recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 21:50
Filmen "Layer Cake" er et interessant eksempel på at god lyd får en til at acceptere en lidt ringere billedkvalitet. Som Gary Reber (redaktøren af Widesreen Review) siger " det er filmlyden der i den grad sætter følelserne igang". Han mener at filmens lydside vægter op mod 80% af filmoplevelsen. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret.
Jeg købte min projektor brugt, og jeg synes det var ganske professionelt at sælger demonstrerede den med lyden på meget lavt blus.

Redigeret af Vijnana - 22-April-2010 kl. 22:00
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jeg synes ikke at "Flammen og Citronen" har dårlig billedkvalitet. Jeg synes blot at en så fremragende film fortjener den allerbedste behandling.


Men hvordan ved du at Blu-ray'en ikke har fået den bedst mulige behandling? Selvfølgelig fortjener alle film den allerbedste behandling, men det er ikke alle der får det, og 4/5-transfers kan stadig levere rigtigt god billedkvalitet. F&C lider under det problem, at BD-udgivelsen stiller ekstraordinære krav til dit udstyr, i og med at billedmaterialet på skiven skal de-interlaces før det kan vises. Det er de færreste setups derude som har specielt god de-interlacing.

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Det er muligt at biografen har bedre udstyr, men f.eks synes jeg at "Mama Mia" så bedre ud på min BD end i samme biograf som jeg så F&C. Men der jo også være talrige parametre der spiller ind.


Ja, som nævnt er det ikke så simpelt som du ellers lægger op til først i dit seneste indlæg. Mamma Mia er måske netop en af de film, hvor vi her i landet får et slidt eksemplar, som slet ikke kan hamle op med hvad man ser i andre lande, der har højere prioritet. Eller så havde operatøren skruet forkert på skarpheden den dag du så filmen Tongue
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 21:40
Jeg synes ikke at "Flammen og Citronen" har dårlig billedkvalitet. Jeg synes blot at en så fremragende film fortjener den allerbedste behandling.
 
Det er muligt at biografen har bedre udstyr, men f.eks synes jeg at "Mama Mia" så bedre ud på min BD end i samme biograf som jeg så F&C. Men der jo også være talrige parametre der spiller ind.
Men alt ialt: Når BD er bedst, er det fantastisk - en gave til hjemmebiografen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Når nogen BD film er skuffende, er det jo fordi man ved hvordan det kan se ud. Heldigvis er det nok et fåtal der falder igennem - ellers ville formatet jo nok heller ikke blive nogen succes.


Det er klart at ikke alle BD-film er til 5/5 i billedkvalitet, men at klandre Flammen og Citronen for billedkvaliteten, fordi den så bedre ud i biografen, er forkert. Det er en god udgivelse, og som nævnt bruger biografen altså væsentligt bedre udstyr, og eftersom F&C er en dansk udgivelse, hvor de danske biograferne ikke får den korte ende af pinden som ved amerikanske film, så har kilden også været langt bedre end BD-formatet kan drømme om.
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 21:22
Når nogen BD film er skuffende, er det jo fordi man ved hvordan det kan se ud. Heldigvis er det nok et fåtal der falder igennem - ellers ville formatet jo nok heller ikke blive nogen succes.
 
Den tidligere omtalte "Layer Cake"  - jeg kan ikke se at filmen vinder noget som helst med sit soft-tone look med "subdued colorpalette". Filmen er rimelig god, og lyden er tip-top, men billedet? bop-bop!
 
(Det er måske ikke alle der kender "Layer Cake", men det siges at Daniel Craig blev tilbudt rollen som James Bond efter at have optrådt i denne film)


Redigeret af Vijnana - 22-April-2010 kl. 21:46
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Synes den så bedre ud i biografen.


Jamen, forhåbentligt så den da bedre ud i biografen, på langt dyrere udstyr og med 35mm som kilde.


Redigeret af Naiera - 22-April-2010 kl. 21:26
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så har du ikke set Flammen og Citronen, den er top notch
 
Tja, der må jeg så erklære mig uenig. Synes den så bedre ud i biografen. Og det er ikke fordi mit udstyr fejler noget. Nogen af de bedste (bortset fra animationsfilm, der jo altid ser godt ud ) er "King Kong (den moderne udgave) og Spiderman 3 (og heldigvis masser af andre BD/HD film).
 
Jeg er ganske klar over at nogle instruktører helt bevidst laver "grimme billeder" fordi det understreger filmens budskab, og det har jeg det fint med. Men der er altså også nogle hvor der må være tale om et svigt i produktionsprocessen på et eller trin.
 
Jeg synes generelt at bedømmelserne i "Widescreen Review" er meget pålidelige.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 16:00
Hvis man kan havde en så lav bitrate som mulig, gør at man kan smide meget ekstra materiale ind på diske og på TV kan man havde så mange kanaler om mulige, så når man lave TV eller Blu-ray så er det penge der styre og ikke kvaliteten, så er er der dømt kvantitet i sted for kvalitet.

Kunne god ønske at man fik et kvalitets mærke på Blu-ray, som Sony jo prøvet med DVD Superbit, som så kun gav plads til selve film i max bitrate (Billede og lyd) og ingen ekstra materiale.

Redigeret af Startrek - 22-April-2010 kl. 16:01
Til top
Pjerrot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af S_Dalsgaard S_Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Pjerrot Pjerrot skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Pjerrot Pjerrot skrev:

så jeg kan belære dig om at det du foretager dig på ugentlig basis kaldes "transcoding" og at der iøvrigt ved transcoding højest er 10%plads at spare på VBR frem for CBR

Pointen er jo ikke at spare plads (måske på tv), men for at gøre det muligt at bruge højere bitrate i komplekse scener på samme plads.
hahahahahaha!!!!ClapClap  måske på tv??? hahaha!!  ,det var ellers en af de gode hæhæhæ
 
 
Det er et regnestykke du ikke kan få til at stemme , tror vi stopper belæringen her hhæhhæhæ
 
ClapStar

Ja, den var faktisk meget god, især fordi lunddal har ret :)
desværre ikke , på tv sparer man båndbredde og på løse medier sparer man pladsen.
 
mht VBR er der desværre ikke lige så meget at hente i bunden som man skal bruge i toppen og resultatet vil derfor altid blive noget ujævnt med umættede pixels i begge endër,blur er en naturlig ting for øjet ved
megen bevægelse(aktion eksvis) og man opfatter derfor ikke i ligeså høj grad de umættede pixels i den "høje ende"....og omvendte gælder naturligvis ved rolige/ukomplicerede sekvenser.
 
Sleepy
 
 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Der er ingen tvivl om der kan være enorm forskel på billedkvaliteten af de dårligste og de bedste BD-film. Dybest set elsker vi vel flotte billeder? Og måske irriteres vi over instruktører der synes at det bidrager positivt til filmen at lave slørede og grumsede billeder. Har lige set "Layer Cake" med Daniel Craig, og syntes af billedkvaliteten mere mindede om dvd. Men lydsiden var rigtig god. Jeg må tilstå at jeg bestræber mig på at læse anmeldelser inden køb af BD-film. De få danskproducerede BD film der findes synes jeg generelt også har en for ringe billedkvalitet.

Jeg tror en del i denne tråd blander filmens look sammen med Blu-ray udgavens kvalitet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Pjerrot Pjerrot skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Pjerrot Pjerrot skrev:

så jeg kan belære dig om at det du foretager dig på ugentlig basis kaldes "transcoding" og at der iøvrigt ved transcoding højest er 10%plads at spare på VBR frem for CBR

Pointen er jo ikke at spare plads (måske på tv), men for at gøre det muligt at bruge højere bitrate i komplekse scener på samme plads.
hahahahahaha!!!!ClapClap  måske på tv??? hahaha!!  ,det var ellers en af de gode hæhæhæ
 
 
Det er et regnestykke du ikke kan få til at stemme , tror vi stopper belæringen her hhæhhæhæ
 
ClapStar

Man må sige at du har et meget velvalgt brugernavn.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Endnu en tråd hvor man ikke må komme med kritik, så på www.recordes.dk formue må man ikke kritiser:

Apple's prod.

Blu-ray.

Hvad bliver det næste man ikke må kritiser Question
 
Onkyo
marantz
pioneer
Tape Connection
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu