|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
lipklop ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
![]() |
||
Hej Otto, Har du set mit svar? |
|||
Mvh Lipklop
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
||
Helt enig her - bruger en MCE remote til alt hvad der skal vises på mine tv(som udelukkende bruger et mediecenter som kilde), og en ipod touch, til alt hvad der skal lyttes til på mit anlæg.
En helt naturlig opdeling synes jeg.
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
1. Næppe den billigste løsning. 2. Der er slet ikke en receiver i systemet, kun et tv med tilsluttede højttalere (så kan vi godt blive enige om at der måske BURDE være det). 3. Har du prøvet iPod betjening af receivere med dén funktion? Mere en gimmick end en egentligt brugbar funktion, efter min mening, i hvert fald på dem jeg har leget med. Det samme kan siges om dlna klienterne, det er _l-a-n-g-s-o-m-t_.
Under normale omstændigheder ville jeg være enig, men i dette tilfælde er det altså tv'et der leverer lyden, så den er tændt alligevel.
Hvorfor er det smart med flere?
Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke er overbevist af iPhone betjeningssystemer. Det hele er låst fast i forskellige apps, som man så skal skifte rundt i. Pioneer laver iPhone control apps, fedest - bortset fra at du skal skifte app alt efter om du vil styre blu-ray afspiller eller surround receiver. Det er ikke fremskridt, det er et kæmpe tilbageskridt til før vi opfandt aktivitets-baseret betjenting. Det er en smart måde at gøre noget håbløst gammeldags på.
Nu er det ikke mit system, men jeg har selv grundlæggende den samme holdning. Jeg vil bare gerne have et system hvor jeg kan trykke på en knap, og så er der radio. Tryk på en anden knap, og så er der TV. Tryk på en tredje knap, så er der CD. Hvorfor skal det absolut være så svært?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Og en tredje til at skrue op og ned for anlægget?
|
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
||
He he - nej det gør du da også på ipod'en
![]() |
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis ALT ses igennem HTPC (eller hvad du nu bruger), og du så tilsvarende skruer op og ned dér, så kan den løsning godt bruges, men hvis man nu f.eks. bruger tv'ets indbyggede tuner til tv, så har man brug for at skrue op og ned på forstærkeren når man ser tv, i forhold til når man hører musik. Jeg vil ikke afvise at det kan fungere i nogle setups, men ikke i det pågældende.
Helt konkret, så er det netop dér et af problemerne i systemet ligger. Konen griber SB controlleren, og skruer ned for lyden (på SB'en). Manden kommer hjem, synes lyden er lav, og skruer op (i tv'et). Konen skifter over til TV, og bliver blæst ned af sofaen af det nu alt for høje lydtryk, hvorefter manden får tinnitus - ikke af tv'ets høje lyd, men af skældud fra konen.
Det kan sikkert løses på mange forskellige måder, men behovet er, og forespørgslen går på, at lave en "for dummies" betjening som hele husstanden kan finde ud af, i én fjernbetjening. Jeg er chokeret over at det er så kontroversielt et behov.
Man kunne selvfølgelig bare sætte SB'en til fast niveau output, for lige at løse dét helt konkrete problem, men ønsket er nu engang at når vi nu er i gang med at kigge på det, så vil de gerne have én samlet betjening, punktum.
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
alternativ løsning en popcornhour a-200 eller c-200 med denne apps http://itunes.apple.com/us/app/popcornhour-remote/id387637499?mt=8 den er nok bedre til film.. men den kan køre netradioer og man kan skrue op og ned via apps.. og den kører via det lokale netværk, så man behøves ikke at være i samme rum mht betjening.
edit også smide et par aktive højtalere på den, der er analog lydudgange som er kontrolleret volumemæssigt af nmteren.
Og om den er hurtig nok.. jeg syntes ihvertfald iphone apps med kontrol af en c-200 går ret hurtigt... men må erkende jeg endnu ikke har prøvet den jeg linkede til.. jeg får først min egen iphone om et par uger max.. så tester jeg den Redigeret af rhsin - 28-September-2010 kl. 16:33 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hør nu her - du ber om rådgivning. Du får masser af forslag, og kan vælge og vrage som du lyster.
At du så også får nogle forslag som ikke umiddelbart passer til dit(din vens) behov, jamen dem må du jo så bare sortere fra, men faktum er nok bare, at der er mange der har svært ved at se hvorfor man skulle tænde et tv for at høre musik over sit anlæg.
Vi er vidt forskellige og har vidt forskellige måder at gøre tingene på, men det gør jo ikke din løsning kontroversiel. Det er måske bare sværere for os andre at hjælpe dig
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Fordi der ikke ER noget anlæg...
![]() ![]()
Nu bliver der jo spurgt specifikt "hvorfor er det smart med én remote"...
Det er altså ikke ment som utaknemmelighed overfor hjælpsomheden, det undrer mig bare at det tilsyneladende er så svært at sætte sig ind i ønsket om at have én fjernbetjening til alt. Der er ingen idé i at skifte SB'en ud med noget andet der skal styres med iPhone, det er dét der sker i forvejen, så kan han jo lige så godt fortsætte som han gør. Redigeret af AV Precision - 29-September-2010 kl. 08:38 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Løser ikke betjening af tv'et...
![]() |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
||
Køb et nyt tv, med indbygget Google TV. Så kan alt vel styres fra en remote.
Der burde være en Google tv "Android" app til radio, musik, billeder, video , facebook m.m. Redigeret af lahan - 29-September-2010 kl. 08:09 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |