recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af blu ray igennem streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspilning af blu ray igennem streamer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af blu ray igennem streamer
    Sendt: 14-Februar-2008 kl. 21:46
Jeg ville høre om det var muligt på nogle måder at få en streamer til at afspille en blu ray disc der ligger i ens pc.

Altså hvis jeg køber et blu ray drev til min pc da det er billigst også køber en blu ray og sætter i.

kan jeg så afspille den igennem en streamer med DTS HD lyd og det hele?


Redigeret af Epsi - 14-Februar-2008 kl. 21:48
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 07:44
Umiddelbart er Blue Ray disc kopibeskyttet og det betyder at hele kæden fra afspiller til TV, skal understøtte beskyttelsessystemet. (HDCP).

Der findes prammer der kan fjerne kopibeskyttelsen fra skiverne on the fly, men jeg tror ikke det vil lykkeds dig at streame direkte fra en BD disc i PC'en, da det vil kræve at din streamer kan afspille Blue-ray disc strukturen.

Det nærmeste du kommer vil nok være ar rippe BD discen til din PC og derefter transcode den til et format din streamer kan afspille. f.eks. AVC i en MKV. container.

Check eventuel AnyDVD HD.

Hvis du spørger mig, så er det ikke besværet værd for at spare prisdifferencen mellem et BD drev til omkring en tusse og en PS3 der kan afspille BD til knap 3000.


ildoc
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Umiddelbart er Blue Ray disc kopibeskyttet og det betyder at hele kæden fra afspiller til TV, skal understøtte beskyttelsessystemet. (HDCP).

Der findes prammer der kan fjerne kopibeskyttelsen fra skiverne on the fly, men jeg tror ikke det vil lykkeds dig at streame direkte fra en BD disc i PC'en, da det vil kræve at din streamer kan afspille Blue-ray disc strukturen.

Det nærmeste du kommer vil nok være ar rippe BD discen til din PC og derefter transcode den til et format din streamer kan afspille. f.eks. AVC i en MKV. container.

Check eventuel AnyDVD HD.

Hvis du spørger mig, så er det ikke besværet værd for at spare prisdifferencen mellem et BD drev til omkring en tusse og en PS3 der kan afspille BD til knap 3000.


ildoc

Jamen en PS3 kan jeg jo ikke bruge som streamer. Det smarte kunne jo være at bruge en streamer til at afspille de .avi filer eller optagede tv programmer  eller .mkv filer på sin streamer. Også kunne man købe et bluray drev til en tusse så man kunne afspille den her igennem via streameren. Så kan den jo klare det hele

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 20:09
Nogle der har noget input?
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 22:04
Hej Epsi,

Teoretisk kan en PS3 godt bruges som streamer, i hvert fald til Divx/Xvid filer. Det kræver en UPNP server som f.eks. twonkyvision.  Med den nuværende PS3 firmware er der vist nogle problemer, som kræver nogle tweaks. (rename af filer til mpg.)

Jeg har ikke selv en PS3, så jeg har ikke prøvet det i praksis, men der er ingen tvivl om at den ikke kommer til at slå f.eks. en Popcorn Hour eller ligende.

Jeg vil tor at du må bide i det sure æble og enten have både en streamer og of Blue-ray afspiller, eller f.eks. rippe dine Blue Ray skiver, så du kan streame dem.

Et alternativ er selvfølig at benytte en Mediacenter PC tilsluttet dit TV som streamer.  Der findes jo nok ikke det filformat en PC ikke kan afspille inklusive BlueRay g HD-DVD med de rigtige drev.


ildoc







Redigeret af ildocteur - 16-Februar-2008 kl. 22:07
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 14:01
Ja en PS3 kan godt bruges til at streame divx og xvid.

Den kan da sagtens slå en Popcorn Hour i længden hvis den lærer at spille mkv filer så man kan afspille HD indhold.

Så er den da bedre end Popcorn Hour?

Og samtidig kan den afspille de blu ray film man har.


Ulempen ved en Popcorn Hour er jo at den "kun" har HDMI 1.1 så den kan ikke afspille de nyeste lydformater
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu