recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aircondition af enkelt rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aircondition af enkelt rum

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 21:33
Den luft, der blæses ind ved 26 grader med blæser på Silent, er for kold
Montøren siger mode og blæser på Auto og temp 22 grader
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Et uforudset problem er dog, at det hurtigt bliver FOR koldt 


Har den ikke en termostat, hvor man kan justere temperaturen??


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Den luft, der blæses ind ved 26 grader med blæser på Silent, er for kold
Montøren siger mode og blæser på Auto og temp 22 grader
Ja den besked fik jeg også til klimaanlægget på min nye bil. Men du skal justere temp højere end du regner med, og her i sommervarmen har jeg kørt med op til 26 grader på klimaanlægget i bilen, og som sagt 24 grader på varmepumpen i soveværelset.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 23:58
jeg har en mobil elektrolux aircon. Den fungere rigtig godt, larmer en del hvis du skal sove, men fungere ok med fjernsynet tændt eller noget hvor der er anden støj.

Ulempen ved en mobil aircon er at den luft den erstatter suges ind udefra. Det betyder at den luft du smider ud af slangen er varm, luft der suges ind er den fra rummet. Da det skaber undertryk, så suges der luft ind fra alle sprækker og evt åbne vinduer i andre rum. Det betyder at jo større rum du har, jo svære vil den have ved at køle det ned. Der er enkelte mobil aircon med 2 slanger, men kræver også dobbelt hul i væg eller vindue.

En udvendig aircon eller varmepumpe, der sker det det samme som en mobil aircon med 2 slanger, den er bare allerede udenfor og det er larmen også. Så hvis en udvendig er en mulighed, så er det langt at foretrække, især til køling af soveværelse, da inde modulet fåes med night mode/ sleep mode og den recirkulere den kolde luft og dermed ikke skal arbejde nær så meget.

En god indendørs mobil aircon koster ca. 4000kr. Ca. 12.000 BTU er max for mobile aircon og svare på de gode til 50kvm rum, forvent ca. det halve antal kvm hvis du har sol på.


Redigeret af Hbar - 18-Juli-2021 kl. 23:59
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg fik lavet rigtig aircondition i mit soveværelse august sidste år (luft til luft med hul i væggen, efter at have tjekket med udlejer))
Et uforudset problem er dog, at det hurtigt bliver FOR koldt 
Det er nok beregnet til større rum


Mit rigtige aircondition.  “ varmepumpe “

Sidder også i soveværelse.  Og ja den kan lave meget kulde.   Men har da termostat og sætter temp til21 grader og det passer super fint 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu