recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Synde virklig at kvalitet på Blu-ray er får nedad gåde, er begynde at blive bange for overførelse af Avatar og Alien.

Som forbruge, må man begynde at sige fra nu.

Alle de nye topfilm der har været udgivet har mig bekendt været i temmelig god kvalitet - så jeg er på ingen måde bekymret for Avatar.

Alien er en anden sag - Her er det kritisk om filmselskabet har tænkt sig at ofte pengene på en ordenlig udgivelse eller om man springer over hvor gærdet er lavest. Nogle selskaber er gode - andre er nogle skurke, men at tale om at formatet som sådan har problemer er jeg dybt uenig i. 



Nu er det ikke format det er tale om, men om nogle filmselskaber som se hurtig penge i at udsende den samme film på Blu-ray i en kvalitet der er næste den samme en dårlige end DVD, det er det der må stoppe ellers så kan det betyde af folk blive trætte af format, som det jo også er sket med CD format. Jeg tør bare ikke mere at købe en Blu-ray for at værre sikke på at få en film i en bedre kvalitet end det samme på DVD, ikke før at jeg har læst en anmelde af den først, bl.a. har jeg bevist fravalg LORD på Blu-ray, når man har stående King Kong i Blu-ray samlingen, så her skal man kræve samme eller bedre kvalitet på LORD.

Og DNR og EE høre slet, slet ikke hjemme på en Blu-ray udgivelse.


Redigeret af Startrek - 19-April-2010 kl. 17:46
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:41
Stig Larson filmene, Mænd der hader kvinder, Pigen der legede med ilden og den sidste, Luftkastellet....
er alle i temmelig dårlig kvalitet. Hvis jeg skulle købe dem i dag ville jeg sparre penge og købe dem på alm DVD. 
Det er også disse 3 film på bluray format, som har skuffet mest, underteksterne er nok de mindste jeg har set på film... 
Skalbjerg
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:41
Den gode, den onde og den grusomme er filmet i Techniscope, så der er ikke meget film at gøre godt med, når den skal på blu-ray. Der bliver kun brugt halvt så meget negativ, som ved 35 mm film.
http://en.wikipedia.org/wiki/Techniscope


EDIT: disse film er i Techniscope:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Techniscope_Films


Redigeret af Brixen - 19-April-2010 kl. 17:47
Venlig hilsen
KB
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:


Mindste hvert 3 film, er ikke Blu-Ray kvalitet værdigt, derimod er jeg gang på gang, blevet overrasket over kvaliteten på en del alm. DVD film. Som faktisk overgår kvaliteten på de halvdårlige Blu-Ray film. 

Det giver kun mening at sammenligne DVD'en og Blu-ray'en hvis det er den samme udgivelse. 

Jeg har f.eks. "Motorsavs massakren" på Blu-ray. Det er en gammel film som er optaget under forfærdelige forhold med endnu ringere udstyr. Blu-ray'en er den bedste udgivelse der nogensinde kommer af denne klassiker, men selvfølgelig findes der masser af DVD'er derude der er langt pænere. Det er som at sammenligne æbler og pærer. 
 
 
Du har ret, man skal selvfølgelige se begge formater, for at sige om de har sprunget over, hvor hækken var lavest.
 
 
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

 
Jeg vil give Startrek ret, der er alt for mange dårlige Blu-Ray film i omløb. Nu er jeg ikke den store film køber, men lejer i stedet hos blockbuster, så jeg "hænger ikke" på de dårlige film. Men jeg ser de bedste og nyeste film som de har på Blu-Ray.
Mindste hvert 3 film, er ikke Blu-Ray kvalitet værdigt, derimod er jeg gang på gang, blevet overrasket over kvaliteten på en del alm. DVD film. Som faktisk overgår kvaliteten på de halvdårlige Blu-Ray film. 

Du er jo nødt til at sammenligne den samme film på BD og DVD, ellers giver det ingen mening...

EDIT: Ups, Hedberg kom først... LOL


Redigeret af Pallec - 19-April-2010 kl. 17:40
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:


Mindste hvert 3 film, er ikke Blu-Ray kvalitet værdigt, derimod er jeg gang på gang, blevet overrasket over kvaliteten på en del alm. DVD film. Som faktisk overgår kvaliteten på de halvdårlige Blu-Ray film. 

Det giver kun mening at sammenligne DVD'en og Blu-ray'en hvis det er den samme udgivelse. 

Jeg har f.eks. "Motorsavs massakren" på Blu-ray. Det er en gammel film som er optaget under forfærdelige forhold med endnu ringere udstyr. Blu-ray'en er den bedste udgivelse der nogensinde kommer af denne klassiker, men selvfølgelig findes der masser af DVD'er derude der er langt pænere. Det er som at sammenligne æbler og pærer. 




Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

ADVARSEL: Købe ikke Blu-ray film før at man har læst en anmeldes af dem først (og så købe prises den samme udgave der er anmeldt), da der er udgivet en del titler der bare er opscalet SD. Jeg er bl.a. helt holde op med at købe Blu-ray film som impuls køb i den tro at de så er beder end DVD udgaven, før at jeg har læse en anmeldes af dem.
 
Jeg vil give Startrek ret, der er alt for mange dårlige Blu-Ray film i omløb. Nu er jeg ikke den store film køber, men lejer i stedet hos blockbuster, så jeg "hænger ikke" på de dårlige film. Men jeg ser de bedste og nyeste film som de har på Blu-Ray.
Mindste hvert 3 film, er ikke Blu-Ray kvalitet værdigt, derimod er jeg gang på gang, blevet overrasket over kvaliteten på en del alm. DVD film. Som faktisk overgår kvaliteten på de halvdårlige Blu-Ray film. 
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Synde virklig at kvalitet på Blu-ray er får nedad gåde, er begynde at blive bange for overførelse af Avatar og Alien.

Som forbruge, må man begynde at sige fra nu.

Alle de nye topfilm der har været udgivet har mig bekendt været i temmelig god kvalitet - så jeg er på ingen måde bekymret for Avatar.

Alien er en anden sag - Her er det kritisk om filmselskabet har tænkt sig at ofte pengene på en ordenlig udgivelse eller om man springer over hvor gærdet er lavest. Nogle selskaber er gode - andre er nogle skurke, men at tale om at formatet som sådan har problemer er jeg dybt uenig i. 


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Påstår du at de nævnte eksempler er ringere end DVD udgaven?

Jeg har 'Den Gode, den onde....' på både BD og DVD, og BD udgaven er langt bedre mht billedkvalitet!! Det kan godt være det ikke er super duper top kvalitet (det er en gammel film...), men hvis du ikke kan se forskel på BD og DVD udgaven, så skal du vist en tur forbi Synoptik Wink

Men hvilken DVD afspille har du Question

Det med at den er en er en gammel film holde bare ikke, der er flere Blu-ray overførslen af gamle film der se beder ud en nye film.

Du svarer ikke på mit spørgsmål. Mener du de nævnte film er ringere på BD end DVD?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Nu har jeg også en Oppo BDP-83 som jo gør det god med DVD, og ddette kan så give sig udslagen i at nogle DVD film se beder ud, i de tilsvare ringe Blu-ray overførsler.

jeg har også en Oppo BDP-83. 

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Desværre er der rigtig mange Blu-ray afspille der ikke er super god til DVD og hvis man bruge en sådan en til at samling DVD og Blu-ray, så ville Blu-ray vinde hver gang.

Ganske korrekt, men selvom Oppo'en er god til DVD afspilning så udfører den altså ikke mirakler. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Jeg har 'Den Gode, den onde....' på både BD og DVD, og BD udgaven er langt bedre mht billedkvalitet!! Det kan godt være det ikke er super duper top kvalitet (det er en gammel film...), men hvis du ikke kan se forskel på BD og DVD udgaven, så skal du vist en tur forbi Synoptik Wink
Enig. Jeg synes bestemt også den er bedre end dvd.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Påstår du at de nævnte eksempler er ringere end DVD udgaven?

Jeg har 'Den Gode, den onde....' på både BD og DVD, og BD udgaven er langt bedre mht billedkvalitet!! Det kan godt være det ikke er super duper top kvalitet (det er en gammel film...), men hvis du ikke kan se forskel på BD og DVD udgaven, så skal du vist en tur forbi Synoptik Wink

Men hvilken DVD afspille har du Question

Det med at den er en er en gammel film holde bare ikke, der er flere Blu-ray overførslen af gamle film der se beder ud en nye film.


Redigeret af Startrek - 19-April-2010 kl. 17:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu