|
Administreret switch eller ej |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2017 kl. 21:36 |
Hej
Skal have en switch På nuværende tidspunkt er det ikke nødvendigt at administrere noget Men - hvem ved hvad man skal bruge i fremtiden En administreret switch, SKAL man sætte noget op, eller kan den virke fra start som en ikke administreret switch ? Redigeret af Brianigenigen - 26-September-2017 kl. 22:15 |
|
![]() |
|
startrix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2006 Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den kan virke fra starten uden at man sætter noget op.
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
1000 tak for svaret |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Vær opmærksom på at mange administreret switche ofte trækker mere strøm end dem som ikke er administreret.
Så man kan hurtigt komme til at betale 200-300 kr om året for noget man måske vil bruge senere...
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
Til privatbrug vil jeg slå et slag for Netgears små managed switches.
GS105E til ca. 250 kroner, det skal være E modellen, er en fiks lille 5 ports switch der kan lave vlans og port mirroring. Lad os sige du vil sniffe på din netværkstrafik med fx. wireshark, så kan du smide port 1 og 2 i samme vlan og koble den ind på den strækning du vil lytte på, klone trafikken på port 1 og 2 til port 3 og 4 på et andet vlan, så kan din bærbare lytte med på det hele uden at det kan ses. Konfigurationen sker via et windowsprogram, men efterfølgende husker den indstillingerne, et fint lille værktøj til netværkskufferten når du skal fejlfinde. GS108E koster ca. en hund ekstra, er 8-ports og konfigureres via et webinterface, kan det samme som lillebroderen, men har ekstra porte så du fx. kan lege med etherchannels hvis du har servere der understøtter det og den slags. Jeg roder med Cisco's professionelle udstyr til daglig og de har langt flere features, men til privatbrug giver de små Netgear masser af bang-for-the-bucks. De to jeg nævner kan også lave fx. trafikprioritering.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |