|
Afløser til plasma |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||||
Gerken ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2021 kl. 15:35 |
|||
Mit højt elskede Panasonic VT 50, er desværre stået af efter en 8-10
års tro tjeneste. Siden jeg købte det, har jeg overhovedet ikke fulgt med i udviklingen. Så nu er gode dyr rådne. Hvad skal jeg vælge som er næsten lige så godt som plasma fra pana?
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
OLED fra LG, Sony eller Panasonic.
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|||
Oled.
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4995 |
|||
Mest plasmalignende billede fås på Panasonic GZ2000 og HZ2000 med premium paneler. Men forbered dig på væsentligt klarere billede end på dit plasma TV.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
|||
Stort set alle tv der koster 5500 og opefter er næsten lige så godt som dit aldrende pana. Men, hvorfor gå efter noget der kun er næsten lige så godt, når du kan få noget der er meget bedre? Klaus
|
||||
![]() |
||||
Gerken ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 36 |
|||
Tak det kigger jeg på.
|
||||
![]() |
||||
|||
Jamen jeg er da meget klar til noget bedre, jeg har bare ikke set noget, som jeg synes overgår Plasma. Jeg har også et QLED fra Samsung i den prisklasse du nævner, og det synes jeg bestemt ikke er bedre. Så hvad mener du, at jeg skal gå efter?
|
||||
![]() |
||||
|||
Tak jeg er rigtig glad for det bløde filmiske billede som plasma har. Jeg tror også jeg er forberedt på et klarere billede, men jeg vil gerne undgå at alting ligner en tegnefilm, det synes jeg lidt der er tendens til på nyere teknologier.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
|||
Panasonic OLED. Klaus
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4995 |
|||
Jeg er helt enig i din betragtning af førstehåndsindtrykket af Oled TV. Jeg er på mit andet Oled, det første er fra 2017, og det jeg har nu er fra 2019. På Panasonic Oled er der bare sket en udvikling fra det hårde stærkt detaljerede billlede til et klart og mere blødt filmisk udtryk, stadigvæk detaljeret, men helt anderledes. Mit Oled er naturligvis prof.kalibreret, hvilket man bør gøre for at få det mest korrekte billede. Så ikke noget der ligner tegnefilm med mindre det er det.
|
||||
![]() |
||||
|||
Ved du tilfældigvis, om den eneste forskel på 1000 og 2000 modellerne er soundbaren?
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg er ret sikker på der ikke er premium panel i HZ1000. Der sidder samme HCX PRO processor i, men om der er forskel på billedbehandlingen ved jeg ikke.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |