ret utroligt at den kan køre 1080p med en 1,7 GHz maskine - når MS nu anbefaler minimum 3.0 GHz?!?
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 23:36 |
Det er der nu ikke noget utroligt i. Det er for det første en Core duo CPU, og dernæst, så er det jo i dag grafikkortet der trækker det største læs når det gælder dekodning.
|
perf
Super bruger
Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 13:41 |
ja..så røg der også en bestilling afsted herfra....
ps...ja, fjernbetjeningen bør vel minde om Microsoft's...iflg. spec. ER det en Microsoft ;-)
|
basco
Bruger
Oprettet: 12-September-2005
Point: 58
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 14:15 |
jeg er også meget interesseret i denne model, men har dog lidt problemer med mit plasma. Det er den gamle populære model Th42Pa50. Dvs. jeg har ingen fancy vga, dvi eller hdmi indgang. Så er der kun RGB og Component tilbage.
Er der nogen er har erfaringer med det? Hvortdan ser det ud?
|
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 14:23 |
Apros skrev:
Eneste irriterende problem pt. er MCE og dettes håndtering af DVB-T og EPG - men, det er jo et generelt problem for MCE, og skyldes ikke Idea 500'en.
|
Jeg ser du har tænkt dig at bruge MCE og DVB-T, hvordan klarer du den så med undertekster?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
Apros
Bruger
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 15:39 |
Badsted skrev:
Apros skrev:
Eneste irriterende problem pt. er MCE og dettes håndtering af DVB-T og EPG - men, det er jo et generelt problem for MCE, og skyldes ikke Idea 500'en.
|
Jeg ser du har tænkt dig at bruge MCE og DVB-T, hvordan klarer du den så med undertekster?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
Jeg lever indtil videre uden - desuden har jeg stadig problemer med DR og DR2. Så indtil videre bruger jeg min digiality CX 302T til at se digitalt tv med. Der er dog andre tråde i dette forum, der måske kan hjælpe mht. undertekster - jeg har dog pt ikke tid til nærmere undersøgelser.
Mvh.
Anders
|
Apros
Bruger
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 15:42 |
basco skrev:
jeg er også meget interesseret i denne model, men har dog lidt problemer med mit plasma. Det er den gamle populære model Th42Pa50. Dvs. jeg har ingen fancy vga, dvi eller hdmi indgang. Så er der kun RGB og Component tilbage.
Er der nogen er har erfaringer med det? Hvortdan ser det ud?
|
Det er muligt at tilslutte via Component, men jeg vil umiddelbart regne med, at det også kræver, at TH42PA50 understøtter 1:1 pixel mapping for optimalt billede.
/Anders
|
Hezo
Ny bruger
Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 1
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 16:04 |
Jeg har også kigget på Idea 500 og det virker som den mest gennemførte media center maskine indtil videre, men jeg har Kabel tv p.t og har ikke meget at bruge Dvb-t kortene til, er der nogen der ved om de kan Skiftes ud med Dvb-C kort?
Mvh
|