|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() Sendt: 27-November-2011 kl. 14:34 |
Nogen der kender årsagen til at dvbviewer ikke vil afspille .ts filer fra min dreambox. Er en .ts fil ikke en timestream fil som er optaget som den er, dvs. uden codecs. Ved godt at dvbviewer ofte får en med på vejen angående dets manglende evne til at afspille filer.
VLC vil selvfølgelig som altid godt, men så skal jeg løfte min f*de r*v fra sofaen og tage musen i skuffen.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ved ikke lige hvad du mener med at DVBViewer har problemer med at afspille filer. Så vidt je ved spiller den hvad som helst, bare der er en codec til det. Hvis du flytter filen over på en PC, virker det så?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Mit spørgsmål går på, er der andre der har samme issue. Filerne er optaget på dreambox, og trukket over på min htpc med ftp. Jeg har også en ca. 50 film der er optaget på mythTV version 0.20 fra de glade dage i starten af min HTPC interesse dage. Samme problem, disse vil også kun med VLC. Ja ideen var jo at bruge DVBViewer til det hele, den vil ej heller danske underttekster med mkv filer, men det ved LarsMQ vist godt, de tweaks der er virker ikke så godt her, så der får jeg også lidt motion.
Filerne er lagt ind sammen med mange andre, så de kommer med i listen når man trykker film.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Alle filer der afspilles på en en pc skal have et codec. TS er en container hvori der kan ligge forskellige streams enten MPEG1/MPEG2 eller VC1/h.264 udover det kan lyd og subtitlestreams ligge i filerne. Om DVBviewer er i stand til at afspille en given TS stream kommer an på om du har defineret et eller codecs der kan håndtere det materiale der ligger dine TS filer. Typisk vil Microsofts DTV codecs være i stand til at håndtere det meste, men der kan være behov for en Splitter fx Haali og eller et lydcodec alla FFdshow eller AC3 filter. Grunden til at VLC virker er at denne kommer med egne codecs der IKKE registreres til global brug på dit system men kun bruges internt af VLC.(VLC har en meget omfattende codecpakke indbygget) I dvbviewer skal du under Directshow setting sikre dig at du har defineret default handlers for Mpeg/h.264 og til AC3/Mpeg lyd.... Mon så ikke det virker? Du kan evt prøve at tage properties i VLC på filen og se hvilke codecs den bruger til at vise den..... Kunne give lidt inspiration til det videre forløb ![]() PS: I nogle tilfælde kan TS streams også indeholde HE-AAC lyd, førend disse kan afvikles kan det være nødvendig med et seperat codec til dette(Selvom MSDVT codecs iflg specs kan håndtere formatet.) Redigeret af Patriarken - 28-November-2011 kl. 12:10 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Yep, vidste godt at VLC har sit eget liv uden om en microsoft verden. Vi har næsten altid stort held på arbejdet med at benytte dette produkt til vores patient videoer.
Ok, det var nyt for mig at .ts filer er en container, som mkv er det.
Jeg syntes eller jeg har prøvet alle mulige directshow afspillings codecs uden held, måske jeg skulle tage en tur mere, efter et kik mere i codecsproperties på VLC, det er også prøvet før. Det er jo noget der er skrevet en del om her på siden og i andre forum.
Foreløbig tak, jeg lukker lige tråden hvis det lykkedes.
MVH Redigeret af rasmuzzen - 28-November-2011 kl. 12:49 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |