Det kan godt være det ikke er til megen hjælp her, men hvis MPEG og WMV virker, så vil jeg ikke betænke mig et øjeblik. Ud med alle de andre codec´s, og undlad at bruge dem mere. Så kan du evt. lave dine film om til et af disse formater.
I min artikelserie skriver jeg netop lidt om disse "obskure" formater, og der er for mig at se, alt for mange problemer med dem altid.
Jeg er ikke helt klar over, hvad det er der foregår på en Windows Vista maskine, men faktum er, at MCE og WMP ikke behandler formaterne på samme måde. I MCE er det meget tydeligt hvilken codec der bliver brugt, når du afspiller. I WMP er det noget sværre at finde ud af.
Oftest er problemet, at codecén som du benytter i MCE, den er alligevel ikke helt kompatible med MCE, eller der er så mange forskellige, så de ligger og laver en masse ballade for hinanden.
Jeg synes en meget rød tråd i mange af de her inde, den består af, at stortset alle med problemer som disse, de har en ordentlig bunke codec´s installeret. Det er selvfølgelig logisk nok, i og med det kræver en codec for hvert format. Men MCE er ganske enkelt ikke i stand til at kunne håndtere det ordentligt, synes jeg.