|
Adgang til HDD formatteret til NAS? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Juni-2012 kl. 14:24 |
Jeg har en ekstern harddisk, som er koblet tol min synology ds210+, og således også formatteret til denne (via DSM/Synology Assisstant).
Når jeg kobler harddisken direkte til min pc, bliver den ikke genkendt. Hvad kan jeg gøre, så jeg kan tilgå filerne på harddisken direkte på pc'en (som enhver anden HDD eller usb-stick, jeg kobler til)? Tak. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal hente et program som gør du kan mounte ext3 eller ext4 diske på dit styresystem, google giver masser af links
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Tak for googlet lidt, men stødder på en masse uforståelig tekst, som jeg har lidt svært ved at forholde mig til :) Har du et konkret program, du kan anbefale?
Jeg kan se, at HDD'en er formatteret til "EXT4"
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Grunden til at din Windows ikke kan se din eksterne harddisk, er at din NAS - som bruger Linux filsystem - har formateret den med et filsystem som Windows ikke kan forstå, nemlig EXT4. Windows bruger FAT eller NTFS. Linux bruger EXT# (2-3-4). Derfor skal du downloade et program til din Windows, så Windows kan læse Linux filsystem. Læs om det på linket herover. Et godt program, som sikkert kan hjælpe dig, er Ext2Read: http://sourceforge.net/projects/ext2read/ Redigeret af Davidp - 20-Juni-2012 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
Tak for hjælpen :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |