|
Advarsel mod SONY OLED |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | ||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den sag har vi diskutteret utallige gange. Det mindste producenterne - og forhandlerne så kunne gøre er jo, at gøre kunden bekendt med, at denne risikere at købe et defekt produkt.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Smuk formulering - nogle skal vist have en snak med dine forældre - har du tabt sutten? Jeg har selv haft udfordringer med mit TV - kantbelyst LCD - det er vel noget nær den mest fejlbehæftede teknologi på markedet, men det kostede blot 1/3 af nye OLEDer. Fejlen blev dog løst, så jeg kan ikke klage. Vil du så ikke godt hoppe tilbage til det hul du kom fra? |
||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har diskuteret med LG, for at finde ud af, hvad der skal til, for at et oled-tv efter deres opfattelse ikke overholder specifikationerne.
Svaret lyder, at der skal være farvefejl med kanter altså skarpt afgrænsede områder. Det kan fx være lodrette eller vandrette striber. Men hvis man har en stor ensfarvet flade, kunne man ikke forvente eller forlange, at den ikke havde forskellige nuancer. Desuden forsøgte de gode LG-folk sig med påstanden, at det slet ikke var muligt at lave et oled-panel, hvor der ikke var forskellige nuancer - det som andre kalder farvefejl. Det hele passer egentlig meget godt med trådstarters erfaringer. Men situationen er fuldstændig grotesk, og trådstarter rammer jo plet når der udtales:"Hvad skal jeg med naturtro OLED-farver som filmskaberen har tænkt dem, når et billede der burde være gult er helt orange i store dele af skærmen. et lysebrunt billede er mørkebrunt i store dele af skærmen osv.?" |
||
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt enig - jeg anerkender 100% problemer inden for alle teknologier, det er masseproduceret konsum elektronik - men kigger man på ratio mellem de solgte teknologier, så er OLED stadig lysår bagefter på antal solgte enheder kontra LED/LCD, og så begynder statistikken at se skidt ud for OLED. OLED er dog nu nede i fornuftige priser og har stadig det bedste billede jeg har set i 1til1 sammenligning.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19471 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo ikke defekt, når det er indenfor rammerne for hvilken kvalitet producenten vil levere til den givne pris. Det må så være op til forhandlerne at informere kunderne. Men - det er der næppe råd til, med den fortjeneste der er på et mellemklasse tv. Klaus
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19471 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OLED er ikke bagud på noget som helst, idet største volumen på LCD er i low cost segmentet, hvor ingen hverken ser og dermed klager over småfejl. Klaus
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej - ikke enig. Producenternes rammer for kvalitet skal sikre, at man kan fyre så mange mere eller mindre fejlbehæftede produkter ud til kunderne som muligt. Hvis jeg skulle formulere et kvalitetsmål for en panel producent må den lyde noget i retning af, at "70% af panelerne må ikke komme retur som følge af slutkunde klager". Hvis alle slut kunder checkede deres TV ville ret mange finde egentlige panelfejl. Nu lever man lykkeligt i uvidenhed - og det er jo fint nok. Det hjælper bare ikke de kunder som forventer at man køber et velfungerende TV.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal da være velkommen til at slå dig ned som TV producent...... Når man fremstiller et tv, modtager man nogle paneler, hvor det er op til en selv, at stille specifikationer op for, hvor godt/skift panelet må være, man får leveret. Der vil altid være variationer i de enkelte paneler og skal prisen på paneler holdes, så der kan produceres tv på mellemklasseniveau, er der ikek råd til at smide for mange paneler væk. De bedte paneler kommer ud til de tv producenter, der vil betale for det. De resterende kommer ud til dem der producerer middelklasse tv. Klaus
|
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Forbruger klagenævnet skulle have haft den sag. Selvom de ikke har lovmeddel, vil Sony nok følger deres dom. MEN jeg kan intet se galt på billederne. Hvilket kan skyldes min bærbare pc skærm...
(kan dog godt se noget nederst til venstre i billedet men er vist genskin..) Jeg har selv prøvet at skulle dokumentere fejl på en Samsung skærm og det var skide svært da mit kamera ikke kunne fange det. Men mine øjne kunne dælme. Jeg er iøvrigt mega glad for mit AF8 :-)
|
||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Findes der overhovedet oled-tv, som KlausDM ikke betegner middelklasse-tv? Jeg har set tydelig yellow-tint på B&O's tv til ca. 90.000 kr.
Redigeret af C. Johansen - 17-Maj-2019 kl. 12:40 |
||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det vel ikke det sagen drejer sig om, mig som producent. Jeg kæmper for forbrugerrettigheder - og forbrugerinformation. For det er desværre stadig sådan, at det er et stort lotteri at købe et TV - og sådan bør det minsandten ikke være. Jeg ved ikke om du kan se fidusen. Så vil jeg så mene, at jeg har været enormt heldig ud fra din definition - mit nuværende OLED TV er fejlfrit - og det er jo et low-end TV. LG må jo så have lavet en fejl ved udvælgelsen af panelet til mit Pana TV. Redigeret af Hother - 17-Maj-2019 kl. 12:51 |
||
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Forbrugerrettigheder. Er det at kræve at alle tv har et panel 100% uden misfarvninger, uenshed i farver osv? Forbrugerinformation. Er det når medarbejderen i Bilka forklarer fru Hansen at hendes nyindkøbte tv til 2700 kroner kan have op til 5% uniformitet i lysgengivelsen hen over skærmen? Uanset, hvor meget du og jeg søger efter “det perfekte tv”, så er vi under 1promille af forbrugerne og Alle de resterende presser prisen (og byggekvaliteten) nedad. Klaus
|
||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |