recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af lyd i flere rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspilning af lyd i flere rum

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af lyd i flere rum
    Sendt: 29-December-2008 kl. 08:36

Hejsa.

Har læst flere tråde om Sonos og Squezebox Duet og en om et hjemmelavet setup med airport og Ipod touch til at styre trådløst musik i hjemmet.

Jeg skal finde noget der spiller max og er STABILT, nemt at bruge/konfigurere.

Det skal bruges til de gamle så ikke noget de skal gå og justere på hele tiden.

Hælder mest til Sonos men synes den controller er en stor klods.

Er der andre alternativer?

Eller hvis det skal være Sonos hvad kræver det så?

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 18:55
Sonos kan jo også styres fra en iPod Touch, hvis det er.

Jeg synes ikke personligt, at Sonos Controlleren er for stor. Den har et lækkert og dejligt stort display så alle kan være med.

Sonos kræver en harddisk med noget musik og nogle højtalere (evt. en receiver) og det er vidst det
Anders
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 23:35
Som en der har SqueezeBoxes så er jeg meget tilfreds med dem og jeg elsker deres muligheder for at blive udvidet med alverdens plugins. MEN og det er et stort MEN. Jeg er software udvikler og har arbejdet med netværk og pc'er i 20 år og for mig var SqueezeCenter + boksene nemme at sætte op.
For en "almindelig" person er jeg ikke så sikker på at det er nemt. Der er Sonos nok nemmere, men tilgengæld er det så heller ikke et system der sker alverden på og dets muligheder for at customisering er tæt på 0(nul) hvor SC har mange muligheder.

Så det er nok en afvejning af hvad man har som mål med systemet og hvor meget man ønsker at kunne give det andre muligheder end de der følger med systemet
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 13:54
Jeg synes nu, at der kommer opdateringer til Sonos løbende. Det er ikke hele tiden bevares, men når der kommer opdateringer, så er det som regel store opdateringer (iPod Touch control, ny styring af internet radio + podcasts osv).

Desuden giver Sonos dig muligheden for at koble et par almindelige højtalere direkte til ZP120'eren uden ekstra indkøb af forstærker.


Anders
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Jeg synes nu, at der kommer opdateringer til Sonos løbende. Det er ikke hele tiden bevares, men når der kommer opdateringer, så er det som regel store opdateringer (iPod Touch control, ny styring af internet radio + podcasts osv).

Desuden giver Sonos dig muligheden for at koble et par almindelige højtalere direkte til ZP120'eren uden ekstra indkøb af forstærker.




Når man ikke ejer Sonos men SB i stedet for så ser det ud som om at der sker noget mindre på udviklingsfronten på Sonos end der sker på SB.

Men din pointe med at Sonos har aktive enheder er en meget god pointe.  For det kan godt være at Sonos ser dyr ud på papiret men når man skal ligge forstærkere til prisen for SB så udjævnes prisforskellen betragtligt.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 18:53
Ok - det lyder umiddelbart som om Sonos er vejen frem til de gamle - de gider ikke bøvle med konstante opdateringer og features er ikke så nødvendige, selvom den gamle da rent faktisk henter flere podcasts end jeg gør.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 09:28
Lige for at nuancere lidt...

Det er rigtigt at der har været en del software releases til squeezebox henover det første år siden Duet'en kom (med helt ny server software).

Men det fortsætter med garanti ikke i det tempo, der har været tale om en indkøringsfase hvor dels børnesygdomme skulle fjernes dels tilføjes en mængde ny funktionalitet.

Når det er sagt, så bestemmer man jo selv om man vil opdatere, der kommer bare en notits på web-brugergrænsefladen om at der er en ny version tilgængelig (den kan sikkert også slåes fra). Hvis det man bruger fungerer som det skal er der jo ingen grund til at opdatere.

Det der kan være en udfordring med squeezebox er kvaliteten af det trådløse netværk der hvor man installerer den. Virker det - no problemo, virker det ikke - kan det være en pest. Der har Sonos den fordel at den bruger sit eget trådløse netværk.

Det er rigtigt at Sonos fåes i en udgave med indbygget forstærker (ZP120) men den koster 4000 kroner. Du kan købe en squeezebox reciever for omkring 1000 kr. så har du ca. 3000 kroner til en forstærker efter eget valg.

Tilgengæld har Sonos mig bekendt ikke en pendant til squeezebox Boom, med indbygget digital forstærker og højttalere og ur/alarm. Perfekt til køkken, soveværelse, værksted og terasse.






Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:48
Lad mig starte med at sige at jeg er vild med mine SB'er og ville ikke bytte dem for Sonos - overhovedet. MEN skulle jeg sætte noget op til mine forældre ville jeg nok overveje det en ekstra gang inden jeg valgte SB til dem.

Nu er en del af de software relases der er kommet også kommet fordi Boom'en blev lanceret. Og selv om du har ret i at Boom'en nok er det bedste argument for SB serien, så er det også den der har gjort at de releases der er kommet til serversoftwaren har været ustabil og har krævet en del opgraderinger.
Om det stopper nu ved jeg ikke. Jeg tror det ikke. Om ikke andet end fordi jeg ved at softwaren har problemer med at håndtere meget store musiksamlinger og at det er et problem de er nødt til at adressere.

Det er rigtigt at SB reciever kan købes for 1000,- men du skal forinden have købt en Controller for at den kan bruges. Og prisen for Controller+reciever(Duet) er altså ca 3000,-. Så det er først når du har brug for musik i rum nr 2 at du får den fordel.

Men Boom'en er lækker Og den står meget højt på min ønskeseddel.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 13:20

[QUOTE=Kurt Poulsen]

Det er rigtigt at SB reciever kan købes for 1000,- men du skal forinden have købt en Controller for at den kan bruges.

Eller eje en iphone/itouch

 Og prisen for Controller+reciever(Duet) er altså ca 3000,-. Så det er først når du har brug for musik i rum nr 2 at du får den fordel.

I øjeblikket 1 duet + 2 recievere til 2999
http://www.av-connection.dk/?PGr=2420&ML=595

Men Boom'en er lækker Og den står meget højt på min ønskeseddel.

Også her

Personligt er jeg meget glad for mine SB, men ville nok vælge Sono, hvis det drejer sig om folk med liden computererfaring.

MVH
HPDahl
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu