recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspiller til DR netradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspiller til DR netradio

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor er det så smart med kun en remote ?

Hvorfor er det smart med flere?

Fordi den optimale remote ikke findes, man bliver nød til at gå på kompromi med alt for meget med kun en remote. Men det er jo en helt anden diskussion.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:09

Køb et nyt tv, med indbygget Google TV. Så kan alt vel styres fra en remote.

Heller ikke billigste løsning Smile
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:12
Hvad med Apple tv, den nye model.

På den gamle kan jeg da streame dr radio ud, musik m.m. Kan vel styres med en Harmoni.
Den har OSD og koster vel ikke så meget.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:22

Fordi den optimale remote ikke findes, man bliver nød til at gå på kompromi med alt for meget med kun en remote. Men det er jo en helt anden diskussion.

Det afhænger jo af ens behov, om det er et kompromis. Jeg har meget svært ved at se hvad den pågældende person skulle miste ved at bruge én remote til det hele, mht. funktionalitet han bruger nu. Han ser tv, skifter kanal og skruer op og ned. Han ser en DVD/blu-ray, med det betjening der nu hører til. Han hører noget musik fra sin harddisk (hvor han vil miste noget funktionalitet han alligevel ikke bruger, playlists f.eks.), og hører bl.a. DR Rock på netradio. Det synes jeg ikke man kan kalde avanceret brug, og jeg kan ikke se at han går på kompromis med noget (udover at flytte skærmen fra Duet controller/ipod over til tv'et), ved at samle det i én fjernbetjening.

Jeg har iøvrigt selv (udover Duet controlleren...) også kun én fjernbetjening til det hele, og jeg kunne ikke drømme om at bruge andet. Hvis dét er et kompromis, så har man købt den forkerte fjernbetjening, eller sat den dårligt op. Jeg kan ikke få øje på kompromiset.

Jeg tror kodeordet her er "man". Hvem er "man", når du siger "man" går på kompromis? Det afhænger vel af hvad det er "man" vil kunne styre. Jeg synes mange har en tendens til at kigge lidt for meget indad, og oversætte ens egne behov og erfaringer til "man". Pågældende bruger benytter tv'et til det hele, netop for at få så integreret, skjult og enkelt et system som muligt, så er det da ren molbo at sidde med to fjernbetjeninger (nu ER han så også molbo, men... Wink)

Anyway, jeg siger ikke de forskellige forslag er dårlige (jeg bruger som sagt selv et system der ligner dét der beskrives af flere), jeg svarer bare på hvorfor de ikke lige er dét der er løsningen i dette tilfælde. Jeg tror Xtreamer forslaget er vejen frem, så det har jeg foreslået at der bliver investeret i.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:24

Hvad med Apple tv, den nye model.

På den gamle kan jeg da streame dr radio ud, musik m.m. Kan vel styres med en Harmoni.
Den har OSD og koster vel ikke så meget.

Afspilning af FLAC fra NAS? Wink

Bortset fra det, så var jeg ikke klar over at den kan streame DR netradio, det gør mig lidt nysgerrig? Af det jeg har læst mig til, så understøtter itunes ikke det format DR sender ud, så man skal bruge flip4mac (nu er jeg ikke MAC ekspert på nogen måde...). Kan man gøre dét i en AppleTV?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:27

Det afhænger jo af ens behov, om det er et kompromis. Jeg har meget svært ved at se hvad den pågældende person skulle miste ved at bruge én remote til det hele, mht. funktionalitet han bruger nu. Han ser tv, skifter kanal og skruer op og ned. Han ser en DVD/blu-ray, med det betjening der nu hører til. Han hører noget musik fra sin harddisk (hvor han vil miste noget funktionalitet han alligevel ikke bruger, playlists f.eks.), og hører bl.a. DR Rock på netradio. Det synes jeg ikke man kan kalde avanceret brug, og jeg kan ikke se at han går på kompromis med noget (udover at flytte skærmen fra Duet controller/ipod over til tv'et), ved at samle det i én fjernbetjening.

Jeg har iøvrigt selv (udover Duet controlleren...) også kun én fjernbetjening til det hele, og jeg kunne ikke drømme om at bruge andet. Hvis dét er et kompromis, så har man købt den forkerte fjernbetjening, eller sat den dårligt op. Jeg kan ikke få øje på kompromiset.

Jeg tror kodeordet her er "man". Hvem er "man", når du siger "man" går på kompromis? Det afhænger vel af hvad det er "man" vil kunne styre. Jeg synes mange har en tendens til at kigge lidt for meget indad, og oversætte ens egne behov og erfaringer til "man". Pågældende bruger benytter tv'et til det hele, netop for at få så integreret, skjult og enkelt et system som muligt, så er det da ren molbo at sidde med to fjernbetjeninger (nu ER han så også molbo, men... Wink)

Anyway, jeg siger ikke de forskellige forslag er dårlige (jeg bruger som sagt selv et system der ligner dét der beskrives af flere), jeg svarer bare på hvorfor de ikke lige er dét der er løsningen i dette tilfælde. Jeg tror Xtreamer forslaget er vejen frem, så det har jeg foreslået at der bliver investeret i.
Korrekt, det afhænger af behøv. Personligt har jeg ikke fundet en remote der opfylder mine krav. Derimod kan det godt være at den der harmony kan bruges i dette setup.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 08:29

Der burde være en Google tv "Android" app til radio, musik, billeder, video , facebook m.m.

Nu er det ikke ment som utaknemmelighed, men som nævnt tidligere, så er ipod/iphone/android baserede systemer ikke løsningen, da det er dén type løsning der allerede delvist bruges i systemet, og dét de gerne vil væk fra. Og jeg forstår dem godt, jeg står ved min tidligere udtalelse: Det er en ny og smart måde at udføre en gammeldags form for betjening på. Det er lækker betjening, men det er ikke integreret betjening.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:03
Køb en Squeezebox touch, gem den væk og tilslut et IR-øje.
Gem hans favoritkanaler på preset-tasterne og konfigurér Harmonyen.

Når så han vil høre noget andet end en af favoritterne, må han åbne skabet så han kan se touchen.

Så opnår han at kunne styre alt med harmonyen (dog ikke ummidelbart RF -EDIT: Jeg havde ikke lige tjekket Harmony900, men det ser jo ud til at det fungerer som RF->IR-), og musikstreameren kan stå skjult det meste af tiden.

Nå ja, og så skal han have nogle eksterne (aktive) højtalere istedet for at bruge tv'ets. Det giver jo ikke mening at høre musik gennem tv'et.

Jeg har skrevet det før, og det holder tilsyneladende stadig vand: De streamere der er gode til video er ikke gode til musik. Og dem der er gode til musik kan slet ikke spille video (eller tilsluttes en skærm for den sags skyld).

Redigeret af Muele - 29-September-2010 kl. 09:09
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Køb en Squeezebox touch, gem den væk og tilslut et IR-øje.
Gem hans favoritkanaler på preset-tasterne og konfigurér Harmonyen.

Når så han vil høre noget andet end en af favoritterne, må han åbne skabet så han kan se touchen.

Så opnår han at kunne styre alt med harmonyen (dog ikke ummidelbart RF -EDIT: Jeg havde ikke lige tjekket Harmony900, men det ser jo ud til at det fungerer som RF->IR-), og musikstreameren kan stå skjult det meste af tiden.

Så mangler der bare afspilning af FLAC filerne... Smile

Nå ja, og så skal han have nogle eksterne (aktive) højtalere istedet for at bruge tv'ets. Det giver jo ikke mening at høre musik gennem tv'et.

Der ER eksterne højttalere, men tilsluttet tv'et. Om det giver mening eller ej kan man vel altid diskutere. De går ikke så meget op i musikken, men helt ærligt, så spiller systemet faktisk slet ikke så ringe endda, langt bedre end de fleste af de mini-anlæg det meste af min familie og omgangskreds iøvrigt trækker rundt med... Men selv om forstærkeren havde været der, så ville det ikke løse ønsket om én remote (medmindre man vælger en forstærker med netværks-features, hvilket absolut er en mulig løsning, men er ikke specielt billigt og kræver iøvrigt formentligt et nyt møbel også, hvilket næppe vil falde i god jord da det er håndbygget).

Jeg siger ikke det er det perfekte system, jeg beskriver bare systemet og behovet som det er... Jeg troede det var en nem lille sag at løse, men det viser sig åbenbart at være mere kompliceret end som så... (men som sagt, nu prøver vi Xtreameren).
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:41

Så mangler der bare afspilning af FLAC filerne... Smile 

Jeg siger ikke at det er perfekt. Men søger man det perfekte, er der vist ingen vej uden om en pc af en eller anden art. Måske xstreameren, det må vi da håbe. Smile

Redigeret af Muele - 29-September-2010 kl. 09:41
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 10:02

Jeg siger ikke at det er perfekt. Men søger man det perfekte, er der vist ingen vej uden om en pc af en eller anden art. Måske xstreameren, det må vi da håbe. Smile

Jeg må indrømme at det undrer mig at de "alt-i-en" streamere er så begrænsede i netradio funktionalitet, som da er helt oplagt at proppe i sådan én i mine øjne.

Men dén ged er vist ved at være barberet. Var der nogen der havde noget input til Lahan's indlæg om DR netradio via Apple TV? Er det muligt?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 10:09
angående apple tv. Du kan ikke vælge DR radio i selve apple tv, den har vist ingen danske kanaler.
Men bruger du apple tv / eller airport express som streamer, bør du kunne afspille Dr radio.

check evt her http://macsyd.dk/2009/10/mac-tips-dansk-radio-i-itunes-og-apple-tv/
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu