recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel ved køb hos Amazon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel ved køb hos Amazon

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 
Du glemte også at besvare spørgsmålene. Men så ved du naturligvis også hvordan reglerne og systemet virker, men kan du så ikke være sød at fortælle alle os andre der ofte betaler den danske moms ved køb i udlandet, hvordan du snyder systemet og undgår at betale dansk moms?

På Amazon kan du i mange tilfælde gå direkte til foretningen og lave handlen der! De er under grænsen for Dansk moms betaling eller er er ligeglade. Easy as 1.2.3.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 09:07
Tak for alle indlæggene. Jeg startede denne tråd som en velment advarsel til folk om at Amazon.de ikke altid sender fra Tyskland selvom det står på hjemmesiden. Tråden har så taget den drejning, at folk betvivler mine oplysninger. Jeg ved godt hvor jeg har bestilt fra og hvad jeg har betalt. Det ville også være helt åndssvagt hvis Amazon allerede havde lagt dansk moms på og jeg så får en opkrævning fra Postnord på endnu en gang dansk moms. Disse var så mine sidste ord i denne tråd.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 10:16
Man bliver altså lidt i tvivl om, om du nu også ved hvor du har bestilt fra, når du ikke engang ved, at du betaler dansk moms hos Amazon. Og ved du med 100% sikkerhed, at du ikke har betalt dansk moms på den vare du taler om her, så har du netop IKKE bestilt hos Amazon selv, men en 3. parts forhandler. Som så er fra Schweiz. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Tak for alle indlæggene. Jeg startede denne tråd som en velment advarsel til folk om at Amazon.de ikke altid sender fra Tyskland selvom det står på hjemmesiden. Tråden har så taget den drejning, at folk betvivler mine oplysninger. Jeg ved godt hvor jeg har bestilt fra og hvad jeg har betalt. Det ville også være helt åndssvagt hvis Amazon allerede havde lagt dansk moms på og jeg så får en opkrævning fra Postnord på endnu en gang dansk moms. Disse var så mine sidste ord i denne tråd.

Flemming


Det er jo mere dine påstande om at du aldrig har betalt dansk moms, når du handler med Amazon og vi andre altid har gjort det.

Men det nemme er jo at tage en skærmdump af din ordre. Log ind på Amazon og check dine ordre. Der står også hvor du har købt.
Til top
Okotta Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Okotta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 22:40
Jeg har lagt et væld af ordrer hos Amazon i England, siden 2006, og der har aldrig været alvorlige problemer; Når der endelig ER sket noget, der ikke skulle ske, har Amazon været hurtige til at løse problemet. Feks afsendelse af ny film, hvis første ordre ikke dukker op / bliver væk i posten, og refundering af porto, hvis ordre kommer senere, end aftalt.

Men denne gang gik det osse galt for min seneste ordre hos dem. Varen købt og betalt hos Amazon selv. Dispatch mail som bekræfter dette. Varen var i øvrigt en preorder, og Amazon sendte den et par dage før officiel udgivelsesdato. Så altså INGEN marketplace sælgere involveret i denne handel heller.

3 uger går, og ingen pakke, men i stedet en importopkrævning fra Skat, fordi forsendelsen har været omkring Schweiz - Amazon's warehouse i Schweiz.

Jeg kontakter Amazon, og de svarer hurtigt, at det er noget skidt, og betaler mig, hvad importopkrævningen har kostet mig (194 kr alt i alt), samt refunderer mig den oprindelige porto på ordren (ca 50 kr).

Så ja, det er desværre bare sådan det er hos Amazon i England nu om dage. Teknisk set gør de vel intet forkert - der er ikke noget odiøst i at sende fra et warehouse i Schweiz, som sådan, men når nu det er sådan at jeg som forbruger køber, handler og betaler for en vare, hos et firma, som (stadig) befinder sig i et EU land, så forventer jeg egentligt ikke, at blive straffet med en importopkrævning. Men fordi varen ryger via Schweiz, så er det det som kan ske nu, fremadrettet. Og det magter jeg ikke, så indtil videre er Amazon i England lagt på is hos mig.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 14:55
Jeg har også kun haft gode erfaringer med Amazons kundeservice. Jeg bestilte på et tidspunkt et spil fra dem til levering med 1-day delivery. Jeg havde taget fri fra arbejde den dag, så forventede, at det kom, men det dukkede ikke op. Jeg kontaktede så deres chat, og ordren var gået tabt i deres system, og efter noget overtalelse fik jeg dem til at refundere forskellen på prisen i en DK fysisk butik (så jeg kunne hente det samme dag) og den pris jeg skulle betale hos dem.

Så jeg kom til at spille mit spil på den dag jeg havde planlagt...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Okotta Okotta skrev:

Så ja, det er desværre bare sådan det er hos Amazon i England nu om dage. Teknisk set gør de vel intet forkert - der er ikke noget odiøst i at sende fra et warehouse i Schweiz, som sådan, men når nu det er sådan at jeg som forbruger køber, handler og betaler for en vare, hos et firma, som (stadig) befinder sig i et EU land, så forventer jeg egentligt ikke, at blive straffet med en importopkrævning. Men fordi varen ryger via Schweiz, så er det det som kan ske nu, fremadrettet. Og det magter jeg ikke, så indtil videre er Amazon i England lagt på is hos mig.


Det er vel også det som OP mener med hans indlæg. 
Det er Amazon der fejler i at fortælle tydeligt, at varen afsendes uden for EU, og man derfor kan/må forvente at der kommer told på, såfremt beløbet er over 80,- 
Som jeg forstå dit indlæg, så er det netop også det som Amazon har gjort over for dig. De har erkendt de ikke har været tydelige nok, og betalt "skaden" for dig.

Og der er ingen tvivl for mig, som i øvrig også har handlet en del med Amazon - Hvis dette er ved at være normalen for Amazon, så er jeg også færdig der. Jeg orker simpelthen ikke alt det fnidder for simpel net handel, uanset om de påtænker at holde mig "skadesløs", hvis det skulle ske. Så kan jeg lige så godt handle på det kinesiske som Gearbest, Ligthinthebox, Aliexpress osv. De skriver, så vidt jeg husker, på forhånd at holde en skadeløs, hvis man bliver "fanget" i tolden.  
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 18:23
Det er moms og ikke told.

Grænsen for told ligger omkring 1100,-

Forstår ikke hvorfor de ikke sørger at opkræve dansk moms.

Jeg handler ofte i USA gennem myus.com. Her sender lokal forhandler til en postbox hvor der tillægges dansk moms på. Herefter bliver det sendt til DK.

Har også købt på samme måde via eglobalcentral.eu uden problemer.

Hvorfor kan Amazon ikke finde ud af det.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 03:46
Det kan Amazon også godt. Der kommer altid dansk moms på når man handler via Amazon.co.uk, .de, .fr, .it, og så videre. Medmindre man handler hos en ekstern sælger...
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 07:26
Det er rigtigt nok.

Men når man handler på Amazon.de og Amazon.uk forventer man at pakken kommer fra det pågældende land.

Og ja. For det meste opkræver de dansk moms.

Det der nyt er at de også bruger forhandlere uden for EU. Her bør de tydeligt gøre opmærksom på at der opkræves moms i ens hjemland. Det koster i omegnen af 160,- i gebyr. Og så skal momsen tillægges. Pludseligt er tilbuddet ikke så attraktivt mere.Ouch
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 07:51
Den amerikanske side (amazon.com) håndterer sågar al fortoldning mm., og prisen du betaler ved check-out er all-inclusive. Bliver det dyrere end det angivne, så æder Amazon merprisen. Bliver det billigere, så mener jeg du får "overskuddet" refunderet. Så for køberen er det en win-win situation.

Redigeret af HeartWare - 29-Maj-2019 kl. 07:52
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Den amerikanske side (amazon.com) håndterer sågar al fortoldning mm., og prisen du betaler ved check-out er all-inclusive.


Ikke hvis du vælger billigste forsendelsesmetode.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu