|
Administrationsgebyr på regning. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JAJE
Bruger Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-December-2014 kl. 21:36 |
Hej, jeg har lige et par spørgsmål.
Jeg bor i lejelejlighed, jeg betaler kabel-tv over huslejen (selvstændig post på regning), men pengene går altså til min udlejer og ikke direkte til min tv-leverandør. Jeg har lige fået et brev fra min udlejer med ordlyden "I henhold til lejelovens § 46 c varsles hermed antennebidrag efter reglerne om "lejelovens betaling af fællesantenner m.v." Her kommer så en liste med pakkepriser der er imellem 27-34,50 kr dyrere pr måned i prisforskel ift hvad der står på min udbyders hjemmeside. Jeg betaler altså mere end listeprisen selvom der er tvungen tilslutning for alle i blokken. Spørgmål 1: Skal jeg virkelig betale så meget i gebyr hver måned i administrationsgebyr? Der står endvidere i brevet: "Beløbet opkræves med tilbagevirkende kraft fra d. 1 april 2014 og din efter-/tilbagebetaling af antennebidrag vil fremgå af din huslejeopkrævning pr. 1. januar 2015" Spørgsmål 2: Må min udlejer gerne opkræve med tilbagevirkende kraft? På forhånd tak. Redigeret af JAJE - 09-December-2014 kl. 19:04 |
|
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu ved jeg ikke om du bor til leje i en almen boligforening, men prøv at se kap. 11
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=131954 |
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forlang et antennebudget/antenneregnskab, hvor afregningspriser til YouSee og ophavsretsafgifter er specificeret, og hvor eventuelle udgifter til anlæg, vedligeholdelse, drift og administration er specificreret.
|
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder ikke rigtigt, at han kan få lov at kræve penge tilbage fra april 2014 hvis det ikke er varslet i forvejen dengang. Er det ikke en skrivefejl, så der skulle stå april 2015? Du betaler vel bagud, så regningen for januar - marts først kommer ved udgangen af marts 2015?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
JAJE
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om det er en god idé at forlange tal og budget for dit og dat endnu. Jeg er ikke ude på at blive uvenner med min udlejer (det kommer der aldrig noget godt ud af). Jeg synes dog at det er vanvittigt at de skal have så mange penge for at sende pengene videre til min tv-udbyder. Jeg kunne sagtens selv finde ud af tilmelde regningen til betalingsservice. Eksempler: Pakke 1 koster 87,50 kr på min udbyders hjemmeside. Men min udlejer opkræver 114,50 kr. Det er 27 kr i forskel. Det bliver en forskel på 324,00 kr pr år. Pakke 4 koster 391,50 kr på min udbyders hjemmeside. Men min udlejer opkræver 427,45 kr. Det er 35,95 kr i forskel. Det bliver en forskel på 433,40 pr år. Der må da være regler for den slags? Jeg vil godt have lidt at skyde med inden jeg brokker mig.
|
|
JAJE
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg betaler tv-pakke forud sammen med min husleje månedligt. Så jeg tror ikke det er en fejl. En bekendt sagde engang at en udlejer må tage 3% i administrationsgebyr. Jeg har dog ikke kunne finde det skrevet nogle steder, så det er måske en gammel regel. Og med hensyn til at opkræve bagud, så har jeg heller ikke kunnet finde noget skrevet om det. Jeg overvejer om det er tiden og besværet værd at høre LLO ad....
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det en privat udlejer?
Hvem ejer antennekablerne og vedligeholder installationen? Klaus |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Normalt når man bor i en lejlighed, så betaler man mindre end liste prisen, her i boligforeningen er det sådan, og det er jo fordi der kan garanteres et bestemt antal tilslutninger, og derved bliver det billigere. Der kaldes storaftager rabat. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at kontakte Lejernes Landsorganisation, de må vide hvad din udlejer må.
|
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er du sikker på at de priser som du ser på din udbyders hjemmeside, er inklusive ophavsretsafgifter? Hvem er udbyder (leverandør af tv-signalet)? De beløb som udlejer opkræver, kan ud over afregning til udbyder og ophavsretsorganisationer indeholde mere end administrationsgebyr, nemlig udgifter på anlægget (som anført i mit tidligere indlæg om at se antennebudgettet). Spørg dog udbyder om hvad der opkræves for. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
JAJE
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. TV-udbyderen er Glentevejs Antennelaug i Odense. Pakkepriserne kan ses her. Jeg kan ikke se noget om ekstra opkrævning af ophavsretsafgifter. Jeg skal nok kontakte min udlejer. Men jeg vil gerne være forberedt og kende reglerne på forhånd. Og som Radiomanden skriver, så vil jeg mere at vi ikke burde betale mere end et hus men egen tilslutning, og her er alligevel 188 lejligheder her i blokken, alle bygget i 2009.
Redigeret af JAJE - 09-December-2014 kl. 21:39 |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 968 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også værd at undersøge hvilke kanaler din boligforening tilbuder og hvilke Yousee tilbyder.
Fordi i min antenneforening er basis pakken langt mere skrabet end den er ved YouSee. Men betaler så også mindre. (Min antenneforening får tv leveret af yousee) |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |