|
advarsel ang. t.Amp |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Grunden til at de fleste blæsere de larmer, er som regel ikke blæsernes mekaniske bevægelse, men luften der trækkes/trykkes gennem blæseren - og for forstærkeres vedkommende, de forhindringer luften støder ind i og skal udenom inde i forstærkeren.
Det vil sige, finder du/i en blæser der larmer mindre, vil dens luftmængde være lavere og forstærkeren derfor ikke blive kølet ordentligt. Når man har en forstærker der bliver varm, så det første man kigger efter, er om den kan komme af med varmen og om luften den skal bruge til det er kold eller varm. En blæserkølet forstærker der står inde i et lukket møbel vil meget hurtigt skrue højt op for blæseren, idet luften blot recirkulerer inde i møblet. Stil forstærkeren på et lille bord midt i rummet - går blæserne så også "amok" når forstærkeren skal arbejde? Klaus |
|
![]() |
|
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Ja, blæserne (2 stk) kører fuld skrue med det samme man tænder forstærkeren.
Kan det ikke lade sig gøre, på en en eller anden måde, at få sat 12 volt blæsere i sådan en forstærker, som normalt bruger 24 volt blæsere ?
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Jo, du kan bruge en converter https://www.av-cables.dk/24v-dc-til-12v-converter. Eller du kan bruge en ekstern 12V strømforsyning som tænder sammen med forstærkeren. Jeg regner med at gøre det sidste. Desuden overvejer jeg at bygge en adapter som passer bag på forstærkeren så jeg kan bruge en 120-140 mm blæser i stedet for 2 stk. 80mm. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Eks. til 0,99$ incl. forsendelse for 2 stk.: Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Den ville virke, MEN den har kun 1/3 airflow i forhold til den der sidder i,hvis det er de samme som i E4-250,så hvis du kører dem varme,skal du nok finde en anden. De har dem hos Farnell i UK, men de er dyre 530 for 2 stk sendt til DK. http://dk.farnell.com/ebm-papst/8414ngl/fan-80mm-24vdc/dp/9600990?CMP=GRHB-OCTOPART-1000302 Den her har kun 12db med halv airflow,så den ville være bedre, men de er ikke termineret,så du skal enten overføre det eksisterende 2 pin stik til disse,eller lodde dem direkte på fan benene. Jeg ved ikke hvordan man skifter stikket. Du kunne også prøve noget andet bowie,det ville jeg ihvertfald hvis jeg køber en t.amp igen. Hvis du bruger disse forstærkere til dine surround kanaler, kan du bare fjerne blæserne helt,og se hvor varm den egentlig bliver. i E4-250 sidder der store alu køle profiler og tror sagtens de kan afkøle uden fans ved brug for surrounds,da det ikke er den store effekt du trækker der. Der er jo heat protection circuit i dem,så de slår vel fra hvis de bliver for varme? Du har alligevel ikke mere garanti på dem når du har åbnet dem Redigeret af Tsunamijhoe - 17-April-2015 kl. 13:20 |
|
![]() |
|
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Jeg bruger dem til de 3 front kanaler og sub og faktisk kun én forstærker pr højtaler. Ja, det ville da være det nemmeste, bare at pille de blæsere ud af forstærkerne og så håbe på, at de ikke slår fra :-) Jeg har forresten målt 36 db i min hjemmebio med kun de 4 forstærkere kørende, hvilket er alt for meget støj....
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Ja,36db er ALT for meget. Jeg blev noget overrasket da jeg tændte for min E4-250 første gang, det var vildt så meget de larmede,og da jeg sidder kun 2m fra forstærkeren blev det hurtigt alt for meget,så jeg måtte slukke for den og undvære mine atmos kanaler. Synes dog at skal jeg ud og give over 7000 for 2 nye forstærkere som ikke larmer men stadig har blæsere (Crown) så kan jeg ligeså godt vente et par måneder til jeg får skrabet lidt mere sammen,og så købe en decideret hifi 4 kanal som anthem pva4,den er forhåbentligt passivt kølet som mine emotivaer er det. Og de bliver ikke engang mere end håndlune ved -10db i 5 timer uden stop. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
En god bio forstærker er efter min mening Crown DSi eller XTi2. Larmer ikke meget og har indbygget DSP så man kan lave ordentlkg korrektion. Ja ikke huske priserne dog. Er vist ret billige.
|
|
![]() |
|
"larmer ikke meget" hvad betyder det helt præcist? Som nævnt sidder jeg 2m fra mit rack, og jeg så helst de slet ikke larmede,det betyder passivt kølet eller i hvert fald en form for db støj måling inden køb. Jeg tror jeg venter lidt og enten køber en anthem pva4 eller importerer 2 stk Emotiva XPA-200(har allerede en XPA-5 og en XPA-2) i stedet for de billige klasse d,så får jeg også 12v trigger og ordentlige dele,i stedet for det kineser møg uden quality control bagved. Ved godt Emotiva ligesom alt andet i dag bliver lavet i kina, men de har i det mindste ikke outsourcet deres R&D til kina også,så deres udstyr er altså bare kram der virker Redigeret af Tsunamijhoe - 18-April-2015 kl. 17:35 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Aner ikke hvor meget de larmer. Du kan jo altid teste.
Og Kina møg uden kvalitetskontrol? Hvorfor tror du Emotiva er så billige? :) siger ikke emptiva er dårligt, men det er mindst lige så 'kinesisk' som det billige Crown. |
|
![]() |
|
Ikke helt, nu har jeg jo lige haft 2 stk t.amp hjemme som begge ikke virkede efter hensigten, jeg har haft mine 2 emotiva i 4 måneder,og de er bare super. Og en VERDEN til forskel i kvaliteten. Der findes stadig ting i denne verden som er både billige og gode, der er langt imellem dem,men de findes. Nu tror jeg ikke du har læst alle indlæg i denne tråd,ellers ville du jo nok se at jeg har handlet 2 gange hos thomann,og køber ikke noget 3 gang UDEN jeg ved nøjagtigt hvor meget de larmer osv, så jeg kan ikke "bare teste" det koster forsendelse hver gang. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |