|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mm98 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() Sendt: 01-August-2007 kl. 11:42 |
Har brug for hjælp her.
Jeg har 2 x 500gb eksterne diske (Maxtor OneTouch II) stående. Jeg har været på ferie en uges tid, hvor PC'en blev lukket ned (ikke tilsluttet stikkontakt - bliver den nu aldrig). Jeg kom hjem fra ferie i lørdags, hvorefter én af mine diske var begyndt at give read errors, kort tid efter klikke lyde, og nu er den død ![]() Jeg kan nu høre at den anden diske også er begyndt med klikke lyde, og giver read errors ![]() Mit største problem er min første diske som er smuttet, her ligger der billeder 4 år tilbage (ca. 5.000 stk. - inkl. billeder af min far, som døde for 4 mdr. siden ![]() Jeg har prøvet at have den i fryseren (i pose), dette hjalp ikke. Disken bliver fundet som "local disk", uden størrelses angivelse og uden data. Jeg har prøvet diverse recovery programmer (som checker via read only - ændre ikke eksisterende data), kan dog ikke checke data, da disken klikker og ikke kan læse data. Hva' hulen kan jeg gøre? Redigeret af mm98 - 01-August-2007 kl. 11:58 |
|
Med venlig hilsen
Carsten Petersen Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900 |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Der findes firmaer der kan det der,men prisen ?????
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvis du har købt HDD samme tid - dvs serienr ligger tæt på hinanden er det desværre meget stor sandsynlighed for at hvis den ene HDD fejler at den anden også vil gøre det kort tid efter.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
engell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Du skal tage disken ud af kabinettet sætte den direkte til computeren, hav en extra disk til at kopiere evt. overlevende filer hen til. Brug evt spinrite 6 til at lave din recoverey http://www.grc.com/sr/spinrite.htm |
|
![]() |
|
mm98 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Ja, de er købt på samme tidspunkt. Man skulle sgu snart tro, at der var indbygget "timebomb" i alle Maxtor diske. Tror at dette er disk nr. 14 jeg har mistet. Maxtor og SeaGate. |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
![]() |
Tak. Programmet er købt. Så nu skal det prøves =) Vil gøre "næsten" alt, for at få disse billeder tilbage. |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
engell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
håber det virker for dig.. Der er ikke noget værre end at miste sin data |
|
![]() |
|
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
ellers er der "Ibas" som sikkert kan redde dine data... generelt er maxtor lidt noget juks, seagate plejer at være fine.. WD er super |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg har hørt om nogle som har skiftet printkortet i en harddisk, da det var det, der var gået dødt. Dette virker naturligvis ikke, hvis det er selve læse/skrive hovedet eller pladerne selv. Det virker som om du er uheldig med dine diske? Hvordan opbevarer du dem? Kører de evt. for varmt, eller er de ikke sat til at slukke, når de ikke bruges (standby)? Der er enormt ærgeligt for dig og jeg håber, at du får hevet dine data ud. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Update ...
Begge diske er nu crashed totalt. Jeg har prøvet at tage selve disken ud af "indpakningen", og sat dem direkte i PC. Dette har dog ikke hjulpet. Der kan ikke mere læses fra disse diske. Hverken BIOS eller Win kan finde dem. Som en trøst, så havde jeg heldigvis sendt alle vigtige billeder (af min far) til familien, og kan få dem denne vej igen. De resterende data, som fandtes på diskene er ligegyldig. Jeg har special server kabinet til mine diske (4x 120mm blæsere). De eksterne diske, har luft hele vejen rundt, så det er ikke varmen som er problemet. Redigeret af mm98 - 01-August-2007 kl. 19:51 |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Google laver statestik over deres HDD'er. De bruger alm. PC'er og HDD til deres søgemaskine. De kan ikke se nogen sammenhæng meller HDD crash og temp. |
|
![]() |
|
![]() |
|
romkuglen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Og på dansk http://www.computerworld.dk/art/39069?cid=4&q=harddiske& amp;sm=search&a=cid&i=4&o=5&pos=6 Lange mærke til at du kølede dine diske. Det ville jeg nok begrænse
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |