recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Media Center

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 12:57
Jeg har købt Acer Idea 500 i dag, skulle få den i morgen fra ProShop.

Apros. har du prøvet det der med at have den i standby, og så starter den op og optager ?? Det skulle jo være en VIIV feature.
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

hvordan har den det med varme ?? Har selv lige opgivet Aldi x-one

mediacentret.....det blev mega varmt..

Er den cpu i acer ikke "for sløv"  kun vist 1,7 mhz ? (her havde Aldi cpu'en jo 3 ghz)

Vedr. tilslutning til tv....jeg har også selv hdmi i fjernsynet...vil det sige at billedet bliver fint/super via et af "tv-formatterne" f.eks. 720p også når man bruger windows grænsefladen ? Hvad sætter man så egentlig opløsningen til på computeren/mediacentret??

hilsen

 

 

Den har det fint med varme - selvfølgelig bliver den lun, men ikke brænd varm - den bliver faktisk mest varm lige over displayet.

Hvorvidt processoren er for sløv er jo en individuel vurdering, og afhænger jo af, hvad du har tænkt dig, at bruge maskinen til.

Har netop testet WMV HD klip i 720p og 1080p - og det spiller og ser rigtig godt ud på min LCD-skærm. Jeg har tilsluttet via DVI->VGA på mit Samsung 32m51b. Opløsningen indstilles automatisk alt efter hvilken måde Idea er tilsluttet. HDMI kræver dog 1:1 pixel mapping, hvilket ikke er muligt på 32m51b.

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:31

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har købt Acer Idea 500 i dag, skulle få den i morgen fra ProShop.

Apros. har du prøvet det der med at have den i standby, og så starter den op og optager ?? Det skulle jo være en VIIV feature.

Er testet og virker! Optagelsen var manuelt indstillet, da jeg stadig kæmper med DVB-t modtagelse samt MCE EPG'en

Den gik dog ikke umiddelbart i standby efter endt optagelse.

/Anders

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har købt Acer Idea 500 i dag, skulle få den i morgen fra ProShop.

Apros. har du prøvet det der med at have den i standby, og så starter den op og optager ?? Det skulle jo være en VIIV feature.

Er testet og virker! Optagelsen var manuelt indstillet, da jeg stadig kæmper med DVB-t modtagelse samt MCE EPG'en

Den gik dog ikke umiddelbart i standby efter endt optagelse.

/Anders



Gjorde den det så senere ??
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

hvordan har den det med varme ?? Har selv lige opgivet Aldi x-one

mediacentret.....det blev mega varmt..

Er den cpu i acer ikke "for sløv"  kun vist 1,7 mhz ? (her havde Aldi cpu'en jo 3 ghz)

Vedr. tilslutning til tv....jeg har også selv hdmi i fjernsynet...vil det sige at billedet bliver fint/super via et af "tv-formatterne" f.eks. 720p også når man bruger windows grænsefladen ? Hvad sætter man så egentlig opløsningen til på computeren/mediacentret??

hilsen

 

 

Den har det fint med varme - selvfølgelig bliver den lun, men ikke brænd varm - den bliver faktisk mest varm lige over displayet.

Hvorvidt processoren er for sløv er jo en individuel vurdering, og afhænger jo af, hvad du har tænkt dig, at bruge maskinen til.

Har netop testet WMV HD klip i 720p og 1080p - og det spiller og ser rigtig godt ud på min LCD-skærm. Jeg har tilsluttet via DVI->VGA på mit Samsung 32m51b. Opløsningen indstilles automatisk alt efter hvilken måde Idea er tilsluttet. HDMI kræver dog 1:1 pixel mapping, hvilket ikke er muligt på 32m51b.

Det er da ret utroligt at den kan køre 1080p med en 1,7 GHz maskine - når MS nu anbefaler minimum 3.0 GHz?!?

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 23:36
Det er der nu ikke noget utroligt i. Det er for det første en Core duo CPU, og dernæst, så er det jo i dag grafikkortet der trækker det største læs når det gælder dekodning.


Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 13:41

ja..så røg der også en bestilling afsted herfra....

ps...ja, fjernbetjeningen bør vel minde om Microsoft's...iflg. spec. ER det en Microsoft   ;-)

Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2005
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 14:15

jeg er også meget interesseret i denne model, men har dog lidt problemer med mit plasma. Det er den gamle populære model Th42Pa50. Dvs.  jeg har ingen fancy vga, dvi eller hdmi indgang. Så er der kun RGB og Component tilbage.

Er der nogen er har erfaringer med det? Hvortdan ser det ud?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Eneste irriterende problem pt. er MCE og dettes håndtering af DVB-T og EPG - men, det er jo et generelt problem for MCE, og skyldes ikke Idea 500'en.

Jeg ser du har tænkt dig at bruge MCE og DVB-T, hvordan klarer du den så med undertekster?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Eneste irriterende problem pt. er MCE og dettes håndtering af DVB-T og EPG - men, det er jo et generelt problem for MCE, og skyldes ikke Idea 500'en.

Jeg ser du har tænkt dig at bruge MCE og DVB-T, hvordan klarer du den så med undertekster?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Jeg lever indtil videre uden - desuden har jeg stadig problemer med DR og DR2. Så indtil videre bruger jeg min digiality CX 302T til at se digitalt tv med. Der er dog andre tråde i dette forum, der måske kan hjælpe mht. undertekster - jeg har dog pt ikke tid til nærmere undersøgelser.

Mvh.

Anders

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af basco basco skrev:

jeg er også meget interesseret i denne model, men har dog lidt problemer med mit plasma. Det er den gamle populære model Th42Pa50. Dvs.  jeg har ingen fancy vga, dvi eller hdmi indgang. Så er der kun RGB og Component tilbage.

Er der nogen er har erfaringer med det? Hvortdan ser det ud?

Det er muligt at tilslutte via Component, men jeg vil umiddelbart regne med, at det også kræver, at TH42PA50 understøtter 1:1 pixel mapping for optimalt billede.

/Anders

 

Til top
Hezo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 16:04

Jeg har også kigget på Idea 500 og det virker som den mest gennemførte media center maskine indtil videre, men jeg har Kabel tv p.t og har ikke meget at bruge Dvb-t kortene til, er der nogen der ved om de kan Skiftes ud med Dvb-C kort?

 

Mvh

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu