Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:45 |
skalbjerg skrev:
Stig Larson filmene, Mænd der hader kvinder, Pigen der legede med ilden og den sidste, Luftkastellet....
er alle i temmelig dårlig kvalitet. Hvis jeg skulle købe dem i dag ville jeg sparre penge og købe dem på alm DVD.
Det er også disse 3 film på bluray format, som har skuffet mest, underteksterne er nok de mindste jeg har set på film... |
Ja de 3, er et ret godt eksempel på rigtig dårlig billede kvalitet.
Her må det være filminstruktøren, som syns det er en fed måde, at filme på.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:53 |
kskruger skrev:
skalbjerg skrev:
Stig Larson filmene, Mænd der hader kvinder, Pigen der legede med ilden og den sidste, Luftkastellet....
er alle i temmelig dårlig kvalitet. Hvis jeg skulle købe dem i dag ville jeg sparre penge og købe dem på alm DVD.
Det er også disse 3 film på bluray format, som har skuffet mest, underteksterne er nok de mindste jeg har set på film... |
Her må det være filminstruktøren, som syns det er en fed måde, at filme på. |
Det er vel bare et penge spørgsmål og filmselskabet moral er lade også bare optage film i SD og sende en opscalet udgave på marked og kalde det for HD
|
 |
skalbjerg
Bruger
Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 140
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:55 |
Trilogi filmene, Lord of the rings på bluray, er efter min mening i fremragende kvalitet, både billedmæssigt og i særdeleshed på lydsiden. Skal snart se dem igen, for 6. eller 7. gang.
|
Skalbjerg
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:58 |
Startrek skrev:
Det er vel bare et penge spørgsmål og filmselskabet moral er lade også bare optage film i SD og sende en opscalet udgave på marked og kalde det for HD  |
Startrek for helvede.. Der er absolut intet materiale der optages i SD mere. Du er muligvis ikke tilfreds, men prøv nu at skille tingene lidt ad.
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:58 |
skalbjerg skrev:
Trilogi filmene, Lord of the rings på bluray, er efter min mening i fremragende kvalitet, både billedmæssigt og i særdeleshed på lydsiden. Skal snart se dem igen, for 6. eller 7. gang. |
Nu har jeg ikke set dem på Blu-Ray endnu, men på DVD er de faktisk også i ret god kvalitet.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:59 |
kskruger skrev:
skalbjerg skrev:
Mænd der hader kvinder blev lavet til biograf - de to sidste var kun tænkt til dvd, blu-ray og tv. Men pga. succesen kom de i bio også.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 18:00 |
hedberg skrev:
Startrek skrev:
Det er vel bare et penge spørgsmål og filmselskabet moral er lade også bare optage film i SD og sende en opscalet udgave på marked og kalde det for HD  |
Startrek for helvede.. Der er absolut intet materiale der optages i SD mere. Du er muligvis ikke tilfreds, men prøv nu at skille tingene lidt ad. |
Jeps der skam meget materiale der stadig blive optage i SD, for at spare penge. Ikke alle er gået 100% over til HD.
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 18:06 |
Startrek skrev:
hedberg skrev:
Startrek skrev:
Det er vel bare et penge spørgsmål og filmselskabet moral er lade også bare optage film i SD og sende en opscalet udgave på marked og kalde det for HD
|
Startrek for helvede.. Der er absolut intet materiale der optages i SD mere. Du er muligvis ikke tilfreds, men prøv nu at skille tingene lidt ad. |
Jeps der skam meget materiale der stadig blive optage i SD, for at spare penge. Ikke alle er gået 100% over til HD.
|
Når man ser de "dårlige" Blu-Ray film, så kan godt tro, at de stadige bruger SD udstyr.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 18:14 |
Startrek skrev:
ADVARSEL: Købe ikke Blu-ray film før at man har læst en anmeldes af dem først (og så købe prises den samme udgave der er anmeldt), da der er udgivet en del titler der bare er opscalet SD. Jeg er bl.a. helt holde op med at købe Blu-ray film som impuls køb i den tro at de så er beder end DVD udgaven, før at jeg har læse en anmeldes af dem.
Nogle eksempler hvor jeg god nok er blive skuffet er bl.a. "LOTR 1", "Den
gode den onde og den grusomme", "THE OTHERS", "Heros", og "Traffic".
Er glad for at jeg stadig har dem på DVD.
Synde virklig at
kvalitet på Blu-ray er får nedad gåde, er begynde at blive bange for
overførelse af Avatar og Alien.
|
Hvordan får du det til, at den generelle kvalitet er for nedadgående ? LOTR3, Apollo 13, African Queen (endnu en af de gode gamle i superudgivelse), Collateral samt alle Disneyfilm er da eksempler på fantastiske udgivelser. Men ligesom med DVD vil der også udkomme dårlige BD-udgivelser.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 18:16 |
Startrek skrev:
|
Tror ikke det gælder når det er TV-Glad og moster Ida's fødselsdag.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 18:41 |
Startrek skrev:
|
Nu handler tråden her om film. Ikke TV-udsendelser. Mener du i fuldt alvor, at der optages film i SD? (Og nu ser vi lige bort fra Blair Witch Project.) Det kan godt være, at det her ødelægger alle dine forestillinger, men: Film optages typisk på ... film. Film i de formater, der anvendes, har langt bedre opløsning end både SD og HD. I disse moderne tider er der naturligvis også film, der bliver optaget digitalt og ikke på film, men her er opløsningen naturligvis også meget bedre end SD.
|
 |
ArneBjarne
Junior bruger
Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 32
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 18:41 |
Brixen skrev:
kskruger skrev:
skalbjerg skrev:
Mænd der hader kvinder blev lavet til biograf - de to sidste var kun tænkt til dvd, blu-ray og tv. Men pga. succesen kom de i bio også.
|
Præcis! Mænd der hader kvinder kopierne er nogle af de flotteste 35mm kopier jeg har set i min tid som bio-operatør, mens det 2 sidste film slet ikke var i nærheden og bar tydeligt præg af at være lavet som TV produktion. Så mener i der har kommenteret på BD udgivelserne virkelig, at Mænd der hader kvinder BD'en er lige så dårlig på billedsiden som de 2 sidste? 
|
 |