|
Advarsel mod SONY OLED |
Besvar | Side <1 5678> |
Forfatter | |||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej jeg endte med at fravælge oled som jeg tidligere beskrev pga mulige problemer, nok også lidt fordi jeg har haft 3 plasma tv hvoraf jeg havde burn in på de 2 og fordi jeg i flere butikker så burn in på deres skærme, jeg var simpelt hen ikke parat til at skulle bruge tid på evt reklamationssager vedr dette. Jeg er også godt klar over, som jeg tidligere har skrevet, at jeg også kunne have været heldig at der slet ikke ville være noget problem med oled. Jeg vil godt slå helt fast, at jeg ikke er fortaler for hverken det ene eller andet, jeg vælger bare ud fra, hvad jeg mener der er bedst for mig ud fra mine egne erfaringer, dvs hvad jeg selv har konstateret med mine egne øjne, det er nok også derfor jeg har brugt utroligt meget tid på køb af nyt tv, faktisk så meget at mit sidste bilkøb kunne ligne et impulskøb.
|
|||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
[Jeg vil godt slå helt fast, at jeg ikke er fortaler for hverken det ene eller andet, jeg vælger bare ud fra, hvad jeg mener der er bedst for mig ud fra mine egne erfaringer, dvs hvad jeg selv har konstateret med mine egne øjne, det er nok også derfor jeg har brugt utroligt meget tid på køb af nyt tv, faktisk så meget at mit sidste bilkøb kunne ligne et impulskøb.
[/QUOTE] Ja,der må sgu være langt i mål. Velvidende,at der feks er flere LCD ramt af tordenflue problematikken end OLED m burnin - så er LCD teknologien formodentligt jo også bandlyst i din verden ?
Redigeret af Lennon - 22-Maj-2019 kl. 22:33 |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
Hajsa
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja,der må sgu være langt i mål. Velvidende,at der feks er flere LCD ramt af tordenflue problematikken end OLED m burnin - så er LCD teknologien formodentligt jo også bandlyst i din verden ?
[/QUOTE]
Det var med i mine overvejelser vedr tordenfluer, men hvis du ikke har erfaret det endnu, så findes det perfekte tv faktisk ikke, det er et spørgsmål om prioritere og så vælge ud fra det. Hvis du så samtidig havde læst hvad jeg tidligere har skrevet, så ville du vide at jeg IKKE køber til den vanvittige pris som butikkerne starter ud med når de nye modeller ankommer. Ja jeg valgte faktisk et lcd tv, men jeg tror på at en fugepistol og lidt klar silicone nok skal holde de bæster ude, bare rolig min ven det kunne jeg ikke finde på, jeg brugte gaffatæpe. Ps har du egentligt nogle beviser på det med tordenfluer kontra burn in??
|
|||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er overhovedet ikke burn-in, der er problemet med oled-panelerne.
|
|||
Hajsa
Funktioner
Tak(0)
|
||
Wau, hvilken planet kommer du så fra???
|
|||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja Haisa, åbenbart ikke den samme planet som dig.
Men jeg kan så tilføje, at jeg kommer fra samme planet som trådstarter, men du har tydeligvis ikke læst starten af tråden. Trådstarters problem har jo intet med burn-in at gøre. |
|||
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Helt enig...
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har siden november 2017 været den glade ejer af et Sony A1 Oled, og har aldrig udført en manuel panelrens. Forbrugsmønstre er selvfølgelig forskellige, men jeg har heller aldrig set skyggen af retention. Jeg kan forstå på udmeldingen om oleds manglende fremskridt, at du dermed mener, at lcd efter 20 år på markedet er nået i mål. Så her skal vi blot acceptere clouding, haloing, uens belysning, dårlige betragtningsvinkler, dårligt sortniveau og ikke mindst tordenfluer i panelerne. Jeg kan have glemt noget, men læg det selv til. Eneste fordel ved lcd er, at der kun er en minimal risiko for burn in.
Redigeret af JeTex - 23-Maj-2019 kl. 15:59 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
En dejlig underholdnende tråd 👍👍
|
|||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Helt enig, det er klassisk teknologisk underholdning på repeat. Samme skabelon som Apple/Samsung, Plasma/LCD, Vinyl/CD FCK/Brøndby eller Tuborg/Carlsberg
|
|||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tjah, tråden handler oprindeligt om Sonys garanti på tilsyneladende tint-fejl - hvis nogen skulle have glemt det Men som så ofte,så tar burn-in paranoiaen over, og den kan ikke helbredes hverken med logik eller kendsgerninger . . |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
Gromit
Super bruger Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Glem alt om denne stærkt "misvisende" tråd i overskriften om advarsel. Suk...
Alle produkter LCD, QLED & OLED samt alle mulige andre produkter har en procent rate af fejl. Intet nyt under solen. Ja, man kan være heldig eller (og yderst sjældent) uheldig. Men størsteparten får et fuld funktionsdygtigt produkt - uanset, hvilket mærke de vælger. Brug jeres sunde fornuft, og lad være med at lytte til, hvad alle andre udokumenteret eller følelsesmæssigt siger eller skriver. Redigeret af Gromit - 23-Maj-2019 kl. 20:36 |
|||
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
|
|||
Besvar | Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |