recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille fra harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspille fra harddisk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille fra harddisk?
    Sendt: 09-December-2009 kl. 13:17
Hejsa og god jul.

Jeg leder efter en måde hvorpå jeg (simpelt sagt) kan lægge alle mine DVD´er over på en harddisk (i f.eks iso), bære harddisken ovenpå og afspille direkte fra den. Altså intet trådløst hejs. Der må selvfølgelig ikke gå noget kvalitet tabt i afspilningen, og "harddisken" skal have HDMI.

Jeg har kigget lidt rundt på WDTV, popcornhour, osv, men synes det virker som overkill. Jeg er simpelthen bare træt af at have en kæmpe stabel DVD film stående, og vil pakke dem ned på en harddisk.

Håber I kan hjælpe
Mvh Mikkel 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 13:20

Det er netop f.eks en WD-TV der skal bruges til afspilning, og HDDen tilsluttes til den og WD-TV til TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:25
Men er det rigtigt forstået at WDTV ikke har en harddisk?
Tænkte mere i en integreret løsning.
Vil WDTV også kunne vise i full HD opløsning uden tab af kvalitet? F.eks en ripped BlueRay? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:32

Det har den netop ikke af den årsag, at du så kan anvende dem du har i forvejen. Der kan vises alt fra SD til Full HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af jjmikkel jjmikkel skrev:

Men er det rigtigt forstået at WDTV ikke har en harddisk?
Tænkte mere i en integreret løsning.
Vil WDTV også kunne vise i full HD opløsning uden tab af kvalitet? F.eks en ripped BlueRay? 

At den ikke har nogen harddisk er jo lige netop dens fordel. Du kan have flere diske, men kun en afspiller. Nu snakker du HD/BD og 1080 opløsning. JAmen den kan godt, men der kan være problemer med undertekster på BD.

Hvis vi snakker uden tab, så fylder en BD nemt 20-30 Gb og med en 1 Tb disk, så er det begrændset hvor mange film du kan have på en disk. Så her kan det være en fordel at du bare køber en disk mere.
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 19:31
Hvad med undertekster - får man dem med i en ISO fil?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu