recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - afspilning af vob filer i mce (vista)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketafspilning af vob filer i mce (vista)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: afspilning af vob filer i mce (vista)
    Sendt: 17-Marts-2008 kl. 16:27

hej.

jeg har i dag 2 pc'er, en som agerer mediacenter/afspiller og en som agerer "server"

jeg kører netværk mellem de to og kan sagtens afspille en divx på "afspilleren" hentet via trådløs fra "severen"

Jeg har også nogle vob filer liggende, de kan dog ikke afspilles (kommer besked om at mappen er tom eller ikke kan læses). Mit spørgsmål er skal jeg installere noget specielt software/codecs, eller skal de vob filer jeg har liggende konverteres til et andet format for at viata MCE kan afspille det.

jeg har prøvet at søge lidt herinde men fandt ikke rigtig et svar.

håber på jeres hjælp, pft

vh christian

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2008 kl. 17:11
Prøv my movies...

Ellers skal alle film ligge i en VIDEO_TS folder

mere info her: http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=31307#31307

Redigeret af Patriarken - 17-Marts-2008 kl. 17:14
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 10:06

Hej Patriarken

Tak for info/linket. jeg kigger på det, og ser om det løser udfordringen. (det virker stadig ikke når jeg ligger filerne i en video_ts eller omdøber .vob til .mpeg)

hilsen

christian

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 13:39
Nu ved jeg ikke hvilken DVDdecoder du bruger, men a word of warning: Nogle dvddecodere(eller versioner) understøtter IKKE playback fra Video_TS fra harddisk. Jeg kan faktisk i virkeligheden ikke huske om MS's decoder understøtter denne feature. I hvert fald gør PowerDVD 7.3 Windvd 8.0, Dscaler Mpeg2 Decoder, Nvidia Purevideo Decoders, Elecard Decoder.

Mit Setup
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 16:04

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Nu ved jeg ikke hvilken DVDdecoder du bruger, men a word of warning: Nogle dvddecodere(eller versioner) understøtter IKKE playback fra Video_TS fra harddisk. Jeg kan faktisk i virkeligheden ikke huske om MS's decoder understøtter denne feature. I hvert fald gør PowerDVD 7.3 Windvd 8.0, Dscaler Mpeg2 Decoder, Nvidia Purevideo Decoders, Elecard Decoder.

hej igen

uden at gå for meget i dybten, hvilke(n) af ovenstående vil du anbefale til dvd afspilning, og hvad bør være installeret på en "standart htpc" (hvis det findes) som f.eks. ffd show, divx. mv. jeg kan forstå at man skal undgå "packs" da de ofte installere de samme codes flere gange og det lidt er at "skyde med spredehagl"

pt. kører jeg dvd via nero jeg har installaret, samt jeg har purevideo liggende men jeg har aldrig fået sat det rigtig op

vh

christian

edit: med ændring af mce så dvd liberery kommer frem og my movies installeret skal jeg nok få det grafiske på plads, det bliver vist et påske projekt edit.

Redigeret af sarge - 18-Marts-2008 kl. 16:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 16:31
Umiddelbart Dscaleren, da den er gratis. Ellers ville jeg gå efter PowerDVD 7.3.

FIY Jeg har i øvrigt erfaret at der er store problemer med Nero Decoderen (Som kun kører i SW på Vista)
Mit Setup
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Umiddelbart Dscaleren, da den er gratis. Ellers ville jeg gå efter PowerDVD 7.3.

FIY Jeg har i øvrigt erfaret at der er store problemer med Nero Decoderen (Som kun kører i SW på Vista)

hej og tak for hjælpen endnu engang. efter at have skiftet fra nero (som virkede ret dårligt, så det kan jeg bekræfte) til nvidia pure går det meget bedre - virkede for mig.

vh

christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu