recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afstand??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfstand??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 17:09

Hej rhsin

Hvad er en en.

ekstern scaler som eks dvdo hvor at man garanteret vil kunne se en betydelig forskel på de analoge signaler, men osse på de digitale?

her ikke styr på alt det der.Har selv kun analog signal,og når jeg får min flad fætter,vil jeg jo gerne have et godt billede.

og et stort tillykke med junior :) selv om det er et par dage siden

TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

Hej rhsin

Hvad er en en.

ekstern scaler som eks dvdo hvor at man garanteret vil kunne se en betydelig forskel på de analoge signaler, men osse på de digitale?

her ikke styr på alt det der.Har selv kun analog signal,og når jeg får min flad fætter,vil jeg jo gerne have et godt billede.

og et stort tillykke med junior :) selv om det er et par dage siden

En scaler en den der beregner signalet så inputtet bliver omsat til den opløsning din skærm kan vise, alle tv og dvder o.lign har en scaler i sig, men de er typisk ikke ret kraftige, med mindre man virkeligt er oppe i high end udstyr.

Du kan se en typisk scaler her hvor VP 30 er til de lidt mindre skærme, og vp 50 er meget kraftig som også anbefales til feks projektorer.

Men det er jo typisk en investering på yderligere 18-25k afhængig af scaler, men så får man osse omsat sit input signal til noget som præcist passer til det din skærm kan vise, og da eks. analige signaler er "mangelfuld" information til din flade skærm som jo kan vise en langt højere opløsning, så gætter scaleren hvad der skal være i de "tomme" felter... og jo kraftiger scaler jo mere flydende og fyldigt billede du får.

Jeg har ikke selv en ekstern scaler endnu... men enten køber jeg en ny dvdafspiller med en bedre scaler eller også så køber jeg en ekstern scaler en dag  (fordelen ved den eksterne scaler er at du kan lade signalet fra eks en ekstern tuner køre ind og regne på signalet inden det ryger ind i skærmen, og det skulle altså give et kraftigt kvalitetsløft på især analoge tv signaler.

edit ps tak til de hilsner der har været omkring familieforøgelsen

Redigeret af rhsin - 22-April-2007 kl. 18:18
Mvh

René
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 18:43

Hej igen rhsin.

1000 tak for dit,meget uddybende svar,så blev jeg lidt klogere

Men vil indrømme at det er mange penge oven i hatten for sådan en scaler.Tror jeg i første omgang vil se hvordan billedet tager sig ud,inden jeg gør noget som helst.

TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu