Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
|
Emne: Afspilning af .iso på PS3 Sendt: 11-November-2010 kl. 20:45 |
Som mange andre har skrevet, så vil jeg også gerne kunne afspille .iso filer via min PS3. Er dette muligt hvis jeg fx. vælger at smide en PC op til formålet. Ved godt at PS3 ikke direkte kan afspille .iso som fil.
Kravet her er brugervenlighed. Konen skal kunne finde ud af det, og det skal være nemt og overskueligt at finde rundt i filmene.
Har prøvet PS3 mediaserver, men syntes ikke det er nemt at bruge på PS3.
Forslag tages imod med kyshånd.
Har en D-Link DIR 685, og kunne evt. smide en PC på netværk.
Mvh
Frank
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Skodman
Bruger
Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Point: 219
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 20:56 |
Prøv med en Wdtvlive ...den kan min kone og børn finde ud af..Den er lige til at sætte på et netværk også afspiller den simpelthend alt det man fodre den med,selv en MOD fil som et jvc kamera laver..Jeg mener ikke PS3 kan afspille iso filer...men jeg kan jo tage fejl.
|
Gelardi
Guld medlem
Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
|
Sendt: 12-November-2010 kl. 11:34 |
PS3 media server
|
SONY KDL-46HX855 SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 12-November-2010 kl. 19:20 |
Skodman skrev:
Prøv med en Wdtvlive ...den kan min kone og børn finde ud af..Den er lige til at sætte på et netværk også afspiller den simpelthend alt det man fodre den med,selv en MOD fil som et jvc kamera laver..Jeg mener ikke PS3 kan afspille iso filer...men jeg kan jo tage fejl.![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) |
Jeg vil så vidt muligt gerne undgå at købe en ny boks. Konen tager livet af mig. Jeg søger en løsning hvor jeg (som minimum) kan afspille mine film tæt på org. kildes kvalitet. Derfor ville jeg gerne lave en .iso fil (efter der er blevet fjernet unødigt materiale), som jeg så kan afspille på min PS3. Og som jeg selv skriver og som du også nævner, så kan PS3 ikke afspille .iso filer direkte.
Jeg ville derfor høre om der var en supernem måde af gøre dette på. Det skal være nemt og overskyeligt på PS3'eren så fruen kan finde ud af det. Selve det at forberede filmene og lægge dem i system skal jeg nok klare.
Alternativt, hvis filmene kan lægges i et format som er nær DVD/BluRay kvalitet (billede og lyd), som kan afspilles direkte fra PS3'eren, så er jeg også lydhør.
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 12-November-2010 kl. 19:21 |
Gelardi skrev:
PS3 media server |
Som jeg skriver i mit indlæg har jeg prøvet PS3 Media Server.
|
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 12-November-2010 kl. 21:46 |
fhansen skrev:
Gelardi skrev:
PS3 media server |
Som jeg skriver i mit indlæg har jeg prøvet PS3 Media Server. |
Hvis jeg var dig ville jeg prøve igen ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) Jeg bruger det selv til iso og den gør det hele for dig ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Sixon
Junior bruger
Oprettet: 16-December-2009
Point: 40
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 11:00 |
Hvad er det som du/i fandt besværligt med PS3MS
|
mictand
Super bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 12:34 |
fhansen skrev:
Som mange andre har skrevet, så vil jeg også gerne kunne afspille .iso filer via min PS3. Er dette muligt hvis jeg fx. vælger at smide en PC op til formålet. Ved godt at PS3 ikke direkte kan afspille .iso som fil.
Kravet her er brugervenlighed. Konen skal kunne finde ud af det, og det skal være nemt og overskueligt at finde rundt i filmene.
Mvh
Frank |
Hvis ikke du synes PS3 Media Server er nemt at bruge, så tror jeg ikke du finder noget der er bedre. Jeg har prøvet med flere forskellige, og PS3MS er bare det bedste program hvis du vil streame til en PS3. Deraf også navnet.
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 20:17 |
Sixon skrev:
Hvad er det som du/i fandt besværligt med PS3MS ![Question Question](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley25.gif) |
Syntes man skal igennem for mange mapper for at komme til filmene. Syntes man mister oversigten. Kan fx. godt lide at hvis man lægger filmene på selve HDD på PS3, så kan man se oversigten over film med det samme, og filerne kan afspilles med det samme.
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 20:21 |
mictand skrev:
fhansen skrev:
Mvh
Frank |
Hvis ikke du synes PS3 Media Server er nemt at bruge, så tror jeg ikke du finder noget der er bedre.
Jeg har prøvet med flere forskellige, og PS3MS er bare det bedste program hvis du vil streame til en PS3.
Deraf også navnet. |
Øv ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) Men rart at vide. Så ved jeg hvad der måske ender med at blive den endelige løsning.
|
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 20:45 |
under navigation/share settings det hedder det på mac ved ikke om det også gør til windåse, men under der kan du selv tilføje de mapper den skal vise. så skal man ikke igemmen så mange mapper
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 21:02 |
McNiklas skrev:
under navigation/share settings det hedder det på mac ved ikke om det også gør til windåse, men under der kan du selv tilføje de mapper den skal vise. så skal man ikke igemmen så mange mapper![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Hvis jeg forstår dig korrekt, så mener du hvilket bibliotek du ønsker at dele som mediebibliotek. Det har jeg nemlig styr på. Men når jeg går ind via PS3, så ligger filmene ikke bare i en række, men der er et par mapper pr. film, som man skal igennem for at komme til filmen.
|