recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser til plasma

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser til plasma
    Sendt: 04-Januar-2021 kl. 15:35
Mit højt elskede Panasonic VT 50, er desværre stået af efter en 8-10
års tro tjeneste.
Siden jeg købte det, har jeg overhovedet ikke fulgt med i udviklingen. Så nu er gode dyr rådne.

Hvad skal jeg vælge som er næsten lige så godt som plasma fra pana?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 15:49
OLED fra LG, Sony eller Panasonic.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 16:38
Oled.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 16:56
Mest plasmalignende billede fås på Panasonic GZ2000 og HZ2000 med premium paneler. Men forbered dig på væsentligt klarere billede end på dit plasma TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Hvad skal jeg vælge som er næsten lige så godt som plasma fra pana?

Stort set alle tv der koster 5500 og opefter er næsten lige så godt som dit aldrende pana.

Men, hvorfor gå efter noget der kun er næsten lige så godt, når du kan få noget der er meget bedre?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 17:47
Tak det kigger jeg på.
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Hvad skal jeg vælge som er næsten lige så godt som plasma fra pana?

Stort set alle tv der koster 5500 og opefter er næsten lige så godt som dit aldrende pana.

Men, hvorfor gå efter noget der kun er næsten lige så godt, når du kan få noget der er meget bedre?



Klaus

Jamen jeg er da meget klar til noget bedre, jeg har bare ikke set noget, som jeg synes overgår Plasma.
Jeg har også et QLED fra Samsung i den prisklasse du nævner, og det synes jeg bestemt ikke er bedre.

Så hvad mener du, at jeg skal gå efter?
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mest plasmalignende billede fås på Panasonic GZ2000 og HZ2000 med premium paneler. Men forbered dig på væsentligt klarere billede end på dit plasma TV.

Tak jeg er rigtig glad for det bløde filmiske billede som plasma har. 
Jeg tror også jeg er forberedt på et klarere billede, men jeg vil gerne undgå at alting ligner en tegnefilm, det synes jeg lidt der er tendens til på nyere teknologier.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Så hvad mener du, at jeg skal gå efter?

Panasonic OLED.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mest plasmalignende billede fås på Panasonic GZ2000 og HZ2000 med premium paneler. Men forbered dig på væsentligt klarere billede end på dit plasma TV.

Tak jeg er rigtig glad for det bløde filmiske billede som plasma har. 
Jeg tror også jeg er forberedt på et klarere billede, men jeg vil gerne undgå at alting ligner en tegnefilm, det synes jeg lidt der er tendens til på nyere teknologier.
Jeg er helt enig i din betragtning af førstehåndsindtrykket af Oled TV. Jeg er på mit andet Oled, det første er fra 2017, og det jeg har nu er fra 2019. På Panasonic Oled er der bare sket en udvikling fra det hårde stærkt detaljerede billlede til et klart og mere blødt filmisk udtryk, stadigvæk detaljeret, men helt anderledes. Mit Oled er naturligvis prof.kalibreret, hvilket man bør gøre for at få det mest korrekte billede. Så ikke noget der ligner tegnefilm med mindre det er det.
Til top
Gerken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mest plasmalignende billede fås på Panasonic GZ2000 og HZ2000 med premium paneler. Men forbered dig på væsentligt klarere billede end på dit plasma TV.

Tak jeg er rigtig glad for det bløde filmiske billede som plasma har. 
Jeg tror også jeg er forberedt på et klarere billede, men jeg vil gerne undgå at alting ligner en tegnefilm, det synes jeg lidt der er tendens til på nyere teknologier.
Jeg er helt enig i din betragtning af førstehåndsindtrykket af Oled TV. Jeg er på mit andet Oled, det første er fra 2017, og det jeg har nu er fra 2019. På Panasonic Oled er der bare sket en udvikling fra det hårde stærkt detaljerede billlede til et klart og mere blødt filmisk udtryk, stadigvæk detaljeret, men helt anderledes. Mit Oled er naturligvis prof.kalibreret, hvilket man bør gøre for at få det mest korrekte billede. Så ikke noget der ligner tegnefilm med mindre det er det.

Ved du tilfældigvis, om den eneste forskel på 1000 og 2000 modellerne er soundbaren?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mest plasmalignende billede fås på Panasonic GZ2000 og HZ2000 med premium paneler. Men forbered dig på væsentligt klarere billede end på dit plasma TV.

Tak jeg er rigtig glad for det bløde filmiske billede som plasma har. 
Jeg tror også jeg er forberedt på et klarere billede, men jeg vil gerne undgå at alting ligner en tegnefilm, det synes jeg lidt der er tendens til på nyere teknologier.
Jeg er helt enig i din betragtning af førstehåndsindtrykket af Oled TV. Jeg er på mit andet Oled, det første er fra 2017, og det jeg har nu er fra 2019. På Panasonic Oled er der bare sket en udvikling fra det hårde stærkt detaljerede billlede til et klart og mere blødt filmisk udtryk, stadigvæk detaljeret, men helt anderledes. Mit Oled er naturligvis prof.kalibreret, hvilket man bør gøre for at få det mest korrekte billede. Så ikke noget der ligner tegnefilm med mindre det er det.

Ved du tilfældigvis, om den eneste forskel på 1000 og 2000 modellerne er soundbaren?
Jeg er ret sikker på der ikke er premium panel i HZ1000. Der sidder samme HCX PRO processor i, men om der er forskel på billedbehandlingen ved jeg ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu