recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser til plasma

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 11:41
Det var dejligt, så man jeg nå at spare op :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 11:49
Jeg købte mit brugt (1400 kroner) og har sparet op, men det gamle dør åbenbart ikke ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

[QUOTE=cnn3]Jeg er også gået fra plasma til oled. 
Det bløde plasmabillede får man ikke mere, men oled har så nogle andre kvaliteter i stedet for, og oled er bedste (faktisk eneste) alternativ.
Mit plasma gik i stykker, ellers havde jeg det sikkert endnu.
Jeg er godt tilfreds med oled.
Hvor længe holdte det plasma?

Har selv et der er på 8. år. Hvor lang levetid kan man regne der er på plasma tv?
[/QUOTE
Det var et 5090. Det døde i 2018 med noget blåt blink
mvh Christian
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nogle plasma holder længe.

Jeg har et Pioneer 5090, det kom på markedet i 2008.



Klaus

Gad vide hvor meget lysintensiteten er faldet ?  - hvilket selvfølgeligt afhænger af hvor meget den har været tændt . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nogle plasma holder længe.

Jeg har et Pioneer 5090, det kom på markedet i 2008.



Klaus

Gad vide hvor meget lysintensiteten er faldet ?  - hvilket selvfølgeligt afhænger af hvor meget den har været tændt . 
Der er estimater der siger 90% på 10 år. Jeg har kun erfaring med 6 år, hvor der kunne konstateres væsentligt mindre lysstyrke på et Pioneer.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 12:53
Jeg arbejder på på at have rekorden her på forumet for længst kørende plasma skærmLOL
Vores Panasonic PX70 er nu 14,5 år gammelt, og har lige rundet 2 millioners minutters driftstid (siger service menuen).
Det nægter simpelthen at give op.

Om et år, har det kørt i længere tid, end mit forrige Sony triniton tv, der nåede at kører i 15,5 år, får jeg gav det væk.

ps.
Ved ikke hvor meget lysstyrke det har mistet, men det er ihverfald ikke 90%.


Redigeret af Axlon - 10-Januar-2021 kl. 12:56
Mvh Jesper
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Gerken Gerken skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

OLED vil TÆVE dit plasma! Bare vent og se :-) Sony (og sikkert også Pana) er et mulehår foran LG men koster lidt mere. Men nej forskellene er ikke store. 

Det vil jeg da se frem til :) 
Selvom jeg fornemmer jeg har trådt i en blanding af en hvepserede og en religions krig, ved at være glad for plasma :)

Jeg synes slet ikke du har trådt i en hvepserede. Der er/var fordele ved plasma, og andre fordele ved Oled. Jeg tror segmentet der køber Oled i mange tilfælde er dem der ville have købt plasma i gamle dage (før Oled blev reelt tilgængeligt).

Hilsen Kenneth
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 13:46
Min nabo har lige købt et 55' Nokia i Føtex til 3.500 og nøj, det har et virkelig flot billede + det synes som om det er godt kram.

Har selv et B9 55' til den dobbelte pris men helt ærligt, så er den Nokia sgu godt nok lækker.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Min nabo har lige købt et 55' Nokia i Føtex til 3.500 og nøj, det har et virkelig flot billede + det synes som om det er godt kram.

Har selv et B9 55' til den dobbelte pris men helt ærligt, så er den Nokia sgu godt nok lækker.
En temmelig stor tlf LOL
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Min nabo har lige købt et 55' Nokia i Føtex til 3.500 og nøj, det har et virkelig flot billede + det synes som om det er godt kram.

Har selv et B9 55' til den dobbelte pris men helt ærligt, så er den Nokia sgu godt nok lækker.

Mener de test jeg skimmede for et par mdr siden konkluderede middelmådig billedkvalitet, - men derfor kan den jo godt "shine" umiddelbart . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 15:02
Det var bare førstehåndsindtrykket da jeg monterede det. Måske 40 sekunders tvkiggeri og derefter gik jeg tilbage, så det kan meget vel være.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Min nabo har lige købt et 55' Nokia i Føtex til 3.500 og nøj, det har et virkelig flot billede + det synes som om det er godt kram.

Har selv et B9 55' til den dobbelte pris men helt ærligt, så er den Nokia sgu godt nok lækker.
En temmelig stor tlf LOL
Mon ikke det er denne tlf. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu