recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aflæse internet forbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aflæse internet forbrug

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

En ting er dit GB forbrug. Noget andet du bør overveje inden du tager skridtet er hvad du bruger din forbindelse til. Mobilt bredbånd har ikke helt samme stabilitet, så hvis du F.eks. streamer en del, kan du godt opleve problemer med udfald. 


Jeg streamer aldrig og jeg har i flere år periodevis anvendt et datadelingskort til min tablet rundt omkring i landet og aldrig oplevet ustabilitet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 08:55
må indrømme, da jeg i 2 perioder har haft mistet mit fiber, pga. flytning, og har kørt med mobilt bredbånd over firmatelefonen, hvor jeg skal købe udvidelser hver gang jeg har brugt 20GB, med det samme jeg sætter den på.

bare små opdateringer på Tablets, på PC´er på andet, suger rigtigt meget data, og jeg rammer hurtigt de 20GB.

min søn ser også youtube, det sluger HELT vildt, hvis det kører meget.

og det var der endag lukket ned for + streaming i perioden, for at forsøge ikke at bruge for mange af firmaets penge på opdateringer, endte med at hente et mobilt modem i vores it afdeling med 100GB data, men den CAP var også svær at holde... 

bare 2 firma laptops, og 1 stationær det var vildt hvor mange GB de bruger bare på at være tændt en gang om dagen, på hjemme netværket.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 10:11
Selvom jeg opsiger min 50 Mbit forbindelse vil jeg jo stadig have den "gratis" 4 Mbit forbindelse som følger med mit Stofa TV abonnement. Den kan så bruges til opdateringer og andre småting.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 13:40
Der findes software der kan holde styr på det, så du kan aflæse for fx. en dag/uge/måned. Gør det og så ved du ret hurtigt om hvor du ligger. Kommer du kun lidt over dit max gør Telmore ikke noget, men hvis du hver måned bruger 3 gange så meget, så vil de på et tidspunkt nok melde sig. Så er du i hvert fald rimelig sikker på hvad dit forbrug ligger på
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 14:57
Hvis du alligevel aldrig streamer, hvorfor så ikke nøjes med den gratis 4Mbit-forbindelse?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Hvis du alligevel aldrig streamer, hvorfor så ikke nøjes med den gratis 4Mbit-forbindelse?


Jamen, jamen, det er jo netop det jeg lægger op til.Confused

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 16:58
Så er det nok bare mig der misforstår, når du i første post skriver:

"Jeg går med tanker om at afmelde mit internet som jeg har via Stofa da jeg synes det efterhånden er ved at blive for dyrt. Tanken er så at nøjes med det mobilabbonnement jer har"

Confused
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 19:21
Hvorfor slår du ikke bare dit Internet fra i en periode. I den tid bruger du så bare mobilt og her kan du nemt tracke dit forbug med telefonen eller via mobil selskabets side via selbetjening.
Er det for højt så tænder du bare igen.....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 22:15
Det er ret nemt.

Man kobler op mod sin cloudkey, vælger statistik og kigger på fanebladet trafik.


Klaus (undskyld, kunne ikke lade være :-)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er ret nemt.

Man kobler op mod sin cloudkey, vælger statistik og kigger på fanebladet trafik.


Klaus (undskyld, kunne ikke lade være :-)
Et mere brugbart svar er.
Check din router, hvis du er heldig så kan du se data trafik for den sidste måned.
Checkede lige min egen, der ryger lidt over 10GB pr dag.
Vi streamer ikke tv, kun lidt YouTube og Netflix.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu