recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel Bilka mail!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel Bilka mail!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Advarsel Bilka mail!
    Sendt: 31-Juli-2023 kl. 10:35
Jeg får mange mails fra de butikker jeg handler i, så jeg kiggede lidt da Bilka lovede at jeg har vundet en iPhone 14 Pro. Godt nok har Bilka konkurrencer, men det her lød for godt til at være sandt.

Så huskede lige at kigge nærmere på adresselinien inden jeg åbnede mailen. Og ganske rigtigt er det sendt fra en krakkemut! Angry
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg får mange mails fra de butikker jeg handler i, så jeg kiggede lidt da Bilka lovede at jeg har vundet en iPhone 14 Pro. Godt nok har Bilka konkurrencer, men det her lød for godt til at være sandt.

Så huskede lige at kigge nærmere på adresselinien inden jeg åbnede mailen. Og ganske rigtigt er det sendt fra en krakkemut! Angry

Men hvis du ikke har deltaget i nogen konkurrencer, så er det da nemt! Jeg får også af og til disse mails - selv om jeg IKKE handler nogen steder online.

Eller, snarere i de netbutikker.
Jeg handler da online af og til:
Cewe Foto, og Midtbus, hvis de nu har en udflugt... Ellers ikke.

Eller, nåh, ja - når der skal en bette programpakke til...


Redigeret af mnielsen - 31-Juli-2023 kl. 11:12
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 11:32
Joh men det var jo menigen at jeg skulle klikke videre i mailen for at deltage i konkurrencen om en iPhone 14 Pro.

Inden jeg slettede mailen, så jeg at der faktisk stod en engelsk adresse i bunden af mailen. Og så kom jeg faktisk i tvivl, for det kan da godt være at Salling Group har et samarbejde med en UK virksomhed til at varetage en konkurrence. 

Men jeg deltager aldrig i den slags konkurrencer, da man skal afgive alle sine data og sige ja tak til reklame på tlf og mail.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 11:45
Jeg en fik en mail i går om, at jeg havde fået 400.000 euro forærende fra et irsk ægtepar, der vandt hovedgevinsten i EuroMillions i 2019. Skulle blot lige aflevere nogle betalingsoplysninger først.

Hvis man er så ubegavet, at man hopper på den, bør man forbydes adgang til internettet.


Redigeret af longjohn2 - 31-Juli-2023 kl. 11:45
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Jeg en fik en mail i går om, at jeg havde fået 400.000 euro forærende fra et irsk ægtepar, der vandt hovedgevinsten i EuroMillions i 2019. Skulle blot lige aflevere nogle betalingsoplysninger først.

Hvis man er så ubegavet, at man hopper på den, bør man forbydes adgang til internettet.

LOLLOLLOL Der skal da nok være nogen, som burde få frataget PC-kørekortet!!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Jeg en fik en mail i går om, at jeg havde fået 400.000 euro forærende fra et irsk ægtepar, der vandt hovedgevinsten i EuroMillions i 2019. Skulle blot lige aflevere nogle betalingsoplysninger først.

Hvis man er så ubegavet, at man hopper på den, bør man forbydes adgang til internettet.
Den får du ikke engang min gamle bedstemor til at hoppe på LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 16:45
Men skal man lave en ny tråd hver gang man får en phising mail.

For så kan jeg da hurtig lave nogle tråd:

Mail fra post dk
Mail fra sygeforsikring Danmark
Mail fra mitid 

Etc
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2023 kl. 06:15
Får stadig breve fra folk der vil give masser af euro til mig 

Bilka er der tit

Postnord er også meget brugt med mine vare lige mangler sidste oplysning. 

Listen kan blive lang hvis jeg husker dem alle 
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2023 kl. 00:09
Benytter Apple's "Skjul min email adresse" som opretter et alias (jeg benytter det til alle typer af steder jeg ønsker at beholde min rigtige mailadresse for mig selv. Dels kan jeg så se hvorfra de har min "mail adresse" dels kan jeg bare slette en således der kun "er brev" den ene gang....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu