Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Krygerone
Junior bruger
Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
|
Emne: Afspilning af DVD filer fra ekstern HDD Sendt: 25-September-2008 kl. 20:00 |
Hej jeg har kopieret mine musik dvd'er over på en ekstern harddisk, hvordan afspiller jeg dem via mediecenter?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 20:55 |
Suk!!
Svarer lidt til:
Jeg har lagt 12 tons æbler i en container, hvordan får jeg æblebrændevin ud af det?
Du er sgu da nød til at fortælle lidt om hvad du har gjort, hvilket mediecenter du benytter dig af etc. Ellers er der ingen der har en chance for at vejlede dig
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
|
Sendt: 25-September-2008 kl. 21:34 |
De kan afspilles med f.eks. PowerDVD, WinDVD, Nero Showtime, Zoomplayer etc.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Krygerone
Junior bruger
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 08:20 |
Ja jeg skulle selvfølgelig have skrevet lidt om hvilken software jeg benytter, styresystem er Vista home premium så jeg bruger mediacenter software til at optage tv og aflytte min musik som jeg har lagt ind på harddisken, jeg kunne godt tænke mig at bruge mediaplayer til at afspille de dvd'er som jeg har lagt på den eksterne harddisk kan det lade sig gøre?
|
 |
Krygerone
Junior bruger
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 08:23 |
Der er lige en ting jeg glemte, jeg synes at jeg har læst at man et sted i registeringsdatabasen kan indstille mediaplayer til at afspille de dvd'er man har lagt på HDD, er der noget i det?
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 08:54 |
Mcenterfreak mener også: Hvordan har du lagt dem ind?
Hvilke filformat? fuldt rip (IFO), ISO, dix, mp4?
|
 |
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:08 |
Hvordan har du koblet den eksterne harddisk til din PC? Når jeg kobler min ind kan den bruges som var det en intern disk. Leif
|
 |
Krygerone
Junior bruger
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:33 |
Jeg har lige fået at vide at jeg har rippet dvd'erne forkert ned på HDD, så jeg prøver lige at gøre det rigtigt, så ind til videre kan i bare glemme mit spørgsmål.
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:37 |
Krygerone skrev:
Jeg har lige fået at vide at jeg har rippet dvd'erne forkert ned på HDD, så jeg prøver lige at gøre det rigtigt, så ind til videre kan i bare glemme mit spørgsmål.  |
Er det ikke bare et spørgsmål om at vælge den rigtige software til at afspille dem, uanset hvordan de er rippet?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:54 |
fltk skrev:
Krygerone skrev:
Jeg har lige fået at vide at jeg har rippet dvd'erne forkert ned på HDD, så jeg prøver lige at gøre det rigtigt, så ind til videre kan i bare glemme mit spørgsmål.  |
Er det ikke bare et spørgsmål om at vælge den rigtige software til at afspille dem, uanset hvordan de er rippet?
Flemming
|
Nej, ikke hvis de er kopibeskyttet. Så kan de under ingen omstændigheder afspilles med noget som helst efter at være blevet rippet.
|
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 09:58 |
Kandersen skrev:
fltk skrev:
Krygerone skrev:
Flemming
|
Nej, ikke hvis de er kopibeskyttet. Så kan de under ingen omstændigheder afspilles med noget som helst efter at være blevet rippet.
|
Kan de overhovedet rippes og samtidig beholde kopibeskyttelsen?
Flemming
|
|
 |
Krygerone
Junior bruger
|
Sendt: 26-September-2008 kl. 11:47 |
Hej Flemming, ja det kan godt lade sig gøre, jeg bruger et program der hedder DVDFab det fungerer ganske godt.
Michael
|
 |