|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:16 |
Er nysgerrig omkring denne, og kan se der er en diskussion igang, men prøver lige at give mine første erfaringer, og så håber jeg da at andre har en del at skyde ind med. (skrevet HURTIGT så undskyld stavebøffer og formuleringsfejl) Acer Revo. Fik lige en Revo ind af døren i morges (var lidt overdrevet, faktisk i går den kom med posten), og vil de lige dele lidt erfaringer med andre. Den ligger sådan på vippen personligt for mig, der er +´er men i min bog flere minusser end jeg havde regnet med. Selve PC´en ser faktisk godt ud, kvaliteten virker ok, eneste problem var at der sidder et KÆMPE klister mærke på den ene side, som skal pille af, og det var af dårlig kvalitet, så man står med at afpillet klister mærke og hele den ene side af kabinettet fyldt med lim, så man kommer til at bruge 30 minutter med viskelæder for at få den til at se godt ud, gætter mig til opløsningsstoffer på en blank plastik overflade ikke er super.
Larmen.
Vil ikke kalde den lydløs, den starter op med fuld knald på blæseren som faktisk ikke er stor slemt, og så går den ned og er totalt lydløs, men den spinder en smule på blæseren ved film, ikke noget der er irriterende, men man kan høre den. Tror jeg skal lege lidt med speed fan da den ikke ser varm ud, 41 grader når den står på et bord og afspiller 1080p MKV og 46 grader gemt på ophæng bag mit M86 (kan LIGE være der). Disken er næsten ikke hørbar
Performance.
Imponerende, NØJ opstarten tog lang tid, med alt image pis, og HELE pc´en er fyldt med software, og dårlige antivirus programmer, og sådan en N230 er godt nok langsom til disse ting, men da der kom liv i den så imponerede den mig. Brugte Mediaplayer Classic Home Cinema og Core AVC enterprise edition med CUDA. Den spoler hurtigt. 1080p lå på ca 35-40 procent – holdte blæseren på den middle hastighed 720p lå på ca 15-20 procent Kørte endag fint en 1080p mkv og 720p på samme tid. Jeg synes faktisk surfing virkede fint (efter jeg fik fjernet alle google værktøjer) arbejde i Vista Home premium som var med er også okay. Kørte Mediaportal den sidste nye version perfekt, Interfacet er flydende
Netværk.
Jeg må indrømme det har drillet lidt, så den havde gigabit, nogle siger den ikke har men ifølge boksen selv har den 10/100/1000 Nforce netkort, måske jeg skal skifte mit CAT5E ud med et CAT6. Wireless kører ELENDIGT, connected med 56mbit, men 12gb ville tage 4 timer at ligge over, og jeg kan ikke streame 720p over netværket, igen nok driver issues.
+ Billig Larmer ikke meget af sådan en lille pakke Perfomance Udseende / størrelse Væg ophæng i bundle
- Larmer mere end de store passive Mediecentre jeg skal af med, men også mere end hvis man havde en stille stor køler og en 120mm som køling i sit kabinet. Det lorte klister mærke, er bange for mange ender med at ridse hele siden, hvis det ikke bare var et freak of nature det jeg fik Tastetur mus bundlen, er i min bog lige til skraldespanden. Netværkskort problematikker. Fodstand er meget løs Redigeret af Rasmusdc - 11-Juni-2009 kl. 13:35 |
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
![]() |
Super beretning.
Jeg går ud fra den også klare alm. dvd afspilning uden problemer ? Læste noget om at DVD ikke var under hardware acceleration, og derfor kunne være langsomt. Men måske det virker fint under Core AVC. |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
JAJA dvd er uproblematisk, og Powerdvd kan også køre det uden problemer. Kan også sagtens trække 720p med coreavc UDEN hardware (9400m indblanding), så langsom er den ikke. det gjorde jeg nemlig også på min kærestes Toshiba Netbook som kun har noget GMA shit. den kører 720p som en drøm. Men har ikke prøvet med en DVD direkte fra et drev, har rippet en gammel DVD og kørt den over Deamon tool. Alle film jeg har kørt har enten været streamet over netvæk 100mbit (da gbit driller) og fra HD´en en ekstra mangel er dog DIGITAL udgang. Den har jo alt lyd ud gennem HDMI digitalt, og det er jo fint, men f.eks. kender jeg mange med Z5500 sættet, og så skal de lave pass through gennem tv´et og ender derved med digital stereo, det er derfor lidt en mangel vare. Redigeret af Rasmusdc - 11-Juni-2009 kl. 13:36 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
er der ikke optisk udgang? |
|
![]() |
|
![]() |
nej den har en analog til minijack som smider stereo ud, og en microphone indgang. og så sender den digitalt gennem HDMI udgangen. Trist egentlig, bare en toslink eller en SPDIF ville have gjort underværker. men jeg har droppet alle mine 5.1 setups, og kører beolab 3 og 4 ud fra mine 3 tv, så i mit setup er det fint. Redigeret af Rasmusdc - 11-Juni-2009 kl. 14:33 |
|
![]() |
|
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Dejligt at folk deler sine erfaringer :-) Jeg står selv overfor at skulle købe netop Revo.. For mig og se er de plusser du lister op langt større end de minusser!.. Jeg har desuden tænkt mig at bruge dongle til trådløs netværk, så det problem skulle være væk.
|
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
![]() |
@Rasmusdc
Hvad er det ved gbit der driller ? |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har et par nye issues men tror bare jeg skal have fjernet preloaden DESVÆRRE (træls der ikke er en VISTA PRELOAD CD) Den er begyndt at miste sync på video på 720p, men gør det ikke på 1080p film der kræver 30-40% CPU. 720p tager kun 10-15% så gætter mig til at enten skal jeg opdatere noget CUDA, eller køre Purevideo som er mere testet eller den vista fra ACER er FUBAR. Med hensyn til GBIT. der kan være mange ting
med hensyn til WIFI - prøv med den indbyggede først, jeg tror godt den kan køre bedre, har sådan en Gamerlounge tingest, og den står bag vægge, i en uheldig position, og ja den er 54mbit, men det er jo delt båndbredde, og der er 2 Iphones + PS3 + WII + 2 firma laptops og 1 Netbook, som kan suge samtidlig. Er der nogle der ved om man kan lave en IMAGE af en HD med en preload, så jeg har en backup af den windows, mens jeg leger med andre styresystemer. Redigeret af Rasmusdc - 12-Juni-2009 kl. 10:21 |
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Det burde ikke være noget problem at lave et image. Du kan f.eks gøre det med Acronis True Image Home. Mener ikke det koster det store.
Det kræver du har et sted at ligge imaget. En USB-disk eller en NAS. http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ Har du mulighed for at teste om XBMC spiller med 1080p-content? Redigeret af xeon - 12-Juni-2009 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har kun leget med Mediaportal fra Team mediaportal, og der er som sagt ingen problemer. men så et fedt AEON interface som kører flydende på den i XBMC så skal da lige lege med det, i eftermiddag når jeg kommer hjem fra jobbet hvis jeg får tid. føler faktisk der næsten intet skal til for at gøre den lydløs, hvis jeg starter op så kan jeg se 20 minutter af noget 720p før den går fra INGEN lyd til at spinne en smule på blæserne, måske hvis man kunne trække strøm til en blæser gennem USB, og så lige give den lidt cirkulation om i hullerne nede ved HD´en (der er ingen blæser) så ville man kunne løse de problemer. Redigeret af Rasmusdc - 12-Juni-2009 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
![]() |
det jeg ikke forstår, er at det sync problem virker som om det er noget der kommer. kunne se en episode af noget i 720p uden problemer, så midt i den næste halvvejs inde, så begyndte problemet. der er ingen HEAT issues, da CPU og GPU er samme temp gennem det hele, så måske enten noget med CUDA ikke offloader godt nok ram mæssigt, eller nogle stream indstillinger. kom lige i tanke om noget, det er sgu garanteret HD`en der går i sleep mode, da vista har alt det shit slået til som standart, det er da et gæt. Redigeret af Rasmusdc - 12-Juni-2009 kl. 10:55 |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Bruger selv Mediaportal, og et flittigt benyttet plugin her, er Onlinevideos. Jeg kunne godt tænke mig at vide om du osse kan konstatere den stortset er ubrugelig til afspilning af bl.a Youtube video gennem flashplayer?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |