recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser for Sony STR-DN1080?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser for Sony STR-DN1080?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser for Sony STR-DN1080?
    Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 16:19
Er der nogen, som har hørt noget om, hvornår Sony lancerer en afløser for STR-DN1080. Den kom i marts 2017, der er jo en evighed i elektronikkens verden. Og den begynder efterhånden at være lidt outdated.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 18:28
Har den selv, og den løser sådan set fint sin opgave her. Hvad mangler du? 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 00:20
Kan nu heller ikke se, den skulle være outdated, med mindre du ønsker mere end 2 Atmos-højtalere og 8K-gennemgang, hvor du så nok alligevel skal op i en dyrere model-serie.

Manglen på HDMI 2.1 behøver ikke være et problem, da den har eARC, som betyder, eksterne enheder ikke nødvendigvis skal tilsluttes recieveren direkte, for at kunne udnytte HD-lydformaterne.
Selvfølgelig vil det altid være ærgerligt, hvis man køber et stykke elektronik, hvor der så kommer en ny model kort efter, men du skal nok ikke forvente, en evt. ny model kan erhverves til samme yderst fornuftige priser, som 1080eren har været solgt til, hvor den ofte har været på tilbud...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 06:40
Hvis man skulle ønske sig noget var det nok at Sony skulle tage sig sammen og rette den irriterende software fejl med at den lidt lever sig eget liv når man har aktiveret CEC (Bravia sync) hvor den ofte vender tilbage til Homescreen.

Det er beskrevet på mange fora som f.eks. her:


Det har betydet at jeg har måtte slå CEC fra og så benytte optisk kabel mellem tv og dn10180 da ARC jo kun virker med det slået til.




Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har den selv, og den løser sådan set fint sin opgave her. Hvad mangler du? 
Først og fremmest mangler jeg to-vejs Bluetooth. Jeg vil gerne have mulighed for at kunne tilslutte trådløse høretelefoner, så jeg kan spille Playstation og se film efter resten af familien er gået i seng. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har den selv, og den løser sådan set fint sin opgave her. Hvad mangler du? 
Først og fremmest mangler jeg to-vejs Bluetooth. Jeg vil gerne have mulighed for at kunne tilslutte trådløse høretelefoner, så jeg kan spille Playstation og se film efter resten af familien er gået i seng. 
Findes der overhovedet receivere hvor man kan tilslutte BT hovedtelefoner? Kender ikke lige selv til nogen. Og angående Playstation, så kan du slutte dem direkte til den, omend lige den er noget kræsen med hvilke der virker. Og film kommer an på afspiller, men hvis du fx bruger en Shield eller ATV, kan du sluttes til den. Hvis du afspiller direkte fra TV'ets apps, så kan du slå hovedtelefonerne direkte til den, hvis altså den understøtter det. 
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 14:50

Jeg har heller ikke hørt at der var nogle der kunne det men det kunne være godt hvis der var 


Redigeret af sokken - 24-Oktober-2020 kl. 14:52
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 17:01


Det har jeg ikke prøvet, men det lader til at det er muligt?


Redigeret af Pede8000 - 24-Oktober-2020 kl. 17:04
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 17:16
den kan da både sende og modtage bluetooth. Har selv prøvet at tilslutte bt headphones.


Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har den selv, og den løser sådan set fint sin opgave her. Hvad mangler du? 
Først og fremmest mangler jeg to-vejs Bluetooth. Jeg vil gerne have mulighed for at kunne tilslutte trådløse høretelefoner, så jeg kan spille Playstation og se film efter resten af familien er gået i seng. 
Findes der overhovedet receivere hvor man kan tilslutte BT hovedtelefoner? Kender ikke lige selv til nogen. Og angående Playstation, så kan du slutte dem direkte til den, omend lige den er noget kræsen med hvilke der virker. Og film kommer an på afspiller, men hvis du fx bruger en Shield eller ATV, kan du sluttes til den. Hvis du afspiller direkte fra TV'ets apps, så kan du slå hovedtelefonerne direkte til den, hvis altså den understøtter det. 
Ja, de nye fra f.eks. Denon og Yamaha har det.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 19:39
Øh, @papman, læser du svarene i din tråd? Det her virker lidt morsomt!! 

Wink
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Øh, @papman, læser du svarene i din tråd? Det her virker lidt morsomt!! 

Wink
Han spørger, om der er overhovedet er nogle receivere, der har BT-tilslutning. Derefter svarer jeg, ja, og nævner et par fabrikanter. Hvad er det, du ikke forstår?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu