recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aiplay m.m. Hjælp mig !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAiplay m.m. Hjælp mig !!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Ok jeg opsumere lige :)
 
Hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg gøre følgende :
 
Stue :
 
1 stk airport express sættes til stikkontakt og blir logget på min router - Dertil et lydkabel fra Airexpress til anlæggets aux/hvad man nu vælger - og så kan jeg afspille min musik fra min ipad/iphone og til anlægget ?
 
Hobbyrum :
 
Jeg køber 2 stk trådløse højtalere som blir sat til strøm og et lydkabel fra de trådløse højtalere til endnu en Airport express, som sættes til strøm og blir logget på min nuværende router. ? 
 
Der vil jeg så kunne høre min musik fra min ipad/ipone i hobbyrum også ? Og dertil i begge rum ?
 
 
Hvis dette er rigtigt .
 
Så kunne man egentlig også bare glemme alt om dette og så bare sætte et lydkabel fra Ipad til hifianlæg, så kan bare ikke flytte rundt på sin ipad. Det er faktisk bare det Airport expressen gør ( Kunne flytte rundt på sin ipad uden ledning ) ?
 

Igen korrekt. Men så kan du ikke ligge i sofaen og skifte musikken eller skrue op eller ned Wink

edit: sløjf lige sidste de sidste 5 ord. Du har vel en remote til anlægget? Embarrassed




Redigeret af Beanie - 01-December-2010 kl. 20:00
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:58
Det er selvfølgelig billigst at undlade de 2 Airports. Det var bare den optimale løsning, især hvis du har optisk lydindgang på dit anlæg i stuen. Folk mener, der er hørbar forskel.

De aktive højtalere kan du jo også bare tilslutte i-Tingen med et mini-jackstik som i enhver anden computer
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Din opsætning gør at du kan ta din ipad med rundt omkring i huset ikke ? Altså at den overfører musikken trådløst til hifianlægget/airport express som er sat til anlæg ?

Jeps!

Hvis man så bare kunne få forstærkeren til at tænde automatisk når man trykker Play (Hvis "AirPort Express" er valgt i AirPlay) med iTunes, iPad eller iPhone ville det være rigtigt smart, så man ikke behøver at bruge en ekstra remote. Måske kan man det med de kommende AirPlay software updates til diverse AV receivere osv.? Jeg tror desværre ikke min forstærker får en AirPlay update som nogle af de andre Denon modeller...


Redigeret af Sionic - 02-December-2010 kl. 01:02
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "trådløse højttalere", der skal i det mindste noget strøm til. Desuden noget liniesignal ind i dem.

For at opfylde dit krav ville jeg lave flg. investering: En airport Express til dit nuværende anlæg samt endnu en Airport med tilhørende aktive højtalere til dit hobbyrum. Feks. Mircopod: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemstilbud/pod-speakers-tilbud/scandyna_micropod-se-aktiv_hojttaler_solv_30155.htm

Denne løsning giver dig mulighed for afspilning fra enten iPhone eller iPad, på den ene eller begge Airport. Dette i synkron tilmed.


2 x 699,- + 2 x 899,- = 3196,- for hele "pakken"

PS. jeg har samme fremtidsplan, er dog kun nået til iPhone'n med en Airport

Hvorfor er det jeg skal købe Aktive højtalere til Hobbyrum ?
 
Er det fordi de ikke kan kobles til anlægget da, hobbyhøjtalerne blir sat til air express nr2 for at få den samme lyd . ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "trådløse højttalere", der skal i det mindste noget strøm til. Desuden noget liniesignal ind i dem.

For at opfylde dit krav ville jeg lave flg. investering: En airport Express til dit nuværende anlæg samt endnu en Airport med tilhørende aktive højtalere til dit hobbyrum. Feks. Mircopod: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemstilbud/pod-speakers-tilbud/scandyna_micropod-se-aktiv_hojttaler_solv_30155.htm

Denne løsning giver dig mulighed for afspilning fra enten iPhone eller iPad, på den ene eller begge Airport. Dette i synkron tilmed.


2 x 699,- + 2 x 899,- = 3196,- for hele "pakken"

PS. jeg har samme fremtidsplan, er dog kun nået til iPhone'n med en Airport

Hvorfor er det jeg skal købe Aktive højtalere til Hobbyrum ?
 
Er det fordi de ikke kan kobles til anlægget da, hobbyhøjtalerne blir sat til air express nr2 for at få den samme lyd . ?

Aktive højttaler til hobbyrummet er med indbygget forstærker. Kunne forstå på dit første spørgsmål, at du kun havde éen forstærker? (istuen)

Hvis du har en ekstra forstærker til hobbyrummet, bruger du selvfølgelig bare den med et par passive højttalere.

Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "trådløse højttalere", der skal i det mindste noget strøm til. Desuden noget liniesignal ind i dem.

For at opfylde dit krav ville jeg lave flg. investering: En airport Express til dit nuværende anlæg samt endnu en Airport med tilhørende aktive højtalere til dit hobbyrum. Feks. Mircopod: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemstilbud/pod-speakers-tilbud/scandyna_micropod-se-aktiv_hojttaler_solv_30155.htm

Denne løsning giver dig mulighed for afspilning fra enten iPhone eller iPad, på den ene eller begge Airport. Dette i synkron tilmed.


2 x 699,- + 2 x 899,- = 3196,- for hele "pakken"

PS. jeg har samme fremtidsplan, er dog kun nået til iPhone'n med en Airport

Hvorfor er det jeg skal købe Aktive højtalere til Hobbyrum ?
 
Er det fordi de ikke kan kobles til anlægget da, hobbyhøjtalerne blir sat til air express nr2 for at få den samme lyd . ?

Aktive højttaler til hobbyrummet er med indbygget forstærker. Kunne forstå på dit første spørgsmål, at du kun havde éen forstærker? (istuen)

Hvis du har en ekstra forstærker til hobbyrummet, bruger du selvfølgelig bare den med et par passive højttalere.

 
 
 
 
Super , Jamen så er vi enige :). Skulle bare lige være sikker .
 
Så er det bare jagten på nogle Aktive gode med god bas evt, men ikke for dyre højtalere .
 
Måske nogle der kan hjælpe ?
 
De må meget gerne være røde eller sorte og se smarte ud.
 
Er det de podspeakers man skal gå efter eller ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:01
Hej Alle Igen
 
 
Jeg kommer lige med et Input mere , da der er opstået et problem
 
Jeg har et trådløst modem fra stofa, så jeg ringede til stofa for at undersøge om man kunne sætte sin airport express op til router, altså danne et nyt netværk " Like a AccessBridge" ,... Stofa sagde man ikke kunne som udgangspunkt, da de så opdatere deres router, som de gør ofte slettes insdtillingerne som man har lavet i routeren ..
 
Derfor .
 
Hvordan har I sat jeres op. I har vel også en Trådløs router som enten er sat til et modem eller som mig et trådløs modem ..
 
HELP !! :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:14
Du kan sætte en Airport Express til blot at forbinde sig selv til netværket uden at agere access point eller andet. I så fald fungerer det på fuldstændig samme måde, som når du forbinder din computer, konsol eller andet.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Du kan sætte en Airport Express til blot at forbinde sig selv til netværket uden at agere access point eller andet. I så fald fungerer det på fuldstændig samme måde, som når du forbinder din computer, konsol eller andet.
 
 
Okay så det du siger er at airport expressen er bare en enhed ligesom en slags pc som bare blir logget på mit eget trådløse netværk ?
 
De sagde Nemlig i Eplehuset at den var et trådløst netværk som skulle logges på mit eget :) ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:54
Det er et trådløst netværk, men det behøver ikke fungere som router/access point. Jeg har blot mit forbundet til mit sædvanlige netværk trådløst, og streamer via iTunes. Jeg prøvede en overgang at sætte den til at forlænge mit nuværende netværk, men det fungerede ikke med min YouSee router - sikkert af samme årsag, som det ikke vil fungere for din Stofa router.

Du får et program med i pakken, hvor du kan ændre indstillinger og styre Airporten fra. Det er i bedste Apple stil meget nemt at sætte op.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Det er et trådløst netværk, men det behøver ikke fungere som router/access point. Jeg har blot mit forbundet til mit sædvanlige netværk trådløst, og streamer via iTunes. Jeg prøvede en overgang at sætte den til at forlænge mit nuværende netværk, men det fungerede ikke med min YouSee router - sikkert af samme årsag, som det ikke vil fungere for din Stofa router.

Du får et program med i pakken, hvor du kan ændre indstillinger og styre Airporten fra. Det er i bedste Apple stil meget nemt at sætte op.



Hej Igen

Mange tak for svaret .

Hifiklubben havde self ikke de podspeakers, men de ville prøve at skaffe dem :/

Med hensyn til airport express. Har nu lånt en oppe i butikken for at prøve det af med min router

Men Men

Hvad skal jeg gøre ? Har sat den i stikkontakt og hvad så ?

Trin for trin - fik ikke manual med og syns ikke rigtigt det står klart på nettet :)

Håber du har tid/gider at hjælpe .. :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 18:37
Du skal have fat i et program, der hedder Airport Utility (eller Airport-Værktøj), som fås med en CD-rom, når du køber routeren. Jeg ved ikke, om det eventuelt kan downloades fra Apple's hjemmeside.

Når du har det program, så installerer du det blot og kører opsætningen. Den er hurtig, nem og ligetil.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu