|
Advarsel ved køb hos Amazon |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nevermind
Redigeret af Nagash - 17-Maj-2019 kl. 16:32 |
|
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er desværre et velkendt problem hos Amazon. Uanset hvor meget man kigger sig for, kan man falde i fælden, og ironien er at der allerede er betalt moms når man køber varen,- modsat Ali express eksempelvis.
Læg forøvrigt mærke til hvor elegant, prisen er der er oplyst med UK moms sats ændrer sig ved checkout, hvor der pålægges dansk moms sats. Et fif her er at gå direkte til foretningen uden om Amazon, da moms satsen så forbliver på UK niveau. Borset fra det, er jeg da voldsomt ked af at Amazon.uk ryger efter Brexit, jeg elsker udvalget, prisene, og levering tiderne.
Redigeret af beovox141 - 17-Maj-2019 kl. 23:43 |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi ved stadig intet om konsekvenserne for Brexit. Det er på ingen måder utænkeligt, at vi får en frihandelsaftale på plads. Det vil jo kun være win/win for både EU og UK. |
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke de opretter en amazon.se i stedet, da de jo er ved at etablere sig hinsidan? Jeg må sige at jeg er ret træt af at finde gode tilbud på amazon.co.uk for så efterfølgende at finde ud af at de ikke sender til Danmark.
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4800 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og det må de faktisk ikke (nægte at sende til DK), så længe de er medlem i EU.
Med mindre det giver uforholdsmæssigt meget besvær (f.eks. biler, 100" TV osv.). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
THX2K
Bruger Oprettet: 29-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte en Android TV boks hos Amazon.de og her undrede det mig, at prisen steg ved check-out. Skrev til deres support og de fortalte mig, at de fjernede den tyske moms og lagde danske på i stedet. Det modsvarede meget godt den højere moms, som vi har men er det normal praksis? Mig bekendt betaler man da i EU moms i det land, hvor købet foretages eller har jeg misforstået noget? Håber i så fald Amazon sender den danske stat en fed check hver måned :)
Amazon gav mig i øvrigt forskellen i rabat, så jeg endte med at betale det, jeg forventede. Så god service og ja, det kan godt betale sig at tage kontakt med dem. Pakken kan jeg se, kommer fra Frankrig. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Onlinekøb fra et andet EU-land
Der kan gælde særlige regler, hvis du køber varer fra et andet EU-land til levering i det land, hvor du bor. Hvis den virksomhed, du køber hos, har solgt og leveret varer for over et bestemt beløb til dit land, må den ikke pålægge moms i det land, hvor du har foretaget købet. Den skal i stedet pålægge moms i det land, varerne leveres til – moms i bestemmelseslande" Klaus |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Virksomheder i EU der sælger for mere end 280.000 om året skal momsregistreres i DK og dermed opkræve dansk moms og også afregne momsen med DK. Er det i Tyskland du handler med, er forskellen ikke så stor, da man i D betaler 19% og 25% i DK. Men køber du bøger i UK, hvor der ikke er moms på bøger, så er det noget der kan mærkes. Amazon er så store så de er nødt til at opkræve dansk moms. |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den USB-stick du linker til, ville jeg heller ikke have været bekymret for på forhånd - ville klart forvente at den blev sendt fra et land indenfor EU - dér ville jeg også beklage mig.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige netop den USB stick ville jeg så holde mig fra, med de brugeranmeldelser. Den ser noget fejlbehæftet ud........ Klaus
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den her USB-finger fra SanDisk er yderst anbefalelsesværdig.
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |