Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gelardi
Guld medlem
Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
|
Sendt: 24-November-2010 kl. 13:38 |
fhansen skrev:
McNiklas skrev:
under navigation/share settings det hedder det på mac ved ikke om det også gør til windåse, men under der kan du selv tilføje de mapper den skal vise. så skal man ikke igemmen så mange mapper![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Hvis jeg forstår dig korrekt, så mener du hvilket bibliotek du ønsker at dele som mediebibliotek. Det har jeg nemlig styr på. Men når jeg går ind via PS3, så ligger filmene ikke bare i en række, men der er et par mapper pr. film, som man skal igennem for at komme til filmen. |
jeg jar brugt programmet med Win tidliger og med MAc nu. Den virker bare perfekt og virker altid. Hvis filerne ligger i den mappe du tilføjer i den delte bibliotek, så ligger altså ikke nogen mappe på PS3 men selve film...medmindre du har lagt filen yderligere i en mappe...
|
SONY KDL-46HX855 SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
9900Nielsen
Bruger
Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Point: 84
|
Sendt: 24-November-2010 kl. 14:01 |
Hvad med at konvertere dem til MKV i stedet for ISO ?, så bliver det lidt mere overskueligt.
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 11:00 |
9900Nielsen skrev:
Hvad med at konvertere dem til MKV i stedet for ISO ?, så bliver det lidt mere overskueligt. |
Øhh what???
Hvorfor skulle det blive mere overskueligt af det? MKV er en container og har da ingen som helst relation til mandens mappe problem. ISO er i den her henseende også blot en contain. Om de ligger som ISO eller MKV bliver da præcis det samme.
Han skal blot sortere sine film korrekt i færre mapper, så burde den være fjong. Jeg ved ikke om man kan lave mappe strukturen om i XBMC fra PS3medie server programmet.
|
|
9900Nielsen
Bruger
Oprettet: 20-April-2008
Point: 84
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 14:57 |
Jeg bruger selv PS3MS til PS3, og jeg synes ikke det er specielt logisk når man har ISO'er. ISO'er kommer op som en mappe mere. Hvis du så vælger at rippe DVD'en med alt kommer de op med title 1, title 2 osv. Derfor synes jeg det er bedre at rippe dem som MKV, som så vises som et videoklip.
|
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 10:24 |
9900Nielsen skrev:
Jeg bruger selv PS3MS til PS3, og jeg synes ikke det er specielt logisk når man har ISO'er. ISO'er kommer op som en mappe mere. Hvis du så vælger at rippe DVD'en med alt kommer de op med title 1, title 2 osv. Derfor synes jeg det er bedre at rippe dem som MKV, som så vises som et videoklip.
|
Hvorfor bare ikke rippe selve filmen. Så har du kun en ISO fil og ikke alt det andet skrammel
Redigeret af Gelardi - 28-November-2010 kl. 10:25
|
SONY KDL-46HX855 SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white
|
Briandk
Junior bruger
Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 38
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 16:41 |
Jeg bruger også selv Ps3 Mediaserver og hvis man syntes det er for uoverskuligt til Børn/kone, gør jeg altid det at jeg kopiere det med ps3 mediaserver over på min ps3 HDD, så ligger de der under film i det rigtige format/lyd/undertekster, så er det bare at klikke på filmen, det kan da ikke blive nemere. Det tager godt nok noget tid at få over på ps3.
Grunden til de mange mapper i ps3m er jo hvis der er flere lydspor/undertekster, så er der jo en mappe i transkode for hver mulighed, det synes mine kone også er uoverskuligt, så kopiere jeg bare den version hun/børnene ønsker over på ps3 HDD også er den ikke længere, så behøvs pc heller ikke stå og køre hele tiden.
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 17:35 |
Briandk skrev:
Jeg bruger også selv Ps3 Mediaserver og hvis man syntes det er for uoverskuligt til Børn/kone, gør jeg altid det at jeg kopiere det med ps3 mediaserver over på min ps3 HDD, så ligger de der under film i det rigtige format/lyd/undertekster, så er det bare at klikke på filmen, det kan da ikke blive nemere. Det tager godt nok noget tid at få over på ps3.
Grunden til de mange mapper i ps3m er jo hvis der er flere lydspor/undertekster, så er der jo en mappe i transkode for hver mulighed, det synes mine kone også er uoverskuligt, så kopiere jeg bare den version hun/børnene ønsker over på ps3 HDD også er den ikke længere, så behøvs pc heller ikke stå og køre hele tiden. |
Men så er det ikke .iso filer du overfører, vel? For selve .iso filerne kan ikke afspilles direkte fra PS3.
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 17:36 |
Gelardi skrev:
9900Nielsen skrev:
| Hvorfor bare ikke rippe selve filmen. Så har du kun en ISO fil og ikke alt det andet skrammel |
Det er det jeg gør, og gerne vil kunne afspille nemt.
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 17:38 |
Kandersen skrev:
9900Nielsen skrev:
Hvad med at konvertere dem til MKV i stedet for ISO ?, så bliver det lidt mere overskueligt. |
Øhh what???
Hvorfor skulle det blive mere overskueligt af det? MKV er en container og har da ingen som helst relation til mandens mappe problem. ISO er i den her henseende også blot en contain. Om de ligger som ISO eller MKV bliver da præcis det samme.
Han skal blot sortere sine film korrekt i færre mapper, så burde den være fjong. Jeg ved ikke om man kan lave mappe strukturen om i XBMC fra PS3medie server programmet.
|
Sorteringen er jo nemt nok på HDD, eftersom der kun er en fil. Om man kan ændre mappetrukturen i PS3MS, ved jeg ikke. Ved bare at der fremkommer en masse mapper, også selvom der kun er én .iso fil.
|
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 17:40 |
Ser du filerne direkte ude under video segmentet på PS3. Altså du skal ikke ind under media server delen?
|
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2010 kl. 14:42 |
uanset hvad du skal ind under media server delen, den kommer jo derfra...
|
|