|
ADVARSEL Netflix gul undertekst |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |||
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har lige tjekket min skærm. Ingen ting og jeg har set meget på netflix. Men forstår ikke det evt. Kan ske, der er på samsung noget der hedder skærmbeskyttelse som forhindre det her burn...
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Rullebjælken afslører det ikke. Jeg så ikke problemet før, men efter Netflix brug, undrede jeg mig over "line bleed" i området hvor undertekster er. Det var så ikke "linebleed", men 2 bjælker hvor teksten er. Har aldrig haft undertekster på skærmen med indramning, og det har Netflix undertekster heller ikke. Men som sagt, opstået efter Netflix brug, derfor konklusionen den gule skrift. Måske jeg tager fejl, men har så ingen anelse om hvordan de er opstået.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
Måske er det noget med indstillingerne, kontrast mv. der skal skrues ned for?
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
3000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
||
Jeg har set 50+ timer netflix på min tv VT30 og har ik set noget i nu
|
|||
![]() |
|||
nanoflower ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-August-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 36 |
||
For en sikkerheds skyld har Jeg dobbelt-tjekket ved brug af "Dynamisk-profilen (Eco slået fra) med fuld skrue på lys og kontrast. Inspektionen blev foretaget ved hjælp at slideshowbilleder med faste farver.
Jeg har ingen retention. Er du sluppet af med dit pseudo-linebleed ? /nanoflower |
|||
TX-P50VT50, DMP-BDT500
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Stort set, der skal ledes meget ved helt lyse billeder fra break in dvd, vel 98% væk. Resten forsvinder vel når et par film er set, uden sorte bjælker i top og bund. PT ses intet ved normalt brug, så vejret trækkes roligt igen.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
||
Jeg har aldrig haft noget som helst med mit Panasonic plasma tv TX 70 der er ca 7 år gammel.
Kun rigtig gode billeder, og LCD ser ikke specielt godt ud, og kan ikke lave den sort min gamle skærm kan. Jeres problem er uforståeligt, med mindre i kører skærmen på fuld skrald med kontrast og lysstyrke. Det er vel det i gør? for at det skal komme til at se mere livagtigt ud, som på de bedre LED skærme. Det har jeg ellers fået høvl for i en anden tråd der omhandlede livagtigheden, også gør i det selv og smadrer skærmene. Tag og køb en test blu-ray skive, og få indstillet skærmen korrekt. Jeg købte en, og på nær 1 bjælke for meget på lysstyrken havde jeg indstillet tv'et korrekt. Man skal jo ikke sidde med svejsebriller eller solbriller på, for at holde ud at se på tv'et ![]() Redigeret af audiogon - 26-Oktober-2012 kl. 21:51 |
|||
![]() |
|||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
||
Hmmm nu har min plasma ikke leget andet end netflix siden det kom... ingen retention her (og der er med gule subs fra win8)
anyway.... min har så også haft små 8k timers burn in før den smagte netflix første gang :-) (gammel panasonic pz70) Redigeret af gensplejs - 26-Oktober-2012 kl. 22:01 |
|||
![]() |
|||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
||
Ville være rart om Netflix gjorde det valgfrit om man ville have hvide eller gule undertekster. Synes personligt at gul er en forfærdelig farve til undertekster.
|
|||
![]() |
|||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
||
Men hvorfor er de gule værre for skærmen end de hvide? og hvad er egentlig begrundelsen for at gøre dem gule?
Redigeret af gensplejs - 26-Oktober-2012 kl. 22:31 |
|||
![]() |
|||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
||
Jeg bliver mere og mere bange for, at få mit VT50 tilbage.
![]() |
|||
![]() |
|||
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
||
Har haft PX80 og X20 og havde da samme holdning som dig. Nu har jeg G20, og den er helt anderledes følsom. De nyere Panasonic modeller skal man bare passe meget mere på. Når jeg på et tidspunkt skal til at skifte, er OLED forhånbentligt kommet ned i pris. Ellers bliver det nok LCD. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |