recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - advarsel ang. t.Amp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

advarsel ang. t.Amp

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 02:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Her er en dansker, som har modificeret blæserne i sin t.Amp TA-2400, så støjniveauet sænkes (betragteligt):

"Forstærkeren er udstyret med to blæsere med hver sin strømtilførsel.

Forstærkerens to blæsere kan bringes i HiFi-mode, ved at serieforbinde blæserne sammen med en 100 ohm 5W modstand, og forbinde denne seriekobling til spændingen til den ene blæser. Det andet strømudtag anvendes ikke. Derefter er støjniveauet faldet betragteligt.

Bemærk at garantier og reklamationsret bortfalder ved dette indgreb."

M.v.h.

Swoosh, ingen ide hvordan man gør det. Nemmere at skifte blæserne eller frakoble dem helt.. Som nævnt er der jo varme beskyttelse i dem,så hvis man alligevel har åbnet dem og garantien bortfalder,kan man ligeså godt køre uden og chekke om de overhovedet bliver varme
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 03:44
Det står jo sort på hvidt? Shocked

Serieforbind og sæt en modstand på, og benyt kun det ene udtag.
Modstandsværdi og effekt er også beskrevet.

Du burde slet ikke engang overveje at åbne et el-apparat uden den viden.
Ovenstående er fysikpensum i folkeskolens 7 klasse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det står jo sort på hvidt? Shocked

Serieforbind og sæt en modstand på, og benyt kun det ene udtag.
Modstandsværdi og effekt er også beskrevet.

Du burde slet ikke engang overveje at åbne et el-apparat uden den viden.
Ovenstående er fysikpensum i folkeskolens 7 klasse.

Godt så, nu har jeg hverken loddekolbe eller andet grej til den slags tweaks. Desuden pjækkede jeg altid fra fysik,så det er muligt det er pensum, men jeg er altså bedre til at at skille og samle en harley motor end jeg er til at lave om på elektronik.

Den her "debat" er slut nu, jeg ville bare advare andre mod t.amp med MINE oplevelser, og det har jeg hermed gjort.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Den her "debat" er slut nu, jeg ville bare advare andre mod t.amp med MINE oplevelser, og det har jeg hermed gjort.

Arrrrh, du spurgte efter folks idéer og endte med at blive lidt sur over idéerne. Men tak for advarslen. :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Arrrrh, du spurgte efter folks idéer og endte med at blive lidt sur over idéerne. Men tak for advarslen. :)

Nej,overhovedet ikke. Gider bare ikke debattere elektroniske ændringer osv,det var ikke meningen med tråden. Ideerne var fine
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 19:40
4 kanals forstærker på tilbud:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-densen-b-340-sort-p-805.html
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 20:13
LINK FIX!!!

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-densen-b-340-sort-p-805.html

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 21-April-2015 kl. 20:13
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 21:06

LINK FIX!!!

M.v.h.

Er den kraftig nok til at drive 4 stk. Monitor Audio Bronze BX1 til reference level over mange timer?

Ærgeligt den ikke har xlr,især hvis normal prisen er som de skriver 15.3k,det er sgu for vildt..

Redigeret af Tsunamijhoe - 21-April-2015 kl. 21:17
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Er den mon noget værd?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 21:18

LINK FIX!!!

M.v.h.

Er den kraftig nok til at drive 4 stk. Monitor Audio Bronze BX1 til reference level over mange timer?

Ærgeligt den ikke har xlr,især hvis normal prisen er som de skriver næsten 16k,det er sgu for vildt..

60 watt er vist rigeligt til BX1. Og til den pris, er det noget af et scoop!

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er den mon noget værd?

Til 3.500,- er det vist månedens tilbud! Hvor mange forstærkere under 20.000,- er stabile i strømforsyningen, som denne er, hvor effekten fordobles i 4 ohm kontra 8 ohm.

M.v.h.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 21:24

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er den mon noget værd?

Til 3.500,- er det vist månedens tilbud! Hvor mange forstærkere under 20.000,- er stabile i strømforsyningen, som denne er, hvor effekten fordobles i 4 ohm kontra 8 ohm.

M.v.h.

Det er spørgsmålet, hvorfor jeg spurgte, har ingen viden, men vi sad en del og diskuterede netop dette tilbud, hvor der var en der nævnte, at den ikke var pengene værd, både til normal og tilbudspris. Jeg ved intet, og fyren der kom med udmeldingen er normalt stærk i viden inden for hifi.

Redigeret af aerik - 21-April-2015 kl. 21:24
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu