recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - advarsel ang. t.Amp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

advarsel ang. t.Amp

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 18:01
Tror nu heller ikke crown outsourcer RnD til kina, så mon ikke de virker fint. De har trods alt et kendt varemærke at beskytte og det er beregnet til professionelt brug dag ud og dag ind. Nu du lige har været igennem alt det bøvl så ville jeg da foreslå en (pro)amp med lokal service i stedet for at importere hele vejen fra USA? Eller hvad med brugt? Der er da jævnligt gode HIFI-forstækere i køb, salg bytte til rimelige penge.

EDIT: Crown kan slet ikke sammenlignes med t.amp. Det er et af de allermest kendte mærker inden for professionel forstærkning. t.amp er et budgetmærke. Med dem ville jeg nok holde mig til alm klasse AB forstærkere.

Redigeret af Trumle - 18-April-2015 kl. 18:04
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 18:04
Har skam læst tråden, men har måske bare mere fantasi og ser ikke at købe fra thomann som den eneste løsning til at finde ud af hvor meget den larmer.
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 18:18
Muligt lige crown ikke er at sammenligne med t.amp,jeg har aldrig prøvet dem,men der oplyses heller ikke om blæser støj,nok fordi de er beregnet til indbygning i racks hvor sådan noget er ligegyldigt.

Med hensyn til import fra USA var det en "hail mary" da jeg købte udelukkende ud fra reviews og samtaler med andre ejere,og jeg er MEGET tilfreds med dem,de spiller helt fantastisk. Du kan ikke få denne kvalitet til den pris herhjemme,så simpelt er det. Det kostede mig ca. 18000,- at få begge emotiva hjem ink. alt, og det kan jeg ikke engang få en NAD 5 kanaler for i DK.

Ydermere køber jeg ALDRIG brugt elektronik

@Jonas
Hvad med så at indlemme os andre i hvilken løsning du bruger? I stedet for at komme med ubrugelige kommentarer. Hvis ikke du har noget konstruktivt,hvorfor så kommentere overhovedet?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 19:35
Undersøge om der er fysiske butikker eller venlige sjæle der vil give demo. Var bestemt ikke for at skrive ubrugelige kommentarer, men det er jo ikke rocket science at tænke sig til selv tænkte jeg... Tog fejl :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Undersøge om der er fysiske butikker eller venlige sjæle der vil give demo. Var bestemt ikke for at skrive ubrugelige kommentarer, men det er jo ikke rocket science at tænke sig til selv tænkte jeg... Tog fejl :)

Jeg har ikke fundet nogen fysiske butikker der sælger crown,eller andre af de billige forstærkere,så igen, enlighten me please. Tro mig,jeg har søgt alt hvad jeg kunne for at finde de oplysninger jeg skulle bruge,men stort set ALLE tråde jeg har læst om disse forstærkere er indbygget i rack skabe/teknik rum,så de fleste aner ikke om de overhovedet larmer.

Jeg havde jo nok ikke handlet 2 forskellige t.amp hos thomann hvis jeg kunne have hørt/set dem inden,vel?

Nu er det heller ikke kun støj det drejer sig om,men driftsikkerhed og bygge kvalitet. og med t.amp er jeg bestemt ikke imponeret,de var begge i stykker,eller i hvert fald virkede de ikke som nævnt i manualen.

Og vær rar at holde din nedladende tone for dig selv jonas, vi kan jo ikke alle være altvidende hjemmebio guruer,vel!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Jeg har ikke fundet nogen fysiske butikker der sælger crown,eller andre af de billige forstærkere,så igen, enlighten me please.

Kig her
http://www.4sound.dk/pa/slaveforstaerkere#sort=highprices

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har ikke fundet nogen fysiske butikker der sælger crown,eller andre af de billige forstærkere,så igen, enlighten me please.

Kig her

Klaus

Hvordan fandt du den? Den butik kommer ikke op på google ved søgning på crown xls for eksempel.

Men de har dem heller ikke på lager,så man kan ikke se/høre dem inden køb heller.

Redigeret af Tsunamijhoe - 18-April-2015 kl. 20:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 21:35
Jeg "fandt" dem ikke, jeg ledte efter alternative PA forstærkere, så dukkede de pludseligt op ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 21:54

Kig her

Klaus

Hvordan fandt du den? Den butik kommer ikke op på google ved søgning på crown xls for eksempel.

Men de har dem heller ikke på lager,så man kan ikke se/høre dem inden køb heller.

Hvis du fulgte tråden, så har jeg linket til butikken tidligere, i forbindelse med jeg spurgte til Yamaha's PA-forstærkere, som 4Sound også har!
Helt ærligt - i stedet for t.amp eller Crown af "tvivlsom" oprindelse, så havde jeg hellere købt en Yamaha, hvor der vitterligt er styr på kvaliteten!

M.v.h
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kig her

Klaus

Hvis du fulgte tråden, så har jeg linket til butikken tidligere, i forbindelse med jeg spurgte til Yamaha's PA-forstærkere, som 4Sound også har!
Helt ærligt - i stedet for t.amp eller Crown af "tvivlsom" oprindelse, så havde jeg hellere købt en Yamaha, hvor der vitterligt er styr på kvaliteten!

M.v.h

Jeg havde godt set dem,men så ikke lige det var samme butik der også havde crown.
Der er også blæsere i de yamaha, ved du hvor meget de larmer?

Uanset er jeg kommet til den konklusion,at jeg ikke vil have nogen af de her pa type forstærkere da de alle er blæser kølet,og ingen af dem er 4 kanals,så jeg ville skulle have 2,og hvis de har variable blæsere vil det give en forfærdelig larm vil jeg tro.

Så jeg venter og køber en hifi passivt kølet.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 22:47
Ja, Anthem's effektforstærkere kan klart anbefales, der er kvalitet for pengene, og de har faktisk nogle anstændige priser.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 02:01
Her er en dansker, som har modificeret blæserne i sin t.Amp TA-2400, så støjniveauet sænkes (betragteligt):

"Forstærkeren er udstyret med to blæsere med hver sin strømtilførsel.

Forstærkerens to blæsere kan bringes i HiFi-mode, ved at serieforbinde blæserne sammen med en 100 ohm 5W modstand, og forbinde denne seriekobling til spændingen til den ene blæser. Det andet strømudtag anvendes ikke. Derefter er støjniveauet faldet betragteligt.

Bemærk at garantier og reklamationsret bortfalder ved dette indgreb."

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu