recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ADVARSEL Netflix gul undertekst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ADVARSEL Netflix gul undertekst

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:



Advarsel til plasma ejere, tag jer i agt for den gule undertekstning på Netflix.
Jeg er 99,5% sikker på, at denne gule tekstning giver alvorlig retention, og måske i sidste ende burn in.


Jeg har set, i hvert fald, mellem et og to tusinde afsnit anime med gule undertekster. Det er ikke værre end andre undertekster.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Årh lille pulle... Driller vi dine plasma venner?
 
Men helt ærligt. Er det ikke for dårligt af en high end skærm i 2012?
 
BS
 
PS: vær ikke forarget. Det kan blive meget værre ;-)
Jo hvis det var et problem ved ALLE plasma skærme. Prøv lige at være rimelig i din generalisering.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:23
Nårh det var fordi du følte dig truffet. Det skal du ikke da du jo har en skærm vi andre bare må skæve misundeligt til. Men det er da forbløffende at der er flere historier der fortæller at Pana s...... på de kunder der har problemer :-( det er der flere der gør men det er altså et high end produkt vi taler om.
 
Og nu denne tråd hvor der advares mod ganske almindeligt (2012 stadigvæk) tv opførsel???
 
Og til jetex: undskyld at jeg hijackede din tråd med semi OT.
 
BS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:48
Hold jeg til emnet hva!
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hold jeg til emnet hva!

Er emnet ikke netop burn-in fra undertekster på plasma TV?LOL
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:11
Det er ikke nemt at være plasma TV ejer ...Wink
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:28
Har svært ved at se hvilken forskel gule eller hvide undertekster gør. Her er der ingen problemer ! 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Nårh det var fordi du følte dig truffet. Det skal du ikke da du jo har en skærm vi andre bare må skæve misundeligt til. Men det er da forbløffende at der er flere historier der fortæller at Pana s...... på de kunder der har problemer :-( det er der flere der gør men det er altså et high end produkt vi taler om.
 
Og nu denne tråd hvor der advares mod ganske almindeligt (2012 stadigvæk) tv opførsel???
 
Og til jetex: undskyld at jeg hijackede din tråd med semi OT.
 
BS
Du lyder som en snu ræv, der har gennemskuet konspirationen, der skal fremme plasmas verdens- herredømme ! Tag dig dog sammen og hold venligst en ordentlig tone.

Tak !


Redigeret af Pede8000 - 26-Oktober-2012 kl. 18:31
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:37
@pede: tak og lol. Hvis jeg var englænder gik jeg altid med knæstrømper ;-)
 
Jeg har intet mod plasma! Jeg syntes bare det er for dårligt at visse kunder lades i stikken på den måde. Her og mange andre steder forsvaret af "de heldige"
 
BS
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 18:57
På de film jeg har set på, hvilket dog kun er få har der ikke været gule undertekster på via apple TV3, men derimod hvis selvsamme film ses via Mac - iPad eller iPhone så er der gule undertekster.

Men sig mig, hvorfor skulle gule subs lave mere skade end hvide?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Advarsel til plasma ejere, tag jer i agt for den gule undertekstning på Netflix.
Jeg er 99,5% sikker på, at denne gule tekstning giver alvorlig retention (...)
 
Som udtalt tidligere i denne tråd har jeg i skrivende stund set + 40 timers Netflix (To tomler op til Breaking Bad) med gule undertekster på mit 50VT50. Jeg må konstatere at jeg stadig er fri for retention.
Jeg tjekkede med rullebjælken og på de slideshow-billeder jeg kørte 200 timers break-in med i sin tid.
 
Tak for info, jeg holder løbende øje med mit panel
 
/nanoflower

TX-P50VT50, DMP-BDT500
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2012
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:25
Kan man ikke bare disable undertekster ? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu