recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille truehd atmos eller DTS X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspille truehd atmos eller DTS X

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille truehd atmos eller DTS X
    Sendt: 13-November-2019 kl. 22:23
Hvis jeg afspiller 4k film med truehd atmos eller DTS X, hvor lyden går igennem en receiver med HDMI 1.4 indgange, hvilken lyd vil jeg høre? Dolby true hd eller DTS master audio?
Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 22:26
Skal lige tilføje jeg ikke er interesseret i at høre dolby atmos eller DTS X, blot ukomprimeret lyd.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 00:35
Det kommer jo an på om det er DTS-X eller Dolby Atmos du hører. De to er jo bare metadata ovenpå det almindelige 7.1 spor. DTS-X ligger selvfølgelig ovenpå et Master Audio spor. Atmos ligger ovenpå et True HD spor på skiver. Atmos fra Netflix, iTunes og andet, ligger ovenpå et Dolby Digital Plus spor.

Bare lige for at rette dig, så er det ikke ukomprimeret når det er True HD eller Master Audio. Det er jo bestemt komprimeret. Men det er lossless på samme måde som FLAC er det.

Men ja, når du afspiller fra UHD Blu-ray eller Blu-ray med et af de lydspor, så får du stadig lossless selvom din receiver ikke kan decode de ekstra lydspor. 


Redigeret af Nagash - 14-November-2019 kl. 00:37
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 07:51
Hvis du ikke har sat højtaler op til Atmos/DTS:X (lofthøjtaler), så kan du ikke afspille Atmos/DTS:X og derfor vil det blive afspillet som TrueHD/DTS HD Master.
Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 08:02
Den er mægtig og tak for svarSmile
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 10:38
Du skal også være opmærksom på begrænsninger i din receivers muligheder for at behandle 4k materiale med hdmi 1.4
Nu er jeg ikke inde i alle detaljerne. Men du vil få sort skærm, hvis din afspilning er med Dolby Vision eller HDR. Det kan din receiver ikke behandle og vil derfor slet ikke kunne lave noget billede.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu