|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mrtnlrsn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 10-April-2010 kl. 11:38 |
Hej Alle. Har forgæves forsøgt at google mig til en løsning på mit problem.
Jeg har en Squeezebox Boom (SB) (den forvoksede clockradio) og en Iphone (IP).
Har netop Ipeng til min telefon via Appstore - installationen forløb uden problemer, og jeg kunne straks fjernstyre min SB via IP - og uden problemer kunne jeg browse i min PC's musikbibliotek på min IP og få det til at spille ud gennem SB'en. Så langt så godt.
Mit spørgsmål går nu på, at jeg gerne vil kunne afspille det musik der ligger på IP via SB'en når min PC er slukket! Eller formuleret på en anden måde - bruge SB'en som højtaler for det musik jeg vælger på IP'en. Kan det lade sig gøre?
Har forgæves forsøgt at finde ud af om jeg skal tilføje min telefon som afspiller på Squeezenetwork - og i så fald hvordan?!
Håber I kan bidrage til at løse mit problem så jeg er fri for at skulle tænde min computer for at høre musik, men vil kunne nøjes med telefonen.
På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Du burde bare kunne forbinde headphone stik på iPhone med Squeezebox Boom Line-in, men her er en, der har haft problemer med det: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64118&PN=2&title=squezzebox-boom
Løsningen var at forbinde iPhone Dock Line-out med Boom Line-in.
Redigeret af DonSilicone - 10-April-2010 kl. 11:51 |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Du kan ikke bruge iPhone som server. Punktum. Men du kan selvfølgelig gøre som forslået ovenfor og sætte et minijack mellem telefon og Boom.
Men så var en ipod-dock måske en mere elegant løsning...
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Det lød ellers noget kategorisk. Har du lyst til at uddybe? Gælder din udtalelse alle iPhones eller kun en ikke-jailbroken iPhone? Gælder den alle servere eller kun den server, som bruges til en Squeezebox? Jeg undrer mig lidt, fordi folk i mange år har kørt servere - f.eks. webservere - på andre smartphones. |
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Muele har ret. Der er et utall af grunde til det. Punktum2 ;)
Ja det gælder for alle iPhones. Redigeret af bhaagensen - 10-April-2010 kl. 19:36 |
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Selvfølgelig er det *muligt* på en jailbroken udgave. Hvis du vil igang med det, er et godt sted at starte at installere perl på din iphone, og hente SqueezeboxServer 7.5-embedded.
|
|
![]() |
|
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
![]() |
Er det noget i stil med sådan en her, du tænker på?
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |