|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |||
ridderdk
Guld medlem
Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Emne: Afmontere blæseren, ny HTPCSendt: 13-August-2009 kl. 22:35 |
||
|
Jeg har lige samlet en ny HTPC med bl.a følgende:
Motherboard: ASUS M3N78-EM
Processor: AMD 5050e Jeg har monteret en ASUS Triton 85 køler til CPU og en NorthQ NQ4001AT, 400 ATX PSU, 17db strømforsyning. Jeg har aktiveret Q-Fan i BIOS og jeg skal anstrenge mig for at høre den nu. Det der larmer mest er faktisk strømforsyningen!.
Så mit spørgsmål er nu: Er der egentlig nogen der ved om den kan klare hvis man piller blæseren fra den? Jeg er ikke klar over hvor varm sådan en egentlig bliver?. Den er kun lun ved normal brug.
Hele systemet trækker 60-75 watt ved brug.
Redigeret af ridderdk - 13-August-2009 kl. 22:36 |
|||
![]() |
|||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 05:11 |
||
Det skal du ikke. ATX standarden foreskriver at strømforsyninger skal stå for en del af ventilationen i et ATX kabinet. Hvis du piller den fra skal du have en anden blæser der fjerner varm luft fra kabinet. |
|||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2050 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 07:04 |
||
Køb istedet en passiv kølet PSU. Så slipper du helt for larmen |
|||
![]() |
|||
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 07:42 |
||
Såfremt du har aktiv kabinetkøling, ja. Ellers bliver den, ligesom min HTPC i soveværelset, mere end godt lun efter brug. Det er en Silverstone passiv PSU der sidder i den. |
|||
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|||
![]() |
|||
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2050 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 08:55 |
||
Hvis man ønsker en lydløs løsning, må man leve med en varmere pc, men så længe den er stabil er det vel heller ikke et problem. |
|||
![]() |
|||
jessgade
Super bruger
Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 11:05 |
||
|
Husk nye batterier til røg alarmen!
Jeg ville ikke umiddelbart gamble ved at stoppe en blæser i en strømforsyning. Så hellere købe een som faktisk er designet som passivt kølet. |
|||
|
Panasonic PZ85
|
|||
![]() |
|||
ridderdk
Guld medlem
Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 12:15 |
||
|
Jeg har fundet lignende kommentarer fra andre på nettet.
Hvis det er dit eneste argument, så tror jeg ikke den holder, fordi blæseren er monteret på strømforsyningen sådan at den sidder mellem strømforsyningen og kabinettet, hvordan kan den så være med til at ventilere? Iøvrigt et Silverstone L16 kabinet Jeg tror dog jeg vil lede efter en passiv kølet PSU eftersom der tilsyneladende ikke findes skråsikre svar på det.
Redigeret af ridderdk - 14-August-2009 kl. 12:17 |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |