recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til JVC DR-MH300?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfløser til JVC DR-MH300?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser til JVC DR-MH300?
    Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:23
Hejsa...
Det er godt nok længe siden jeg har været inde på forummet, og jeg kan se at det er blevet reorganiseret en del, væk er bl.a. underfora'erne med JVC, Sony osv... nåh pyt, håber nogen kan give mig lidt gode råd!

Jeg købte en JVC DR-MH300 ved fælleskøbet i 2006, og lige bortset fra en nærmest obligatorisk HDD-udskiftning har den tjent mig godt. Forleden stod den desværre af med en død strømforsyning, og det er sgu for besværligt at sende den til rep. Så jeg gik på jagt efter en fornuftig afløser. Af flere årsager var jeg ikke interesseret i en digitalbox med indbygget optager*, så jeg købte mig en Samsung DVD-HR775 i dag. Det kan dog vise sig at have været et ualmindeligt skidt køb:

1) antennesignalet er virkeligt skidt ift. det direkte signal ind i TV'et, og ift. signalet på JVC'en.

men det værste er dog dette:

2) Samsung'en lader til ikke at have den geniale funktion (jeg ikke husker hvad hedder) hvor maskinen konsekvent optager f.eks. 1 time , lige så snart den er tændt. Den har Time Shift, men jeg skal vælge det, hver gang jeg vil bruge det. Kan det virkelig passe???

Og i så fald, hvilke maskiner på markedet (stand-alone recordere) har denne funktion? For jeg er parat til at returnere Samsung'en imorgen!

*: Årsagen til at jeg ikke er interesseret i en DVB-T box med optager er, at vi ser TV på 2 forskellige måder: vi har nogle kanaler analogt via fællesantennen som vi ikke har digitalt, samt andre kanaler digitalt som vi ikke har analogt. Vi har allerede en udmærket HD-box og jeg er pt. ikke interesseret i Boxer og lign.
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 10:18
Philips recordere (hvis de stadig laves?) har en genial måde at håndtere Timeshift på - og det er de sidste 6 timer, der er i sløjfen.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 10:29
Tak, lige præcis den slags info jeg leder efter! Jeg er virkelig ked af den Samsung Unhappy
Og det bliver faktisk kun værre og værre: ved timeroptagelser skal maskinen være SLUKKET!!!! Min JVC var sgu da ligeglad, og sådan SKAL det da bare være!

Så nu bliver den fandme returneret! Jeg har købt den i Sverige (hvor jeg bor) og butikken havde ikke synderligt mange "gammeldags" recordere på hylden, og desværre udelukkende Samsung. Men, kan nogen anbefale en god, "gammeldags" recorder, der stadig kan fås og som minimum har flg. features:

- PERMANENT "Time Shift", dvs. når maskinen er tændt, så "optager" den konsekvent en time i loop, som der til hver en tid kan spoles tilbage i, og muligheden for at "gemme" dette på HDD'en.

- Timeroptagelse, som er 100% uafhængig af, hvad maskinen laver (tændt/slukket, ser en anden optagelse mv)

- ORDENTLIG tuner, som ikke ligner noget fra 80'erne.

Budgettet er maks. 2500,- (jeg gav 2190:- SEK for Samsung'en)

På forhånd tak fra en temmeligt frustreret og snart forhenværende Samsung-ejer!

Redigeret af jacobe - 28-Februar-2011 kl. 12:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu