recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille .ts filer fra dreambox på dvbviewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspille .ts filer fra dreambox på dvbviewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille .ts filer fra dreambox på dvbviewer
    Sendt: 27-November-2011 kl. 14:34
Nogen der kender årsagen til at dvbviewer ikke vil afspille .ts filer fra min dreambox. Er en .ts fil ikke en timestream fil som er optaget som den er, dvs. uden codecs. Ved godt at dvbviewer ofte får en med på vejen angående dets manglende evne til at afspille filer.

VLC vil  selvfølgelig som altid godt, men så skal jeg løfte min f*de r*v fra sofaen og tage musen i skuffen.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Nogen der kender årsagen til at dvbviewer ikke vil afspille .ts filer fra min dreambox. Er en .ts fil ikke en timestream fil som er optaget som den er, dvs. uden codecs. Ved godt at dvbviewer ofte får en med på vejen angående dets manglende evne til at afspille filer.

VLC vil  selvfølgelig som altid godt, men så skal jeg løfte min f*de r*v fra sofaen og tage musen i skuffen.

MVH
Ved ikke lige hvad du mener med at DVBViewer har problemer med at afspille filer. Så vidt je ved spiller den hvad som helst, bare der er en codec til det. Hvis du flytter filen over på en PC, virker det så?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:11

Hvorfor skal du det med VLC, og ikke med DVBViewer? Er det ikke blot et spørgsmål om at programmere din remote?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 08:37

Mit spørgsmål går på, er der andre der har samme issue. Filerne er optaget på dreambox, og trukket over på min htpc med ftp.

Jeg har også en ca. 50 film der er optaget på mythTV version 0.20 fra de glade dage i starten af min HTPC interesse dage. Samme problem, disse vil også kun med VLC. Ja ideen var jo at bruge DVBViewer til det hele, den vil ej heller danske underttekster med mkv filer, men det ved LarsMQ vist godt, de tweaks der er virker ikke så godt her, så der får jeg også lidt motion.

Filerne er lagt ind sammen med mange andre, så de kommer med i listen når man trykker film.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 12:02

Mit spørgsmål går på, er der andre der har samme issue. Filerne er optaget på dreambox, og trukket over på min htpc med ftp.

Jeg har også en ca. 50 film der er optaget på mythTV version 0.20 fra de glade dage i starten af min HTPC interesse dage. Samme problem, disse vil også kun med VLC. Ja ideen var jo at bruge DVBViewer til det hele, den vil ej heller danske underttekster med mkv filer, men det ved LarsMQ vist godt, de tweaks der er virker ikke så godt her, så der får jeg også lidt motion.

Filerne er lagt ind sammen med mange andre, så de kommer med i listen når man trykker film.

MVH

Alle filer der afspilles på en en pc skal have et codec. TS er en container hvori der kan ligge forskellige streams enten MPEG1/MPEG2 eller VC1/h.264 udover det kan lyd og subtitlestreams ligge i filerne.

Om DVBviewer er i stand til at afspille en given TS stream kommer an på om du har defineret et eller codecs der kan håndtere det materiale der ligger dine TS filer.

Typisk vil Microsofts DTV codecs være i stand til at håndtere det meste, men der kan være behov for en Splitter fx Haali og eller et lydcodec alla FFdshow eller AC3 filter.

Grunden til at VLC virker er at denne kommer med egne codecs der IKKE registreres til global brug på dit system men kun bruges internt af VLC.(VLC har en meget omfattende codecpakke indbygget)

I dvbviewer skal du under Directshow setting sikre dig at du har defineret default handlers for Mpeg/h.264 og til AC3/Mpeg lyd.... Mon så ikke det virker?

Du kan evt prøve at tage properties i VLC på filen og se hvilke codecs den bruger til at vise den..... Kunne give lidt inspiration til det videre forløbWink

PS: I nogle tilfælde kan TS streams også indeholde HE-AAC lyd, førend disse kan afvikles kan det være nødvendig med et seperat codec til dette(Selvom MSDVT codecs iflg specs kan håndtere formatet.)

Redigeret af Patriarken - 28-November-2011 kl. 12:10
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 12:48
Yep, vidste godt at VLC har sit eget liv uden om en microsoft verden. Vi har næsten altid stort held på arbejdet med at benytte dette produkt til vores patient videoer.

Ok, det var nyt for mig at .ts filer er en container, som mkv er det.
Jeg syntes eller jeg har prøvet alle mulige directshow afspillings codecs uden held, måske jeg skulle tage en tur mere, efter et kik mere i codecsproperties på VLC, det er også prøvet før. Det er jo noget der er skrevet en del om her på siden og i andre forum.

Foreløbig tak, jeg lukker lige tråden hvis det lykkedes.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 28-November-2011 kl. 12:49
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu