recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Media Center

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Oprindeligt skrevet af basco basco skrev:

jeg er også meget interesseret i denne model, men har dog lidt problemer med mit plasma. Det er den gamle populære model Th42Pa50. Dvs.  jeg har ingen fancy vga, dvi eller hdmi indgang. Så er der kun RGB og Component tilbage.

Er der nogen er har erfaringer med det? Hvortdan ser det ud?

Det er muligt at tilslutte via Component, men jeg vil umiddelbart regne med, at det også kræver, at TH42PA50 understøtter 1:1 pixel mapping for optimalt billede.

/Anders

 

Så landede maskinen derhjemme...

Første indtryk af "windows" via hdmi og 720p format er at det er næsten ubrugeligt   Det hjælper dog lidt at vælge store fonte...meen godt er det søreme ikke...På trods af min 50" lcd skærm ka' jeg ikke læse teksterne i normal seafstand...

Og så er der problemet med at skærmen ikke viser hele "billedet" dvs. den yderste del af ikoner og toolbars etc. forsvinder.

Er der nogen der kender en løsning på sidstnævnte problem??

(tv er sony 50" lcd bagprojektion)

 

 

 

 



Redigeret af perf - 23-Juni-2006 kl. 11:33
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:31

hvordan ser det ud med standby forbrug, det skulle helst være nede på 1-3 watt.

Virker standby kan den lukke ned, starte op og lukke igen.

Har set acer til 11400 kr er det en god pris i dag, eller kan den købe billiger og hvor

mvh Jan

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:50

TIL PERF:

1: det med at du ikke kan se på en 50 tommer... HUSK du kan ændre fonte på alt i Windows XP MCE... ikke kun fonte til ikontekst, men også menubar, rullegardiner m.m. Jeg sidder 3½ m væk fra mit på en Sony LCD 40", og kan efter denne justering se ALT. Det eneste der kan være problematisk er visse internethjemmesider, som ikke kan regulere størrelsen på skrifttypen

2: dit andet skitseret problem, kan hænge sammen med dit første. Nu ved jeg ikke helt hvordan det fungere på en bagprojektonsskærm ift. opløsningen. Men jeg kan fortælle dig at på mit sony har jeg en opløsning på 1366x768. Det er jo ikke helt 1024x720 (ægte 720P opløsning). Og der må man skalere billedet (enten overscan/underscan), så det passer - kan gøres  i grafikkort indstillingsmenu.

Har du et Nvidia kort i din PC? her kan du typisk få det til at passe til selve skærmoutputtet....

Flimrer skærmen? kommer ikoner/toolbars til syne hvis du bevæger musen i den retning hvor de er? isåfald kan man prøve en række andre opløsninger som ikke just er lige 720p, men varianter.

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

hvordan ser det ud med standby forbrug, det skulle helst være nede på 1-3 watt.

Virker standby kan den lukke ned, starte op og lukke igen.

Har set acer til 11400 kr er det en god pris i dag, eller kan den købe billiger og hvor

mvh Jan

er der ingen der har test over stående.

mvh jan

 

Til top
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 12:00

Hej med jer,

Jeg har fået interesse for Acer iDea 500, men har svært ved at finde positive/negative forbrugerinfo omkring modellen.

Er der nogle af herinde der har købt den og hvad er jeres erfaringer?

Jeg kan forstå på hummelmose via en pb, at mediacenteret ikke levede op til hans forventninger. Men er der andre der har oplevelser med dette mediacenter, der vil dele disse på forummet her?

Mvh

MichaelKB

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 22:17

Jeg håber ikke denne tråd er gået helt i stå. Jeg har 2 spørgsmål

1. Hvordan er grafikkortet sammenlignet med ATI/Nvidia kort

2. Hvilket fabrikat er tunerne - er det hauppauge 500??

Til top
bonielse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: DK-2500 Valby
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Den er nu næsten helt køreklar. Har lidt problemer med DVB-T modtagelsen af DR1 og DR2, men jeg har ikke haft tid til at se nærmere på det endnu.

Oplevelse med maskine so far:

Grafikken er i top og understøtter HD helt op til 1080p - min skærm i stuen kan dog kun klare 720p eller 1080i. Bedste tilslutning opnås enten med DVI eller HDMI (hvis skærmen understøtter 1:1 pixel mapping). Alternativt kan tilsluttes til VGA via medfølgende omformerstik.

Performance er i top - havde dog et mindre uheld pga. manglende opdatering af MCE - men systemet har indbygget recovery på skjult partion - genialt

WiFi har fornuftig hastighed - nåede 292 kbit på windows update.

Støj - maskine støjer mest ved brænding af dvd/cd, men det er på ingen måde irriterende. Det har to ventilatorer, men de larmer overraskende lidt.

Eneste irriterende problem pt. er MCE og dettes håndtering af DVB-T og EPG - men, det er jo et generelt problem for MCE, og skyldes ikke Idea 500'en.

Kvalitet: Kabinet er i lækkert design og så fylder den ikke mere end en HDD recorder. Tastatur er af den lette type - ok design og perfekt til stue brug, men kan ikke sammenlignes med større Logitech modeller. Fjernbetjeningen er ok - ikke specielt prangende, men effektiv. Minder meget om Microsofts egen.

Mvh.

Anders

 

 

Rundt omkring bliver grafikken ikke altid nævnt positivt. Men det ser ud til at det fungerer for dig.

Er det når du viser DVD, optaget program .... ?

Ser det også OK ud hvis du viser fjernsyn fra Idea'en ?   Altså benytter Idea's TV-tuner ?   Den her fået "tæsk" flere steder.

Hvordan finder jeg ud af om en skærm understøtter 1:1 pixel mapping ?

/Bo

Til top
Tune Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 22:51

PC world har testet den, og givet den en meget fin omtale:

http://www.pcworld.dk/art/7763?a=newsletter&i=111

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 10:11

den såkaldte test ligner da mere en beskrivelse udfra et "datablad" med tekniske specifikationer....!!!

Men der er måske mere indhold i "testen" i bladet end jeg kunne finde på nettet ?

Til top
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 10:40

Ja, det er lidt tankevækkende at PCWorld giver den topkaraktér, når man herinde har svært ved at finde begejstring over dette medie center. Er der virkelig ingen herinde, der har haft positive oplevelser ved dette mediecenter?

Mvh

MichaelKB

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 17:08

Har været forbi den lokale TDC butik for at inspicere Idea 500.

TV signalet er noget uldent, men det hjalp en hel del da vi gik til et SAMSUNG tv. Signalet var analog kabeltv, som jo ikke er af helt samme kvalitet som DVB-T. Og som sådan var det vanskeligt at finde ud af om kvaliteten.

Men der var ingen problemer med fonte osv. som tidligere har været nævnt i en eller anden streng herinde.

Der er vist inge vej udenom at investere, afprøve i ens eget set-up og evt. retunere.

 

 

Til top
Billa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 20:41

Hei!

Kjøpte mitt iDea 500 i slutten av juni, og har hatt massse problemer

Etter mange oppdateringer og mange timer med prøving er jeg passe fornøyd..Men Live TV er helt ræva! Dette er jo hoved grunnen til att jeg kjøpte denne for 12000.-nok. Tv bildet er som etter 15 stærkøl, helt uakseptabelt.. Kjøpte en Kraftig anntenne forsterker, og dette hjalp endel, men det er langt igjen Kjører på analog kabel, har 32" Grundig Amira lcd (ikke HD) koblet til med dvi. Er vel kansje en møkka tv? Oppløsning 1024 X 768 70mhz. Vet ikke om dette er opptimale innstillinger, kom gjerne med andre løsninger..

Har hørt att tv bildet blir dårlig grunnet att den hele tiden ligger i bakgrunn å tar opp? Så vet noen om det går ann å overstyre dette, er det jo hvert ett forsøk..

Det er snart så jeg kaster hele dritten i søpla, hvis dette ikke blir bra

Har ringt acer support ca 50 ganger, men de vet jo mindre enn meg. Har levert den inn til acer verksted nå, så vi får høre hva de sier.. Kommer tilbake så fort jeg hører noe.

Vil ellers si att dette er en topp mediacenter pc bortsett fra Live TV!



Redigeret af Billa - 12-August-2006 kl. 21:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu