recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ADVARSEL Netflix gul undertekst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ADVARSEL Netflix gul undertekst

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:32
Jeg har lige tjekket min skærm. Ingen ting og jeg har set meget på netflix. Men forstår ikke det evt. Kan ske, der er på samsung noget der hedder skærmbeskyttelse som forhindre det her burn...
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af nanoflower nanoflower skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Advarsel til plasma ejere, tag jer i agt for den gule undertekstning på Netflix.
Jeg er 99,5% sikker på, at denne gule tekstning giver alvorlig retention (...)

Som udtalt tidligere i denne tråd har jeg i skrivende stund set + 40 timers Netflix (To tomler op til Breaking Bad) med gule undertekster på mit 50VT50. Jeg må konstatere at jeg stadig er fri for retention.
Jeg tjekkede med rullebjælken og på de slideshow-billeder jeg kørte 200 timers break-in med i sin tid.

Tak for info, jeg holder løbende øje med mit panel

/nanoflower

Rullebjælken afslører det ikke.
Jeg så ikke problemet før, men efter Netflix brug, undrede jeg mig over "line bleed" i området hvor undertekster er. Det var så ikke "linebleed", men 2 bjælker hvor teksten er. Har aldrig haft undertekster på skærmen med indramning, og det har Netflix undertekster heller ikke.
Men som sagt, opstået efter Netflix brug, derfor konklusionen den gule skrift. Måske jeg tager fejl, men har så ingen anelse om hvordan de er opstået.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 20:40
Måske er det noget med indstillingerne, kontrast mv. der skal skrues ned for?

mvh Christian
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 20:50
Jeg har set 50+ timer netflix på min tv VT30 og har ik set noget i nu
Til top
nanoflower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2012
Sted: Odense
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nanoflower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af nanoflower nanoflower skrev:

Advarsel til plasma ejere, tag jer i agt for den gule undertekstning på Netflix.
Jeg er 99,5% sikker på, at denne gule tekstning giver alvorlig retention (...)

Som udtalt tidligere i denne tråd har jeg i skrivende stund set + 40 timers Netflix (To tomler op til Breaking Bad) med gule undertekster på mit 50VT50. Jeg må konstatere at jeg stadig er fri for retention.
Jeg tjekkede med rullebjælken og på de slideshow-billeder jeg kørte 200 timers break-in med i sin tid.

Tak for info, jeg holder løbende øje med mit panel

/nanoflower

Rullebjælken afslører det ikke.
Jeg så ikke problemet før, men efter Netflix brug, undrede jeg mig over "line bleed" i området hvor undertekster er. Det var så ikke "linebleed", men 2 bjælker hvor teksten er. Har aldrig haft undertekster på skærmen med indramning, og det har Netflix undertekster heller ikke.
Men som sagt, opstået efter Netflix brug, derfor konklusionen den gule skrift. Måske jeg tager fejl, men har så ingen anelse om hvordan de er opstået.

For en sikkerheds skyld har Jeg dobbelt-tjekket ved brug af "Dynamisk-profilen (Eco slået fra) med fuld skrue på lys og kontrast. Inspektionen blev foretaget ved hjælp at slideshowbilleder med faste farver.

Jeg har ingen retention.

Er du sluppet af med dit pseudo-linebleed ?

/nanoflower

TX-P50VT50, DMP-BDT500
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:34
Stort set, der skal ledes meget ved helt lyse billeder fra break in dvd, vel 98% væk. Resten forsvinder vel når et par film er set, uden sorte bjælker i top og bund. PT ses intet ved normalt brug, så vejret trækkes roligt igen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:50
Jeg har aldrig haft noget som helst med mit Panasonic plasma tv TX 70 der er ca 7 år gammel.
Kun rigtig gode billeder, og LCD ser ikke specielt godt ud, og kan ikke lave den sort min gamle skærm kan. 
Jeres problem er uforståeligt, med mindre i kører skærmen på fuld skrald med kontrast og lysstyrke.
Det er vel det i gør? for at det skal komme til at se mere livagtigt ud, som på de bedre LED skærme.
Det har jeg ellers fået høvl for i en anden tråd der omhandlede livagtigheden, også gør i det selv og smadrer skærmene.

Tag og køb en test blu-ray skive, og få indstillet skærmen korrekt.
Jeg købte en, og på nær 1 bjælke for meget på lysstyrken havde jeg indstillet tv'et korrekt.
Man skal jo ikke sidde med svejsebriller eller solbriller på, for at holde ud at se på tv'et Confused

Redigeret af audiogon - 26-Oktober-2012 kl. 21:51
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 22:00
Hmmm nu har min plasma ikke leget andet end netflix siden det kom... ingen retention her (og der er med gule subs fra win8)

anyway.... min har så også haft små 8k timers burn in før den smagte netflix første gang :-)
(gammel panasonic pz70)

Redigeret af gensplejs - 26-Oktober-2012 kl. 22:01
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 22:01
Ville være rart om Netflix gjorde det valgfrit om man ville have hvide eller gule undertekster. Synes personligt at gul er en forfærdelig farve til undertekster.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 22:02
Men hvorfor er de gule værre for skærmen end de hvide? og hvad er egentlig begrundelsen for at gøre dem gule?

Redigeret af gensplejs - 26-Oktober-2012 kl. 22:31
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 23:11
Jeg bliver mere og mere bange for, at få mit VT50 tilbage. Ermm Alle de skræmme-historier, pyha! 
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Jeg har aldrig haft noget som helst med mit Panasonic plasma tv TX 70 der er ca 7 år gammel.
Kun rigtig gode billeder, og LCD ser ikke specielt godt ud, og kan ikke lave den sort min gamle skærm kan. 
Jeres problem er uforståeligt, med mindre i kører skærmen på fuld skrald med kontrast og lysstyrke.
Det er vel det i gør? for at det skal komme til at se mere livagtigt ud, som på de bedre LED skærme.
Det har jeg ellers fået høvl for i en anden tråd der omhandlede livagtigheden, også gør i det selv og smadrer skærmene.

Tag og køb en test blu-ray skive, og få indstillet skærmen korrekt.
Jeg købte en, og på nær 1 bjælke for meget på lysstyrken havde jeg indstillet tv'et korrekt.
Man skal jo ikke sidde med svejsebriller eller solbriller på, for at holde ud at se på tv'et Confused

Har haft PX80 og X20 og havde da samme holdning som dig. Nu har jeg G20, og den er helt anderledes følsom. De nyere Panasonic modeller skal man bare passe meget mere på. Når jeg på et tidspunkt skal til at skifte, er OLED forhånbentligt kommet ned i pris. Ellers bliver det nok LCD.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu