recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - acer revo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketacer revo

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jon3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2009
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: acer revo
    Sendt: 04-Maj-2009 kl. 21:15
Er det for optimistisk at tro, at den nye acer revo kan anvendes som medie center og bruges som harddisk recorder med en ekstern usb-tuner i?
Prisen og strømforbruget tiltaler mig nemlig meget!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 21:27
Det lyder særdeles realistisk.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 15:31
Den har desværre fået rigtig dårlige anmeldser af Engadget. Den kan bl.a. ikke hente hjemmesider hurtigt nok og har probelmer med adobe flash. Der claimes at den kan klare 1080p blueray. Men den er kun testet via en blueray skive som køreres gennem dvd programmet Powerdvd der er specifikt optimeret til Nivdia GPU'en Men test ef eks en 8-16 gb MKV blueray fil med DTS på et H.264 format in VLC or Coreavc codec, ja hvad sker der så.

Jeg er bange for at hardwaren ikke kan følge med

se mere her asiprerevo
mpcclubavsforum

Redigeret af daskino - 06-Maj-2009 kl. 16:06
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
jon3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 14:48
Men tror i den kan encode fx divx el lign sålede at man kan bruge den til at optage og afspille tv?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:52
den vil kun kunne encode divx med meget lav framerate. det er en singlecore maskine (der kommer en dualcore på et tidspunkt, men der er endnu ingen planer for den i dk, og acer.dk ved ikke selv præcist hvornår de kan få de første singlecores hjem.)men den vil sandsynligvis kunne bruges som alm optager i forbindelse med en usb-dvb tuner det har jeg gjort på min dualcore atom, iog det fungerer fint, men det med at recode til et andet format skal man ikke gøre på de maskiner! de har ingen kræfter til den slags.
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 14:39

Lige til information så er der altså en dualcore på vej, endda med inbygget DVD drev mv.

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=19931

Jeg nægter at tro at der går længe inde disse kan købes i Tyskland/England og om lidt længere tid i DK

Det er bare et spørgsmål om tid ;) og så lang tid tror jeg heller ikke der går!

/Mvh

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Der claimes at den kan klare 1080p blueray. Men den er kun testet via en blueray skive som køreres gennem dvd programmet Powerdvd der er specifikt optimeret til Nivdia GPU'en Men test ef eks en 8-16 gb MKV blueray fil med DTS på et H.264 format in VLC or Coreavc codec, ja hvad sker der så.

Det er klart at uden GPU acceleration fra Geforce 9400M kan den ikke afspille ret meget. Det skal være Windoze med DVXA eller Linux med VDPAU.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
jon3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 20:56
Det ser spændende ud med den kommende Asrock. Så håber jeg at den kan optage mit tv og afspille det igen samt diverse andre små medieopgaver.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 08:16
iflg hardwareblog kan man nu købe Revo i Tyskland til €299

Den danske linux shoppen har den på deres hjemmeside men ikke hjemme ednnu

hardware bloglinux shop
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 12:31

revo´en kan sagtens kører alt det 1080p du smækker efter den, for det første så kan en N230 ATOM i en laptop trække 720p uden problemer, hvis man leger lidt med CORE AVC.

9400m kortet hjælper dig meget, da det har CUDA acc, du skal derfor bare have dig en FULD version af CORE AVC, og så vælge prefer CUDA, så bruger du næsten ikke CPU til at køre MKV filer, kun GPU

det eneste den falder en smule på er opstart og navigering i windows.

OG så glem alt om video på flash form.

Til top
jon3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 20:25
Men vil jeg kunne optage tv fra en usb-tuner på asus'en eller fra en atom-maskine  med ION-processor som fx asrocken?

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

revo´en kan sagtens kører alt det 1080p du smækker efter den, for det første så kan en N230 ATOM i en laptop trække 720p uden problemer, hvis man leger lidt med CORE AVC.

9400m kortet hjælper dig meget, da det har CUDA acc, du skal derfor bare have dig en FULD version af CORE AVC, og så vælge prefer CUDA, så bruger du næsten ikke CPU til at køre MKV filer, kun GPU

det eneste den falder en smule på er opstart og navigering i windows.

OG så glem alt om video på flash form.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 20:14
JA selve grafikdelen har som sådan intet med optagelse at gøre. Det har kun noget med selve filsystemet at gøre og alt efter hvad det er for en usb-tuner du køber. Her drejer det sig mere om at kunne klare at decode/encode signalet til mpeg2 eller hvad du nu end vælger. Hvis det er dvb du vil optage fra, så er det i bund og grund blot en strøm af data der gemmes uden at der egentlig bliver gjort noget ved signalet, men er det analog signal så skal den encodes til mpeg2 og der vil det så afgjort være en kraftig fordel at bruge noget som har hardware encoding i tuneren, for jeg tvivler meget på at singlecore udgaven af en revo vil kunne klare at gøre det realtime uden at kløjs i det. Cuda understøttelsen er så vidt jeg husker hovedsageligt h.264 understøttelse og ikke mpeg2. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu