recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel ved køb hos Amazon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel ved køb hos Amazon

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 19:27
Rykkede lige for mine £26.20 som de havde lovet at sende, grundet at pakken var sendt fra Schweiz, og var blevet taget af Postnord. Den var købt hos Amazon i England, der var ikke skrevet at det blev sendt fra Schweiz. Men de har ombestemt sig og vil alligevel ikke tilbage betale pengeneDead

Har købt rigtig meget hos Amazon i England men holder lige en pause.
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 20:21
Jeg har skrevet til Amazon og brokket mig. Har fået svar at jeg skal indscanne dokumentation for betaling af moms og gebyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu. Når Amazon har modtaget dokumentationen vil de se nærmere på sagen, hvad man så skal lægge i det.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har skrevet til Amazon og brokket mig. Har fået svar at jeg skal indscanne dokumentation for betaling af moms og gebyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu. Når Amazon har modtaget dokumentationen vil de se nærmere på sagen, hvad man så skal lægge i det.

Flemming


Hej Flemming, gælder mig til at høre hvad der kommer af svar.

Har slettede alle mine bestillinger hos Amazon og anulleret mit amazon prime medlemskab, da jeg kun havde det fordi man fik nogle bedre priser


Redigeret af Biojensen - 23-Maj-2019 kl. 20:53
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har skrevet til Amazon og brokket mig. Har fået svar at jeg skal indscanne dokumentation for betaling af moms og gebyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu. Når Amazon har modtaget dokumentationen vil de se nærmere på sagen, hvad man så skal lægge i det.

Flemming



Har Amazon opkrævet moms på det, SU har købt?
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Virksomheder i EU der sælger for mere end 280.000 om året skal momsregistreres i DK og dermed opkræve dansk moms og også afregne momsen med DK.

Er det i Tyskland du handler med, er forskellen ikke så stor, da man i D betaler 19% og 25% i DK. Men køber du bøger i UK, hvor der ikke er moms på bøger, så er det noget der kan mærkes. 

Amazon er så store så de er nødt til at opkræve dansk moms.

Tak for afklaringen. Var ikke klar over den regel.
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 22:40
sjovt nok efter jeg har slettede alle mine bestillinger hos Amazon og anulleret mit amazon prime medlemskab, er der kommet en mail at de nu ville overføre 88 kr til min konto, det er dog langt fra de 227 kr som de startede med at ville betale tilbage, nu ser jeg om pengene kommer denne gang. 
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har skrevet til Amazon og brokket mig. Har fået svar at jeg skal indscanne dokumentation for betaling af moms og gebyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu. Når Amazon har modtaget dokumentationen vil de se nærmere på sagen, hvad man så skal lægge i det.

Flemming



Har Amazon opkrævet moms på det, SU har købt?


Ja, tysk moms og Postnord har opkrævet dansk moms på vegne af Skat.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 09:30
Kan man ikke pænt gøre Amazon opmærksom på at man ser sig nødsaget til at anmelde dem til SKAT, da det er svindel de laver?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Kan man ikke pænt gøre Amazon opmærksom på at man ser sig nødsaget til at anmelde dem til SKAT, da det er svindel de laver?


Jeg tror det er drømmetænkning. Postnord er som tidligere nævnt klar og problemet. Det samme er Skat, som jo ikke har interesse i at reagere på noget der giver dem flere penge i kassen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har skrevet til Amazon og brokket mig. Har fået svar at jeg skal indscanne dokumentation for betaling af moms og gebyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu. Når Amazon har modtaget dokumentationen vil de se nærmere på sagen, hvad man så skal lægge i det.

Flemming



Har Amazon opkrævet moms på det, SU har købt?


Ja, tysk moms og Postnord har opkrævet dansk moms på vegne af Skat.

Flemming


Hvis du har købt direkte hos Amazon.de burde du have betalt dansk moms. Det har jeg altid gjort. Har du handlet med en af deres underleverandører der kun deres markedsplads, så er det heller ikke sikkert at det bliver sendt fra Tyskland. 

Post DK skal opkræve dansk moms på alt med en værdi over 80 kr, som ikke kommer fra et EU land. Schweiz er ikke noget EU land, så derfor skal der opkræves dansk moms. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har skrevet til Amazon og brokket mig. Har fået svar at jeg skal indscanne dokumentation for betaling af moms og gebyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu. Når Amazon har modtaget dokumentationen vil de se nærmere på sagen, hvad man så skal lægge i det.

Flemming



Har Amazon opkrævet moms på det, SU har købt?


Ja, tysk moms og Postnord har opkrævet dansk moms på vegne af Skat.

Flemming


Hvis du har købt direkte hos Amazon.de burde du have betalt dansk moms. Det har jeg altid gjort. Har du handlet med en af deres underleverandører der kun deres markedsplads, så er det heller ikke sikkert at det bliver sendt fra Tyskland. 

Post DK skal opkræve dansk moms på alt med en værdi over 80 kr, som ikke kommer fra et EU land. Schweiz er ikke noget EU land, så derfor skal der opkræves dansk moms. 


Det ser ikke ud til at du har læst hele tråden. Så kunne du have undladt dit indlæg.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 12:51
Det har jeg nu

Men du skrev tidl.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Postnord er som tidligere nævnt klar og problemet.

For mig lyder det til at du mener Postnord er problemet. Det er jo ikke Postnord der er problemet. De gør jo kun som de skal.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu