recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning hakker i XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspilning hakker i XBMC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 21:39
Jeg beklager eventuelle overtrædelser af regnler, skal ikke ske igen. Jeg vil kigge efter den blue ray, tror den er rigtig god. 

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af RaGa_MuFFiN RaGa_MuFFiN skrev:

XBMC er bare ikke særlig god til HD-materiale efter min erfaring.

Det er godt nok en kedelig erfaring du har dig så. Har over 300 blu-ray film, alle bliver afspillet via XBMC uden problemer. Eneste punkt det skuffer på, er downsamplingen af HD lyd. Hvis man kan leve uden dette og heller ikke ser tv via sit mediecenter. (fx vi har viasat = meget besværligt/umuligt næsten) Så er det klart det bedste jeg har prøvet.

Det afspiller alt hvad man kaster efter den.

Regner stærkt med at TV-delen og HD lydformaterne bliver inkluderet i næste officielle release som ikke er nightly builds.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af Fladskærm Fladskærm skrev:

Jeg kan godt finde ud af at slå det til, men det hakker stadig. Hvad med "adjust display refresh rate to match video"., skal det være slået til?

Det er en mkv fil der hakker. Har lige prøvet en iso fil også, der er ikke umiddelbart samme problem. Til gengæld har jeg en lille avi. fil som hakker helt vildt. Ved ikke om fil-formatet kan gøre forskellen, det er derfor jeg skriver det:)

Jeg vil lige prøve at opdatere mine grafikkortdrivere, det har jeg ikke gjort endnu.

Du skal aktivere DXVA2 og sætter hak i "adjust display refresh rate to match video" hvis din skærm så er 1920@1080, så indstiller den sig altid korrekt, alt efter om det er blu-ray, pal, ntsc.

Men ja du skal lige opdatere til nyeste grafikdriver også.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 12:30
Jeg har fået det til at virke nu, og den afspiller alle mine film. Havde slået DXVA2 til, men var mærkeligt nok nødt til at slå "adjust display refresh rate to match video" fra, ellers virker det ikke.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu