recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløseren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfløseren

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Emne: Afløseren
    Sendt: 04-April-2011 kl. 08:06
Hej

Min kæreste og jeg har besluttet os for at investere i et nyt TV, som skal afløse vores nuværende 42" PX80.

Vi købte PX80 tilbage i 2008, og har været meget tilfredse med det - især billedkvaliteten. Jeg kan dog se at der er sket en hel del siden vi købte vores TV, og jeg er lidt på bar bund mht at vælge en afløser.

Eneste krav jeg har, er billedkvaliteten. Den skal mindst være på højde med PX80. Alt det andet som 3D, USB-optagelse, DLNA, apps osv. er ikke vigtigt - men en rar detalje. Det er først og fremmest billedkvaliteten.

Jeg er åben for både LCD og plasma. Maks 42"

Vi er begge studerende på SU, så vores budget tillader 5-6000kr. Er det realistisk?

 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Vi er begge studerende på SU, så vores budget tillader 5-6000kr. Er det realistisk?

 
 
Jeg tror du er blevet forblændet af "spec-ræs". Der er ikke nogen tv i prisklassen som vil give dig et specielt væsentligt spring fremad i forhold til jeres PX80. Sæt pengene til side og vent, eller invester i noget bedre lyd (alt efter hvad I har nu).
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Vi er begge studerende på SU, så vores budget tillader 5-6000kr. Er det realistisk?

 
 
Jeg tror du er blevet forblændet af "spec-ræs". Der er ikke nogen tv i prisklassen som vil give dig et specielt væsentligt spring fremad i forhold til jeres PX80. Sæt pengene til side og vent, eller invester i noget bedre lyd (alt efter hvad I har nu).


Hej Otto

Jeg giver egentlig ikke så meget for specs.

Købte PX80 i TC efter jeg selv tog ud og undersøgte de daværende LCD- og plasmamodeller. PX80 stod helt klart bedre i mine øjne, selvom SONY og Samsung modellerne kunne prale af "den sidste nye teknologi".

Men jeg kan høre på dig, at der intet er sket på billed-siden i den prisklasse? Jeg er desuden lidt træt af ikke at have indbygget MPEG4/DVB-C tuner i mit TV. Men så meget kabel-TV ser vi nu heller ikke (vi har kun mellempakken).
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:


Men jeg kan høre på dig, at der intet er sket på billed-siden i den prisklasse? Jeg er desuden lidt træt af ikke at have indbygget MPEG4/DVB-C tuner i mit TV. Men så meget kabel-TV ser vi nu heller ikke (vi har kun mellempakken).
 
"Intet" er så meget sagt, men personligt ville jeg ikke tømme en SU-slunken bankkonto for dén forbedring der er at hente. Jeg synes forskellen er begrænset. Men jeg kan da sagtens se gevinsten i at have indbygget tuner. Men min professionelle vurdering er, at hvis vi taler om at tømme en SU-slunken bankkonto, så er et nyt tv næppe det rigtige at investere i. Du går fra "OK" til "det er da lidt bedre", ikke til "wow, nu er det fedt". Vil du investere spareskillingerne i "lidt bedre"?
 
Ser du meget film? Hvad har du af lyd?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:43

Forstå mig ret, man kan sagtens få fine tv for 5-6000,- i dag, og havde du en gammel 32" LCD ville jeg også klart anbefale dig at investere. Men du har jo et fint tv i forvejen.

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:54
Cinemagic har et Panasonic TX-P42G20E til 6098 kr. og det har både Full HD, DVB-C/T Mpeg-4 og et noget bedre sortniveau end PX80'eren.



Redigeret af Non-Desperado - 04-April-2011 kl. 09:02
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



"Intet" er så meget sagt, men personligt ville jeg ikke tømme en SU-slunken bankkonto for dén forbedring der er at hente. Jeg synes forskellen er begrænset. Men jeg kan da sagtens se gevinsten i at have indbygget tuner. Men min professionelle vurdering er, at hvis vi taler om at tømme en SU-slunken bankkonto, så er et nyt tv næppe det rigtige at investere i. Du går fra "OK" til "det er da lidt bedre", ikke til "wow, nu er det fedt". Vil du investere spareskillingerne i "lidt bedre"?
 
Ser du meget film? Hvad har du af lyd?

Forstå mig ret, man kan sagtens få fine tv for 5-6000,- i dag, og havde du en gammel 32" LCD ville jeg også klart anbefale dig at investere. Men du har jo et fint tv i forvejen.



Jeg har det aktive sæt fra AVI, ADM9.1 + subwoofer og Dynaudio Stand4. Lydmæssigt føler jeg ikke, at jeg mangler noget.

Vi ser mest film på blu-ray via PS3. Ved alm. tv-kiggeri er vi ikke sarte mht billedkvaliteten. Vi har vænnet os til det analoge, uskarpe og grynede look. Underligt nok, synes jeg faktisk det virker mere neutralt at kigge på, da jeg tit føler at billedet og farverne står alt for skarpt på min forældres nyere LCD via digitalt signal.

Ærligt talt, så synes min kæreste også at jeg er lidt "bims". Jeg har altid været "trigger-happy" når det kom til nye gadgets og lignende. Er også lidt overrasket over, at jeg kunne holde mig fra at købe et nyt TV i snart 3 år.

Med det sagt, troede jeg at springet i den lave ende samt i mellemklassen var blevet forbedret med de nyere paneler. Troede egentlig også at min PX80 var forældet - rent billedmæssigt.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



"Intet" er så meget sagt, men personligt ville jeg ikke tømme en SU-slunken bankkonto for dén forbedring der er at hente. Jeg synes forskellen er begrænset. Men jeg kan da sagtens se gevinsten i at have indbygget tuner. Men min professionelle vurdering er, at hvis vi taler om at tømme en SU-slunken bankkonto, så er et nyt tv næppe det rigtige at investere i. Du går fra "OK" til "det er da lidt bedre", ikke til "wow, nu er det fedt". Vil du investere spareskillingerne i "lidt bedre"?
 
Ser du meget film? Hvad har du af lyd?

Forstå mig ret, man kan sagtens få fine tv for 5-6000,- i dag, og havde du en gammel 32" LCD ville jeg også klart anbefale dig at investere. Men du har jo et fint tv i forvejen.



Jeg har det aktive sæt fra AVI, ADM9.1 + subwoofer og Dynaudio Stand4. Lydmæssigt føler jeg ikke, at jeg mangler noget.

Vi ser mest film på blu-ray via PS3. Ved alm. tv-kiggeri er vi ikke sarte mht billedkvaliteten. Vi har vænnet os til det analoge, uskarpe og grynede look. Underligt nok, synes jeg faktisk det virker mere neutralt at kigge på, da jeg tit føler at billedet og farverne står alt for skarpt på min forældres nyere LCD via digitalt signal.

Ærligt talt, så synes min kæreste også at jeg er lidt "bims". Jeg har altid været "trigger-happy" når det kom til nye gadgets og lignende. Er også lidt overrasket over, at jeg kunne holde mig fra at købe et nyt TV i snart 3 år.

Med det sagt, troede jeg at springet i den lave ende samt i mellemklassen var blevet forbedret med de nyere paneler. Troede egentlig også at min PX80 var forældet - rent billedmæssigt.
Køb evt en digital tuner det burde give et bedre billede på tv, ligesom i får mulighed for nogle HD kanaler.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 09:22
har selv haft en px80, en  42G20 er klart bedre
så er ikke helt enig med Otto
Men er helt enig med Lahan
Analog er "forbudt" på en fladskærm
få et digital signal og du vil opleve en helt anden billedekvalitet
HD er faktisk rigtig flot på en px80




Redigeret af xcardman - 04-April-2011 kl. 09:24
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 18:16
Jeg har faktisk fået tilbudt 3000kr. for min PX80.

Jeg tror jeg hopper på en G20, som er ret billig nu. Eller skal jeg ofre lidt mere på en G30 eller S30?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har faktisk fået tilbudt 3000kr. for min PX80.

Jeg tror jeg hopper på en G20, som er ret billig nu. Eller skal jeg ofre lidt mere på en G30 eller S30?


I øjeblikket koster et 42G30 ca. 9000,- så hvis pengene er små, mon ikke du skal gå efter et G20.
På et tidspunkt, så vil et G30 selvfølelige komme ned i samme pris, men ingen ved hvor længe du så kommer til at vente.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 18:51
Ja, det har du ret i. Men er 3000kr for min PX80 ikke fair?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu