|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
||
for det første
XBMC - den kører fint hurtigt i xbmc interface, men 720p kører lige på kanten og 1080p er ikke brugbart, i linux er der ingen problemer med nogle af disse ting da den som det første har fået vdpau support (gpu support til video). men det kommer til deres windows, så kan du køre alt, men ikke lige nu. med hensyn til flash. youtube sd kører fint hq NEJ.. men der kommer en flashplayer med CUDA support inden længe, så regner jeg med det problem er løst, nu er det dog ikke et problem for mig, da jeg ikke ser flash Redigeret af Rasmusdc - 12-Juni-2009 kl. 16:07 |
|||
![]() |
|||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
||
som tillæg den kører stabilt i mediaer igen, var bare som
om der var en del baggrunds operationer der skulle være færdige, nu er der godt gang i den. synd XBMC ikke har windows support for cuda endnu, men når de har lavet det i linux så kommer det også i windows interfacet er en DEL mere lækkert end mediaportal |
|||
![]() |
|||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Tak for deling af dine erfaringer, mht. interfacet i XBMC kontra Mediaportal, så kan jeg love dig, at der på det område er delte meninger. Men det er vist en hel anden snak.......
|
|||
![]() |
|||
ChriZ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
||
Spændende at høre andres erfaringer med denne lille sag - jeg kunne godt tænke mig lidt baggrundsinfo til dine MediaPortal erfaringer: 1. Hvilket skin bruger du? Har du evt. afprøvet Monochrome/Indigo? 2. Kører du tv-server (hvis - med MsSQL Express eller mySQL)? 3. Kører du MP fra Vista eller XP? Ser spændt frem til at høre mere, var ret usikker på om en Atom N230 kunne køre MP interfacet fornuftigt, så det er da positive takter :) /Christian |
|||
![]() |
|||
Kello ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
||
Jeg har en Revo.
Jeg har sat lidt ekstra ram i, så den har 3 GB - men kan ikke rigtig mærke forskel. Jeg prøvede at smide en Samsung SSD disk i, men når min recover CD fra homeserveren booter, får jeg en BSOD :( Ved ikke om det er disken eller eller computeren der ikke virker ordentligt. Netkortene: Min LAN virker umiddeltbart fint... under backup kommer den op på 30 mb/sec til min homeserver, så det er ok. men.... WLAN... Det vil kun køre 54 mbit. hvis jeg kigger under egenskaber på netkortet, kan man kun vælge 802.11b/g eller 802.11b - Hvor er 802.11N? ØV. Jeg skal lære lidt mere omkring alle de programmer der skal installeres så det er GPU'en der laver arbejdet. |
|||
Keld
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
kører standart skin på den nyeste version der ligger der,
har ikke leget med skins i media portal. der er bare nogle ting ved xbmc jeg savner i mediaportal. kan også huske min gamle xbox kunne afspille dvd image direkte fra en rar fil, det var dælme rart. har ikke live tv gennem den, har leget med dvb-c over min almindelige maskine, men jeg synes aldrig det blev optimalt, så det er en ren fil afspiller. kører det lige nu fra den vista home premium der er preloaded på aceren, så er sikker på det kun kan blive bedre, har endnu ikke renset den. jeg skal lege lidt med de plugins jeg bruger på mine alm. mediecentre som også kører medieportal, så må vi se om det også er optimalt, men jeg må indrømme den kører bare. tror heller ikke man får en pind ud af upgrade fra 2 til 3 gb. ram. tror endag 1gb ville være fint så længe du bare bruger den som medieplayer og ikke arbejdsmaskine. med hensyn hvilket interface man bedst kan lide, så er det jo en smags sag, kan også være mediaportal i version 2 bliver bedre, må indrømme xbmc kan hurtigt installeres og så ser det knald godt ud med det samme, og synes at det er en del lettere at sætte op da du kan gøre det hele direkte inde i programmet. men det er en helt anden sag, synes til gengæld xbmc bruger for mange ressourcer, efter hvad den gør, filer kører en del bedre i mediaportal selv i software, end de gør i xbmc fps mæssigt |
|||
![]() |
|||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
||
MP kan også afspille direkte fra rar fil, det hedder rarmount3, du kan også bruge Deamontools med MP og afspillet img, iso etc
|
|||
Den Ben
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
cool skal til at lege med plugins til den igen, har et par
stykker jeg fast bruger, men der er mange jeg intet kender til. |
|||
![]() |
|||
Hilmer007 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||
Lige et spørgsmål, både "off and on topic" Jeg må have læst forkert (eller ikke fået læst ordentligt) Jeg har i forvejen en Logitech Harmony 885 remote. (Som jeg er meget glad for) Nu har jeg så købt mig en acer aspire revo, for at finde ud af at der ikke er en indbygget IrDa port Nogen der kender til en løsning på mit problem? Man må da kunne erhverve sig en "usb-ting" På forhånd tak
Hilmer |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
en harmony kan ikke snakke med en irda port... |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Hilmer007 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||
Hmm, |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Jo der gør...Min pointe er at man ikke skal græde snot i stænger over Irda....Det er en LOUSY standard som er forældet. IRDA har ikke noget at gøre med IR som findes i forbrugerelektronik som fjernsyn og alm fjernbetjeninger... Det du skal gøre er at købe en IR(uden DA) modtager til din computer...Jeg kan anbefale USB-UIRT.. Men altså...jeg har sagt det mange gange....Hvis du vil bygge en så lille computer som denne....Hvorfor så ikke satse på G45 ITX fra Intel...Der har du en rigtig IR modtager indbygget og en rigtig pci express port...Du får fuld HD acceleretion osv... Dette bundkort er LAVET til OEMS der vil bygge tynde klienter på den nemmeste måde...Hvorfor ikke gøre som dem? Hvorfor er det at ION er lykken? Fordi man har genopfundet hjulet? G45 ITX har været på markedet i et års tid nu.... Redigeret af Patriarken - 18-Juni-2009 kl. 22:13 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |