recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af AVCHD / M2TS filer i MCE 05
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspilning af AVCHD / M2TS filer i MCE 05

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BilligGPS.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af AVCHD / M2TS filer i MCE 05
    Sendt: 06-December-2007 kl. 12:03

Hejsa, Jeg har investeret i et Canon HG10 HD videokamera med harddisk. Da jeg benytter MS Mediacenter Ed 2005 til alt tv, musik og video kigning vil jeg selvfølgelig også gerne kunne afvikle mine optagede videoer på mediacentret (uden yderligere redigering).

På nuværende tidspunkt skrive MCE blot at den ikke genkender nogle videofiler i den aktuelle folder.

Til kameratet medfølger Ulead WinDVD SE - denne SW kører på PC'en og kan afspille filerne uden problemer - hermed skulle de nødvendige codec / filtre være tilgængelige på PC'en.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få tilføjet filer med .M2TS extension til MediaCenter (måske egentlig mediaplayeren) da det jo er denne der ligger i baggrunden.

På andre forums (Sonyhd og lignende) har jeg læst avancerede indlæg om problemer relateret til redigereing og afvikling af HDV og de har også nævnt ovenstående som en løsning på nogle problemer - men har ikke ulejliget sig med at fortælle hvordan det gøres da det åbenbart er "piece of cake" - håber at der er nogen her det kan give mig et hint til hvordan jeg får tilføjet M2TS filer som et accepteret format i MSC ed. 2005 (med anvendelse af codec fra WinDVD eller alternativ)

http://www.BilligGPS.dk
Danmarks største udvalg i navigationsudstyr
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 22:54

Hvorfor ender dine filer i .mts2 formatet? Hvad bruger du til at "tappe" dit cam med?

Til top
BilligGPS.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2005
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2007 kl. 12:29

Hejsa,

Filerne ender på .m2ts hvis de overføres til PC via det medfølgende COREL redigeringsprogram. Der medfølger også et backup program som overfører hele filstrukturen incl. hjælpefiler osv. her laves en folder med navnet STREAM hvor filerne ligger i .MTS format.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til skulle .mts og .m2ts dette være det samme. Jeg har selvfølgelig testet med begge formater og har ikke set nogen forskel som følge af de forskellige extensions.

Jeg har forsøgt at åbne filerne i mediaplayer ved at assigne mediaplayeren til dette filformat (gøres når man højreklikker og vælger "open with" osv. osv.). Mediaplayer åbner så filerne men de fryser på første billede. MediaCenter genkender stadig ikke filerne.

Som alternativ har jeg læst i et forum at nogle bare skulle kunne omdøbe filerne til .mpg. Dette er også prøvet men filerne fryser så stadig når de åbnes i mediaplayer. Men med extension .mpg åbner MediaCenter så godt nok filerne - men med samme resultat som i mediaplayer (hvad ellers)

Jeg kan godt leve med at skulle benytte WinDVD, PowerDVD elller lignende program til at vise mine videoer på, men det ville altså bare være mere "nice" og "kone venligt" hvis det kørte i MediaCenter - men de muligheder det giver for menuer sortering - søgning osv.

Hilsen Henrik

http://www.BilligGPS.dk
Danmarks største udvalg i navigationsudstyr
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2007 kl. 15:38

Du kan med programmet gspot (søg på google) i langt de fleste tilfælde se om en given fil kræver et bestemt codec, og om dette er installeret.

Det er muligvis et longshot, men et forsøg værd vil jeg mene.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2007 kl. 20:38

Har du prøvet med Movie Maker? (Jeg kan ikke huske om den kan gemme i MPEG format). Det er langt at foretrække, at det enten er MPEG eller mindre ukomprimeret format som f.eks .AVI Det er meget nemmere at have med at gøre.

For at du kan afspille nogle som helst andre "obskure" formater i MCE, så skal du have en MCE kompatible codec til det. Ellers dutter det simpelthen ikke.

Til top
sjantos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 12:05

har selv et kamera der kører full hd og kan åbne de m2ts  filer med power dvd version 8, men man kan også hente et program her

http://www.flvplayer4free.com/m2ts-codec.htm

hent programmet og følg den lille vejledning der er og så skulle man kunne åbne de filer i wmp det fungere fint her

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu