recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afstand mellem strøm og lydkabler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfstand mellem strøm og lydkabler?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Afstand mellem strøm og lydkabler?
    Sendt: 11-Marts-2008 kl. 17:26

Hej allesammen

Får snart købt surround i form af Denon AVR-3808 og Dali Motif højtalere. Kablerne til subwooferen og baghøjtalerne bliver ført ned i en kabelbakke til anlægget. I nærheden af denne kabelbakke bliver der parallelt i nær fremtid ført et elkabel ned til en seperat sikringsgruppe til alt hifi/tv/computer udstyret. Er der nogen der ved hvor stor afstanden skal være mellem strømkablet og højtalerkablerne for helt at undgå hf støj såfremt der bliver spillet højt . På forhånd tak.

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:38

Snylter lige med
Jeg er sådan set også interesseret i at vide det, hvis der er sådan noget at tage højde for, da jeg er ved at renovere min stue og lægger alle kabler ind i væggen.

MVH

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 23:09
Klogt at føre en separat kabelbakke til strøm, da der godt kan gå støj i højttalerkabler, der jo normalt ikke er skærmet.
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 05:53
Elkablet kommer i sin egen kabelbakke, men det jeg søger er om der skal være en afstand imellem kabelbakkerne for at undgå støj ligesom man vistnok siger der skal være (kan ikke huske hvor jeg har læst det henne) ca. 5 cm. mellem et 220V og et kabel med billedsignal. I det nye elkabel kan der trækkes op til 16 ampere, så jeg kunne godt forstille mig at der vil være en masse støj.
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 17:26

Kunne man evt. pakke højtalerkablerne ind i staniol for at skærme dem?

MVH

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 17:35
Det ville nok ikke hjælpe med en "russerpose" omkring højttalerkablerne. Det er mere elkablerne, der skal hindres i at udsende støj.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu